Toon posts:

WD7500AAKS Initialize Error

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort een Western Digital HD gekocht: WD7500AAKS (SATA).
Echter ik heb het volgend probleem:

De schijf wordt herkend door BIOS & in Win XP (SP2) onder Disk Management (als Unallocated).

Maar zodra ik deze wil initialiseren, geeft Win XP na amper een minuut een error message: Unspecified error (80004005)

Kheb de volgende dingen reeds geprobeerd:
Ik heb Data Lifguard Tools (van WD zelf) gebruikt, schijf kwam wel door het programmatje heen, maar 1maal initialiseren, kreeg ik wederom de error message.
Op een andere computer/mobo geprobeerd, maar zelfde probleem.
Andere SATA-poort.
Laatste drivers/updates gechecked.
Gegoogle-ed.

Ik heb de volgende spec: Asus A8N-E mobo, Win XP2, een bestaand WD 250gb SATA schijf

Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn, en belangrijker nog: een oplossing?

Alvast bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je een andere PC waar je de schijf in kunt hangen? Als je al problemen ondervind in de software van WD zelf, lijkt mij dat de schijf brak is of evt. je controller. Om dit uit te sluiten zul je hem aan een andere PC moeten hangen.

/Slecht gelezen, de WD test slaagt.
Lijkt dan inderdaad wellicht op een probleem in je OS.

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 11-11-2007 13:37 ]

Verwijderd

Error code 80004005 is a general error for all manner of events. I have to confess that I am still trying to understand all the causes of this code number. One thread that runs through error 80004005 problems is permissions.
Uiteindelijk kun je dus geen ruk met zo'n melding; veels te breed. Heb je iets speciaals gedaan met je Windows-installatie? Ik denk dat opnieuw installeren je probleem zou verhelpen. Misschien iets wat je geinstalleerd of geconfigureerd hebt, waardoor deze functie van Windows problemen oplevert. Het kan dus prima zijn dat er helemaal niks mis is met je schijf en/of controller.

Verwijderd

Topicstarter
De error message is idd te breed, iets waar ik helemaal nie mee opschoot.
Ik heb niets geinstalleerd of iets gedaan met mijn Win XP. Mijn 2e PC heeft een clean Win XP install.

Ik heb 2 computers (beide Win XP) waar ik de schijf heb uitgeprobeerd. De ene PC heeft een SATA aansluiting, de andere PC heeft geen SATA aansluiting.

Test op PC zonder SATA aansluiting met een clean Win XP:
De nieuwe WD schijf heb ik in een externe behuizing geplaatst & via USB verbonden op mijn PC die geen SATA aansluiting heeft. Zelfde verhaal eigenlijk, Win XP herkent deze, maar ditmaal kan ik de schijf niet vinden onder Disk Management. Vervolgens heb ik datzelfde tooltje gedraaid, duurde allemaal wel heel lang, maar hij kwam ook wel door het programmatje heen. Disk Management (Storage) herkent na het WD-tooltje de WD eveneens niet.

Test op PC met SATA aansluiting (mijn gebruikers PC):
Direct aangesloten via SATA op de PC. BIOS & Win XP herkent deze, maar bij initialiseren krijg ik de error message.
Verder nog een klein detail: het duurt erg lang bij het laden van Win XP (vooral bij Win XP startscreen), 1 maal unplugged, laadt Win XP gewoon met normale snelheid op.

Ik vind dit erg vreemd, want ik heb een huidige SATA 250gb schijf van WD die het perfect doet, voor alle zekerheid heb ik deze zelfs unplugged om die nieuwe schijf op de PC te kunnen aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik wat anders geprobeerd:
Alle bestaande schijven eruit geplugd & de nieuwe als enige schijf er in gelaten.

Vervolgens vanuit CD Win XP laten bootten in de hoop een nieuwe fresh install te kunnen geven, maar het enige wat ik kreeg, is een zwart scherm.

Ik heb nu steeds meer het idee dat de nieuwe schijf brak is...... :'(

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:27:
Inmiddels heb ik wat anders geprobeerd:
Alle bestaande schijven eruit geplugd & de nieuwe als enige schijf er in gelaten.

Vervolgens vanuit CD Win XP laten bootten in de hoop een nieuwe fresh install te kunnen geven, maar het enige wat ik kreeg, is een zwart scherm.

Ik heb nu steeds meer het idee dat de nieuwe schijf brak is...... :'(
Dan zit er maar in ding op ;) terug naar de winkel. Ik denk ook dat je schijf brak is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik heb de schijf door een andere test van WD gedraaid: WD Diagnostics.

Schijf komt niet door de eerste fase heen met deze melding:
"11-Cable Test::Read diagnostics sector error!"

SATA kabel vervangen geeft dezelfde error.

En nu maar hopen dat het inruilen vlot verloopt. *fingers crossed*.
Pagina: 1