Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CiP] HTPC Cube

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ragingbull is onhadnig :') Dus je hebt 2 voedingen op 1 dag gesloopt? Doe je goed!

Zitten er nu zwarte vlekken op dat MDF?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En daarom, lieve kindertjes, gebruiken we de volgende keer een alu hoekprofieltje waar de voeding op vastgeschroefd kan worden \o/

Wat een ***verhaal als je dat zo moet meemaken man, gelukje dat je het nog een beetje fatsoenlijk hebt gekregen

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet verwacht dat een 6600GT al meteen tijdens de POST zo veel stroom zou vreten... Beetje onderschat dus.. Die 250watt voeding doet het volgens mij nog, pc gaf geen beeld met die voeding. Ik denk dat die beveiligt is. De 300Watt ging kapot. Mischien kan ik die nog fixen.. ik denk dat er alleen een condensator begon te stinken..

De 450Watt die er nu in zit zat gisteren avond al goed vast, gisteren nog een filmpje zitten kijken bij de tv.. Ik moet alleen de harddisk nog monteren nu, die ligt er even boven op. En mijn lcdtje weer fixen, die doet 't niet, los contactje of zo door 't froten met kabels..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 14:32 ]

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 00:47
Erg mooie mod! Ik ben van plan om op kort termijn ook zo-iets te maken en dit geeft geweldige inspiratie. Wel een paar vraagjes, hoe heb je die randen zo bol gemaakt (Mijn idee is creatief zijn met een bandschuurmachine)?

En wat zijn de daadwerkelijke afmetingen van jou cube (Om een idee te krijgen hoe groot hij nou echt is).

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 07:43
Yahiko750 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:59:
Erg mooie mod! Ik ben van plan om op kort termijn ook zo-iets te maken en dit geeft geweldige inspiratie. Wel een paar vraagjes, hoe heb je die randen zo bol gemaakt (Mijn idee is creatief zijn met een bandschuurmachine)?
Daar hebben ze de bovenfrees voor uitgevonden ;) Zie google.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Yahiko750 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:59:

En wat zijn de daadwerkelijke afmetingen van jou cube (Om een idee te krijgen hoe groot hij nou echt is).
Afmetingen zijn die ongeveer van het moederbordje.

Verwijderd

Topicstarter
De bolle randen zijn idd gemaakt door een bovenfrees, en de afmetingen wist ik 3maanden terug zo te vertellen toen ik begon. Inmiddels is die informatie verloren gegaan.. Thuis eens opmeten ;)

Vandaag eindelijk weer eens tijd om de mod zo ver mogelijk af te maken. Vanavond hoef ik niet te werken, dus dan ga ik maar modden ;) Wat ik vanavond ga doen voor zover mijn tijd dat toelaat...

- Harddisk vast inbouwen.
- LCD schermpje bedrading fixen.
- Algemeen alle bedrading netjes wegwerken. done
- 2 gaatjes in de bovenkant dichten - en donderdag schilderen ofzo.
- Vlek op de voorkant moet ook weg, schuren ofzo, donderdag idem schilderen.
- Bedenken hoe ik mijn DVI kabel die een iets te lange connector heeft voor het achterpaneel ga plaatsen.
- FAN's stiller maken.
- FAN in het front panel modden.
- IR receiver solderen plaaten software installeren.
- Wireless muis reageert slecht met de ontvanger in de kast, moet wat aan gebeuren. Idem voor wlan. Nog niet 100% goed. Wlan werkt wel goed nu.. de muis nog niet goed genoeg.
- Volgens mij is 1x256mb gaar, want niet alles doet 't goed.. troubleshooten dus.. Mijn gedachte klopte. nu is de traagheid weg
- Blauwe flux leds solderen / inbouwen + afwerken.
- foto's schieten eind van de mod avond. oeps vergeten
- Nog invullen....
- Nog invullen....
- Nog invullen....

Deze blauwe leds komen er trouwens nog in.

Afbeeldingslocatie: http://www.global-manufacturer.com/upload/product/00006/component_super_flux.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 10:59 ]

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:18:
[..]
- FAN's stiller maken.
[..]
Zou je misschien dat duidelijk willen uitleggen hoe je dat hebt gedaan? Ikb en dat namelijk ook van plan en heb daar weinig verstand van.

Verwijderd

Topicstarter
BlackWhizz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Zou je misschien dat duidelijk willen uitleggen hoe je dat hebt gedaan? Ikb en dat namelijk ook van plan en heb daar weinig verstand van.
Zijn een aantal dingen die ik dan doe, ik weet dat ik de fans die er in zitten op 5volt laat draaien. Dat scheelt sowieso. Ik pak een oude doos, ram vol met fans jaren lang gespaard uit oude psu's en ik pak een AT voeding, lekker handig met een knop in te schakelen. En dan in een stille omgeving de fans vergelijken kwa geluid.

