Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP FLP] Kan geen S-ATA drivers slipstreamen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoals de titel al zegt, het lukt me maar niet om via het programma nLite S-ATA drivers te slipstreamen voor mijn Dell XPS M1330.

De driver die ik dus probeer te slipstreamen zijn de Intel Matrix Storage Manager driver, welke benodigd is voor de hardeschijf anders kan Windows FLP deze niet vinden.

Nu open ik dus nLite en wil ik gaan slipstreamen (al eerder gedaan voor normale SP2 installatie), maar pakt hij de folder niet waarin ik de installatie bestanden van Windows heb gezet. Hij geeft dit als foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.kook-wijzer.nl/error.JPG

Weet iemand een mogelijkheid hoe ik de drivers wel op de CD krijg en zo dus Windows FLP eindelijk een keer kan proberen? Moet toch het ultieme snelheidsmonster zijn :D!

EDIT: @ Hieronder - *KNIP, ik moet ook beter lezen!* Het is dus de S-ATA Intel Matrix Storage Driver voor de ICH8M chipset. De bestanden uit het uitpakte bestandje zijn enkele Beveiligingscatalogus dingen, een Systeembestand en twee Setup-gegevens. Indien nodig kan ik daar ook een plaatje van uploaden.

[ Voor 30% gewijzigd door hexagram op 11-11-2007 16:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke bestanden probeer je er precies in te slipstreamen? Staat daar ook een i386 map in?
Overigens is het makkelijker de foutmelding gewoon te copy/pasten, tekst blijft staan, plaatjes doorgaans niet.

• DynamicDennis
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
volgens mij moet je nu eerst je Windows CD plaatsen die je wilt aanpassen. Deze wordt dan gekopieerd naar een locatie op je HD en daarna kun je pas gaan aanpassen. Die drivers toevoegen komen een paar stappen verder.

Correct me if I'm wrong...

[ Voor 23% gewijzigd door DynamicDennis op 11-11-2007 17:10 ]

There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...

• hexagram
  • Niet online
Nou, dat doe ik dus maar dan d.m.v. hem mounten, en de bestanden naar de hardeschijf kopiëren zodat ze aangepast kunnen worden. Echter, hij herkent dus de FLP CD niet als een normale Windows CD, zodat nLite hem niet kan aanpassen.

Nu zoek ik echter dus naar een mogelijkheid om deze wel in te voegen zodat mijn laptop hem tenminste pakt!

EDIT:

@ Dynamic: Dat kan dus niet ;) Wat je bedoelt klopt bij elke normale XP CD, maar hij pakt de FLP dus niet, aangezien deze natuurlijk ook niet echt standaard is..

@ Shootguy: Ik ga het nu proberen, en laat het weten zodra het lukt (of misschien jammer genoeg niet lukt ;))

[ Voor 30% gewijzigd door hexagram op 11-11-2007 17:17 ]

• DynamicDennis
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
dus je mount een iso van je Windows CD?
Browse in nLite naar je gemounte ISO en de rest volgt vanzelf.

EDIT: Okay, ik begrijp nu waar je het over hebt 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door DynamicDennis op 11-11-2007 17:25 ]

There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Gebruik anders Driverpacks om daar de mass storage driver pack vandaan te halen, te integreren in je FLP en dan dan met nLite gebruiken voor het maken van bootable iso.
Fluit je van een cent :)
(Het *base* programma* naast je i386 map uit laten pakken, in de map *driverpacks* de driverpack voor Mass Storage in kopieren - start base.exe en maak de slipstream, kies optie 2 en klaar is kees, nu ff een iso van maken en je kunt op elke pc en laptop XP installeren)

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• hexagram
  • Niet online
Oké, dat laatste lukt me dus niet.

Ik heb de driverpack gedownload, en zo ook het Base bestand.
Op de desktop heb ik nu een map met Windows FLP waarin zich alle standaard bestanden bevinden.
Nu extract ik de inhoud van het base.7zip bestand in diezelfde map, zoals jij zei naast de i386 map.

Dan pak open ik base.exe en ga ik naar het .ini bestand wat meegeleverd was bij MassStorage pack. Dan krijg ik echter deze error:

"There are not yet any slipstream modules available for the selected platform!"

Ligt dit dan weer aan FLP of doe ik weer iets verkeerds?

EDIT: Het lijkt dus echt aan WinFLP te liggen, want geen van beide programma's kan omgaan hiermee. Echter houden hier dan voor mij de mogelijkheden alweer op, want ik zou echt niet weten waar ik de drivers normaal gesproken kan vinden van de storage device's en hoe ik deze dan ertussen zou kunnen plakken.

Hoop dat iemand anders nog ideëen heeft!

