Ik wil mijn twee sunon's op 7V laten draaien.Ze zitten nu op de A7V omdat ze dan in standby uitgaan. Is het mogelijk dat ze op 7V draaien vanaf het mobo en hoe sluit je ze dan aan?
Plus draadje van fan op 12 V (= standaard)
min draadje van fan op 5V (was grond = 0V)
Zou moeten werken....
min draadje van fan op 5V (was grond = 0V)
Zou moeten werken....
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
12v is waarschijnlijk rood van de fan en kan gewoon zo op het mobo blijven. de zwarte draad van de fan moet je dan op een rode draad van een molex connector aansluiten (kabel die naar hd e.d. gaat)
de gele draad zorgt voor het meten van rpm en dit werkt misschien niet meer met 7V.
de gele draad zorgt voor het meten van rpm en dit werkt misschien niet meer met 7V.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
is het eigenlijk ook mogelijk om, als je een fanbus hebt, alleen het draadje voor de RPM monitoring op je mobo aan te sluiten (zodat het ook nog werkt
)?
Is gelukt, draaien nu op 7 volt temp idle van 50 naar 51,5 op a7v. Lekker rustig hier, a7v geeft de core temp toch te hoog aan, met sensor meting tegen de zijkant van de core 41 C !
Dat kan volgens mij wel, maar dan moet je niet alleen het rpm draadje verbinden, maar ook de zwarte draad (aarde).is het eigenlijk ook mogelijk om, als je een fanbus hebt, alleen het draadje voor de RPM monitoring op je mobo aan te sluiten (zodat het ook nog werkt )?
Pagina: 1