Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD Drive aansluiten met aparte voeding

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik zit hier met een compacte pc die opnieuw geïnstalleerd moet worden. Er zit een IDE aansluiting op het moederbord, maar de voeding heeft geen stroomaansluitingen over.
Kan ik een DVD drive op het moederbord aansluiten die door een andere voeding gevoed wordt, of krijg ik dan problemen met de aarde of spanningsverschillen tussen de voedingen onderling? Ze zijn immers indirect verbonden door de IDE flatcable tussen de drive en het moederbord.

🖥️ | 🚗

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Als beide PC's netjes geaard zijn (op dezelfde contactdoos steken is het veiligste), zal dat perfect werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

maar de voeding heeft geen stroomaansluitingen over...
Kun je geen molex splitter gebruiken?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
En als ze beide niet geaard zijn maar wel op dezelfde doos zitten?
(ik weet dat aarden beter is, maar randaarde is hier amper beschikbaar)
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:40:
[...]

Kun je geen molex splitter gebruiken?
Het ding heeft alleen floppy connectoren, de hardeschijf werkt hier ook mee. Er is er wel eentje over, maar dan zou ik een floppy naar molex verloop in elkaar moeten hobbyen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

door een andere voeding gevoed wordt
Een voeding levert toch alleen stroom als hij het OK signaal heeft gekregen van een moederbord?
Dus lijkt me dat niet te werken.
Het ding heeft alleen floppy connectoren
:z Dus andere voeding erin?
floppy naar molex verloop in elkaar moeten hobbyen
Zou ook kunnen. Volgens mij bestaat er standaard niet zoiets als een Floppy -> Molex converter.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

"En als ze beide niet geaard zijn maar wel op dezelfde doos zitten?
(ik weet dat aarden beter is, maar randaarde is hier amper beschikbaar)"

Dan moet je de kasten van de voeding verbinden met een draadje, want de behuizing van de voeding staat altijd direct verbonden met de aarde (maak maar eens een voeding open, dan zie je het).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yep kasten verbinden moet werken, maar is wel kloten in het kwadraat
koop/maak gewoon een molex splitter

Iperf

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
MadMarky schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:43:
En als ze beide niet geaard zijn maar wel op dezelfde doos zitten?...
Als het een verdeeldoos is die voorzien is van aardingscontacten, staat de massa van beide PC's op hetzelfde potentiaal (maar wel niet dat van de aarding), en zal het op zich wel werken.
Wel blijf je alle nadelen van het niet gebruiken van aarding houden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sowieso zal je IDE kabel de boel prima 'grounden', dus hoef je je helemaal niet in bochten te wringen. :)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik sluit me bij sebastius aan. Gedoe met het verbinden van de pc kasten of het gebruik van geaarde stopcontacten is niet nodig. De IDE flatcable verbindt de grounds van beide voedingen en zorgt dat ze op het zelfde potentiaal zitten. Meer heb je niet nodig.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Klopt, het is ook zonder problemen gegaan :)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1