[ Voor 23% gewijzigd door hexagram op 11-11-2007 18:37 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet niet precies waar FLP voor staat, maar het lijkt mij een of andere recovery cd. Als dat de cd is die je bij je laptop kreeg van Dell, waarom niet gewoon ervan opstarten? Daar zou de driver al in moeten zitten. Verder werkt nLite alleen met orginele XP cd's met een geldige structuur, iets wat jouw FLP disk dus niet heeft. Je kan proberen om via een tutorial de driver te 'intergreren'. Via google kan je een tut vinden. Dit is er een van. Hoop tekst, maar wel goede uitleg over wat er nodig is.

Succes. En anders zou je een normale cd kunnen 'lenen' om een normale setup te maken. Moet deze cd uiteraard wel je key slikken, iets wat niet altijd gegarandeerd is met merk licenties (sommige zijn speciaal en zullen niet door een OEM cd of Retail gepakt worden).

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 11-11-2007 22:42 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hero Of Time schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:41:
Ik weet niet precies waar FLP voor staat, maar het lijkt mij een of andere recovery cd.
FLP Wordt XP Fundamentals mee bedoeld, zie http://www.microsoft.com/...enefits/fundamentals.mspx .
osc4r schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:07:
Weet iemand een mogelijkheid hoe ik de drivers wel op de CD krijg en zo dus Windows FLP eindelijk een keer kan proberen? Moet toch het ultieme snelheidsmonster zijn :D!
Volgens mij ben je dan even het doel van Fundamentals uit het oog verloren, het is niet bedoeld als desktop OS vervanger, maar als OS om oudere hardware als een fat thinclient te kunnen gebruiken.

Denk dat je je er iets teveel van voorgesteld hebt dan.

Maar je hebt dus SA met daarbij support calls, al gebeld met MS hierover?

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 11-11-2007 22:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FLP wordt niet door nLite ondersteund. Ondersteuning in nLite gaat er hoogst waarschijnlijk niet komen ook, aangezien FLP (net als Vista) gebruik maakt een image based install. Misschien in vLite.

Voor meer info zie het MSFN forum.

• hexagram
  • Niet online
Ik zal vLite eventjes gaan proberen, kijken of dat wellicht beter uitpakt. Verder heb ik hem nu prima draaien op m'n normale desktop, en ondanks dat het dus bedoelt zou zijn voor een 'fat thinclient' werkt het prima, zowel met alle normale programma's die ik gebruik als dingen als DX etc.

Bedankt voor alle informatie, en ik zal eventjes wat telefoontjes gaan plegen met SA ;)

Verwijderd

Na een jaar toch nog een schop, want met betrekking tot bovenstaande zoek ik een bepaald programma.
Nu open ik dus nLite en wil ik gaan slipstreamen (al eerder gedaan voor normale SP2 installatie), maar pakt hij de folder niet waarin ik de installatie bestanden van Windows heb gezet. Hij geeft dit als foutmelding:
Dat zal niet gaan. Windows Fundamentals is Image-based (net zoals Vista, er wordt gewoon een basis image neergeplempt). Windows XP is Setup-based (Windows wordt modulair opgebouwd door middel van de txtsetup.sif). Daarom kan nLite niets met Windows FLP.

Windows Fundamentals is ook niet gebaseerd op Windows XP maar op Windows XPe. Vandaar dat SP3 officieel niet op Windows Fundamentals kan worden geinstalleerd. De Windows FLP CD bevat ook een bestand WinFLP.wim (dat is dus het image). De CD bevat ook een versie van Windows PE 2004 waar vanuit de Setup wordt gestart. Het enige wat Setup doet is de harddisk formatteren, WinFLP.wim terugzetten, de Driver.cab kopieren en enkele offline registerinstellingen maken. Ondersteunde drivers zijn al pre-loaded en worden door de FBA geinstalleerd.

WinFLP.wim is gebouwd met Ximage 4007 of 4008 (weet niet meer zeker welke van de twee). Ximage is de voorloper van ImageX. Met de huidige ImageX kun je WinFLP.wim helaas niet openen. Als je Ximage ergens vandaan kunt halen, dan zou je het image kunnen mounten. Op basis van informatie van deze link kun je wellicht offline drivers aan het register toevoegen. De FBA van Windows FLP zorgt er dan gewoon voor dat de drivers worden geladen.

Waar je in Windows XP simpelweg de drivers kon toevoegen aan de txtsetup.sif, moet je in Windows FLP de drivers offline in het register wegschrijven.

Windows FLP draait overigens super op een Dell XPS M1330, ik heb het ook een tijdje gedraaid toen ik nog geen 4 GB RAM had. Zeker in combinatie met Minlogon is het een echt snelheidsmonster. Omdat het een ramp was om te installeren heb ik nog wel ergens een werkende Ghost image met SATA drivers achter de hand.

Nu mijn vraag. Waar vind ik Ximage? Ik heb zowat heel het internet afgezocht, maar alleen ImageX is te verkrijgen. Voor zover ik weet is Ximage, net als ImageX, gewoon freeware. Bij Microsoft is echter alleen ImageX te downloaden. Is er wellicht een ander programma die ook .WIM files kan openen? En dan met name .WIM files gemaakt met Ximage 4007 of 4008?
Pagina: 1