Met fan modden bedoel ik.......... zal even een pick zoeken hier op got wat ik precies bedoel.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LGljJwpOoDXwVQBxkl0K9iJ2/full.jpg

Ik wil dus zo iets gaan maken, maar net wat anders. Dit plaatje inspireerde me ;) Ik heb een hele stille fan liggen daar heb ik het frame van af gehaald. Nu wil ik het zo maken dat de fan vast zit aan een stukje metaal, en dan met de fan bladen helemaal in het ronde gat in mijn front panel valt.

Dus in de plaats van de ie er nu achter zit geschroeft, en je naar een rond gat zit te kijken.. Leek me mooier :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 15:15 ]

• BlackWhizz
En hoe laat je die dingen op 5v draaien. Heb je iets gedaan met weerstanden ofzo? of misschien iets met molex volgorde?

Vind het allemaal wat vaag klinken met op 5v laten draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door BlackWhizz op 04-03-2008 17:28 ]

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BlackWhizz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:26:
En hoe laat je die dingen op 5v draaien. Heb je iets gedaan met weerstanden ofzo? of misschien iets met molex volgorde?

molex is 12v 7v of 5 volt.. neem een voltmeter en check de kabeltjes, zo zie je het snel genoeg ;-)

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Topicstarter
BlackWhizz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:26:

Uhm,

Uit je psu komen rode en gele draden. De rode zijn +5 volt en de gele zijn +12 volt. Ik heb een kabeltje wat ooit bij een Zalman cooler zat, daar komen 2 gele (12volt draden) en 2 rode (5 volt draden) uit. Aan de andere kant zit dan zo'n 3 pins fan connector.

Afbeeldingslocatie: http://www.endpcnoise.com/e/images/items/zm-mc1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Oké, even een ge-update todo listje van mij ;)

- 2 gaatjes in de bovenkant dichten.
- Vlek op de voorkant moet ook weg, schuren ofzo.
- Bedenken hoe ik mijn DVI kabel die een iets te lange connector heeft voor het achterpaneel ga plaatsen.
- FAN in het front panel modden.
- IR receiver solderen plaaten software installeren. Mis een weerstandje.. damn!
- Andere wireless muis kopen.

Verder staat de CM inmiddels in de woonkamer aan de tv aangesloten, ik post de laatste foto sessie pas als de gaten dicht zijn op de bovenkant, de fan een modificatie heeft gehad en het verf vlekje op de voorkant verdwenen is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is hier al een hele poos stil nu, dat heeft diverse redenen. Voornamelijk heb ik het erg druk, stage voor 40u per week. Daarnaast werk ik nog 2~3 avonden per week. En komen er toetsen aan waar ik me op moet voorbereiden. Er gaan vele dagen voorbij die als volgt lopen.

-opstaan
-naar stage
-thuis eten
-naar werk
-slapen

of

-opstaan
-naar stage
-eten
-aan school werken
-slapen

Soms zou je wel willen dat je tijd kon kopen... :|

Nu kun je in de post van mij hier boven zien wat er werkelijk nog moet gebeuren om de case echt als af te beschouwen. Zonder die andere muis kopen er bij dan.. Het zit zo dat mijn ouders vanaf vrijdag tm maandag op de camping staan, en ik het huis voor me alleen heb. :) Ik ga daarom in het weekend ook de case helemaal af maken zodat alles, ALLES af is zoals het moet. Daarnaast ga ik een laatste foto sessie plaatsen hier. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 15:24 ]

Verwijderd

schop!

nu denk je, waarom schopt die een topic van bijna een maand omhoog, nou niet alleen om te vragen of er nog een foto van het eindresultaat komt, maar vooral om te vragen wat de afmetingen zijn van je kubus. Ik heb hier een computer staan in een gewone houten kast, is ook in gebruik als mediacenter, alleen ik vind het niet netjes. Zo'n kubus lijkt me wel wat, is ook makkelijk te verplaatsen.

dus de vraag was of je wat maten kunt geven, dan kan ik zelf kijken hoe groot ik de mijne moet maken, alvast dank!

Verwijderd

Topicstarter
Neem de maten van je moederbord, en zorg dat het past in de breedte. Mijn mobo is 24,5cm zo even uit mijn hoofd. ik heb aan beide kanten +-1cm over en het mdf is 12mm. Ik zou 30cm kiezen als cube buitenmaat, of net wat daaronder.

Ik heb momenteel eindexamen, deze week nog. De 2 gaatjes in de bovenkant zijn dicht nu, en de verf vlek op de voorkant is er nu af. Soon komt er weer een laagje verf op. Ik zal kijken of ik van 't weekend tijd en zin heb om de fan in het front te modden..
Pagina: 1 2 Laatste