Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mysql]clustering

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik ben op zoek naar de term die mysql gebruikt voor het "clusteren van tabellen" om de performantie te verhogen. In oracle noemt dit clustering, maar als ik ga googlen naar mysql+clustering of how to cluster a mysql tabel etc.. dan kom ik altijd mara uit hoe je een mysql cluster opzet tussen verschillende servers om aan load balancing te doen etc...

Noemen ze dit by mysql anders ?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Waarschijnlijk ben je op zoek naar een clustered index.

• bibawa
J aik weet het eigenllijk niet goed, dat is blijkbaar wel niet hetzelfde, dat zijn gewoon indexen :s

ik heb 4 tabellen die ik via een join benader om er totalen uit te trekken, een van deze tabellen bevat 1,4 miljoen rijen, en het fetchen van daar de totalen van duurt 10 minuten. (in totaal levert hij 400 rijen op )
In oracle zou je deze 4 tabellen gewoon clusteren om de performantie van de join sterk te verbeteren..

[ Voor 65% gewijzigd door bibawa op 11-11-2007 18:22 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:?

Waarom zou een index niet goed zijn, afgezien dat MySQL een slechter execution plan kan hebben dan Oracle?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• bibawa
clustering zou op zich beter zijn dan indexen dat gaat altijd een betere performance geven

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
bibawa schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:20:
ik heb 4 tabellen die ik via een join benader om er totalen uit te trekken, een van deze tabellen bevat 1,4 miljoen rijen, en het fetchen van daar de totalen van duurt 10 minuten. (in totaal levert hij 400 rijen op )
Dat klinkt toch meer alsof er geen index bij het joinen wordt gebruikt. Heb je al een EXPLAIN van de query uitgevoerd om te kijken, welke indexen door MySQL gebruikt worden?

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 01:01
MySQL heeft niet iets dat hetzelfde is als Oracle cluster tables. Maar 90% van de besparing in Oracle kun je toch krijgen door gewoon een clustered index op de join tabel te zetten, met als eerste waarde het join veld.
Pagina: 1