Toon posts:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA bij opstarten & onleesbare BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/IMG_0079.jpg?t=1194795556

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (STOP: 0x00000050) is een bekende BSOD hier op GoT met diverse mogelijke oorzaken, ik zag hem vanochtend tijdens het opstarten voor de eerste en laatste keer. De combinatie met een onleesbare bootsequence en BIOS is echter nieuw voor mij. Ik ben dan ook op zoek naar de oorzaak hiervan. Specificaties van mijn systeem staan hier.

Dit zie ik zodra ik mijn PC aan zet :
Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/IMG_0086.jpg?t=1194795598

Zo ziet mijn BIOS er nu uit, vrolijk troubleshooten in de BIOS ziet er dus niet in :
Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/IMG_0080.jpg?t=1194795621

Mijn PC herstart zichzelf ongeveer 30 seconden nadat ik hem aan doe. Ik heb een voor een mijn geheugenreepjes er uit gehaald, geswitched naar on-board video en veilige modus geprobeerd, maar de PC blijft herstarten 30 seconden na aanzetten. Ik heb onlangs geen nieuwe hardware of drivers geinstalleerd. Ik draai Vista SP1 beta en gebruik Windows Live OneCare 2.0.2500 RC1, maar dat lijkt me verder niet relevant.

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-03 14:36
Verdere specificaties van het systeem?

Ik zou eens proberen met een andere videokaart...

Verwijderd

Dit is duidelijk te wijten aan een defecte videokaart.
Heb je de videokaart er al uit gehad toen je switchte naar onboard?
Als je hem laat zitten blijft ie namelijk die fouten geven ;)

Verwijderd

Topicstarter
SIMPY.be schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:03:
Verdere specificaties van het systeem?
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:58:
Specificaties van mijn systeem staan hier.

Ik draai Vista SP1 beta en gebruik Windows Live OneCare 2.0.2500 RC1, maar dat lijkt me verder niet relevant.
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:03:
Dit is duidelijk te wijten aan een defecte videokaart.
Heb je de videokaart er al uit gehad toen je switchte naar onboard?
Als je hem laat zitten blijft ie namelijk die fouten geven ;)
Ja, videokaart heb ik er uit gehaald. Ik heb helaas geen VGA kabel dus veel zie ik niet, ik hoor de PC herstarten na ca. 30 seconden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 17:12 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dit lijkt er inderdaad op dat het een kapotte GPU betreft. Ik neem aan dat je monitor nu op DVI is aangesloten? Zoja, even een andere monitor opsnorren, of bij iemand proberen een VGA kabel te lenen. Welke grafische kaart heb je nu trouwens?. Wellicht is het ook nog de moeite waard om even aan het koelblokje van de grafische kaart te voelen. Wordt deze warm? Vol met stof? Zet er eens een tafelventilator tegenaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Tomfish op 11-11-2007 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de DVI uitgang van mijn Nvidia GeForce 6600 GT PCI-E, ik zal eens kijken of ik ergens een VGA kabel of videokaart kan lenen.

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 16:12
uhm.. draai even memtest www.memtest86.com
dit heeft niks met vga te maken, maar ik gewoon een dood stukje geheugen.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Idd, ligt niet aan je VPU. Alles staat nog mooi op dezelfde plaats en heeft dezelfde kleur als het zou moeten zijn. Moest je grafische kaart eraan zijn, zou je een flower power overdosis krijgen. Memtest is je vriend op dit moment.

Yes, but no.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
eh defecte memory module heeft toch niks met de huidige buitenaardse taal van de bios te maken?

of ben ik nou blonT?

404 Signature not found

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Juist wel. Een kapotte geheugen module kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat er een @ (10000000) wordt uigelezen ipv een A (10000001) doordat één van de bitjes omgevallen is. Verbindingslijnen zoals ├ en ┼ en ┘ om de kaders te maken, zitten óók in je karakterset en kunnen daardoor ook worden "vervangen" door andere karakters. Daardoor krijg je die buitenaardse taal.

[ Voor 5% gewijzigd door mieJas op 12-11-2007 13:00 ]

Yes, but no.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Van aardse tekens een buitenaardse taal maken. The wonder ! :+

Als ik dit zie denk ik twee dingen: RAM testen en videokaart testen.
Waarbij ik zou beginnen bij het onderdeel wat je het makkelijkst kunt testen.
Zou in dit geval best je RAM kunnen zijn, daar wil je dus een paar uur memtest86+ overheen halen.
Als die output leesbaar is is dat fijn, anders zou ik gewoon focussen op mogelijke rode lijnen die iets onder het midden kunnen verschijnen, als dat gebeurt dan is het foute boel ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Heb je de bios al gereset? Lijkt me eerder dat bioschippie dit doet. Of de bios even opnieuw flashen met dezelfde biosrom of een eerdere/latere. En uiteraard dan opstarten met zo min mogelijk hardware erin, en dan stuk voor stuk erbij stoppen en rebooten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder geef je ons veel te weinig info om je echt te kunnen helpen - geen specs, geen resultaten van memtest, geen dingen zelf uitgesloten etc...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.