Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenTherm Monitor gegevens inlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
In het elektuur nummer van een hele tijd geleden stond een opentherm monitor. Deze zou gegevens die worden verzonden tussen de cv ketel en thermosstaat kunnen onderscheppen. En zou deze omzetten naar data die voor de seriele poort beschikbaar is.
weg

Nu heb ik deze schakeling gemaakt. En de ledjes knipperen heel leuk. Met het programma Realterm Serial capture program, zie ik inderdaad ook dat er gegevens zijn, aangezien DSR brand en DCD knippert. Maar ik kan nergens geen gegevens zien. Ook via hyperterminal gebeurt er niks. Nu weet ik dat het in het manchester protocol word verstuurd. Maar zelfs dan zou er toch iets op het scherm te zien moeten zijn.

Heb alle waardes van weerstanden en condenstators al 3 keer na gelopen. De IC's al een keer vervangen. Maar het mag allemaal niet baten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sprite_tm op 11-11-2007 15:45 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00

Super_ik

haklust!

rx en tx omgedraait op de seriele connector?
pin 2 en 3. mischien even nameten met een scoop om te kijken of de baudrate klopt?

het schema werkt niet zo, dus...
toch even pinout nalopen van je seriele connector + verbindingskabel naar je computer (geen null-modem, wel alle 9 aders)?

gebruik geen usb-serieel converter
en in hyperterm zul je idd nix zien. hij verstuurd de manchaster via de control signals van de seriele poort.

[ Voor 55% gewijzigd door Super_ik op 11-11-2007 14:20 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, dat Elektuur-document wat je linkt is copyrighted en willen we dus hier niet hebben. Je zou eens kunnen proberen om op de Elektuur-forums je vraag te stellen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.