Toon posts:

Wanted: private data-recoverer

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude HD heeft "crash" gezegd en sindsdien doet hij niet zoveel meer. Aangezien ik de data van de schijf nog wel zou willen hebben (oa delen van mijn scriptie staan erop) en ik niet zo zit te wachten op een rekening van E500+ die de gangbare data-recovery bedrijfjes al snel rekenen, ben ik op zoek naar iemand die hetzelfde kan of denkt te kunnen. Bij succes mag daar wat mij betreft best iets tegenover staan, maar reken niet op de commerciele tarieven ;)

In het kort de kenmerken:
- Betreft 80GB 7200rpm Western Digital Caviar (productnr WDC800BB). NTFS formatted, twee partities (grofweg 25GB (boot) en 50GB).
- Problemen kwamen aan het licht toen mijn computer vastliep. Na opnieuw opstarten ging de HD steeds aan/uit (dat meende ik althans te horen aan het herhaaldelijk klikken van een relais met verder weinig schijfactiviteit).
- Na wat pielen draait de schijf wel en wordt deze herkent door BIOS en Device Manager. Helaas kunnen DOS noch Explorer er verder iets mee. M.a.w.: de schijf wordt herkend, maar is niet toegankelijk.
- De HD heeft inmiddels in drie verschillende PC's gehangen met verschillende setups v.w.b. master/slave, maar steeds hetzelfde resultaat. Ook een externe USB-HD-case bracht geen uitkomst.

Het komt op mij over als puur een hardwareprobleem, maar er is natuurlijk niet uit te sluiten dat bestanden zijn beschadigd. Als een volledige HD-backup niet meer mogelijk lijkt of te veel werk is, kan ik eventueel de belangrijkste bestandslokaties geven.

Wie deze uitdaging aandurft (of wie iemand kent die goed is met HD's) kan contact opnemen met mijn spamaccountje: *snip*

Tips over goede en goedkope data-recovery bedrijven zijn hier trouwens ook welkom.

[ Voor 1% gewijzigd door JHS op 11-11-2007 13:37 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Werving van diensten is niet gewenst :) .

DM!

Dit topic is gesloten.