Interne multi cardreader + usb aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 08:15
Ik heb net geprobeerd zon interene kaartlezer aan te sluiten, zo een met een extra USB poort erin.

Nu wil het geval dat de kast die ik gebruik ook 2 usb poorten heeft, en deze dus al aangesloten zijn op het moederbord (asus m2n)

Mijn vraag is nu, waar moet ik het kabeltje van die cardreader in drukken? Er zitten nog 2 aansluitingen op het moederbord, maar die zijn te groot in vergelijking met het slot dat aan de kabel van de reader vast zit. Hij zou wel over de pins heen kunnen, maar zou dan niet worden vastgehouden, zoals de aansluiting van de kast dat wél doet..

Proberen vind ik een beetje eng, aangezien ik de apparaten die aangesloten gaan worden op de usb poort niet wil opblazen :P

Het boekje bij het moederbord verschaft ook niet veel info, en bij de reader zat niks :/
Google levert ook niks op. Tis een reader bij de Mycom vandaan, Icicu staat erop.. ofzo..

Kan iemand me misschien verder helpen?

[ Voor 10% gewijzigd door klomp op 11-11-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

Tsjaah... wat moeten wij hier nu mee? Post eens wat pics van de aansluiting van de cardreader en de vrije usb-headers op je moederbord. Anders kunnen wij ook niets zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
En wat heb je daar precies aan? Helemaal niets lijkt me.. Die aansluiten zijn dacht ik vrij uniform.

D'r staan bij de 2 connectors die ik NIET heb gebruik in ieder geval USB78 en USB56.

Die andere zit vlak bij de processor in de buurt en word gebruik door de kast die dus 2 usb poorten heeft. Die werkt verder prima.

Ik zie niet hoe plaatjes daar bij kunnen helpen. Maar goed. Google op het moederd bord en je krijgt dit: http://www.productwiki.com/upload/images/asus_m2n_e.jpg (niet exact hetzelfde bord, maar komt in de buurt aangezien het toch alleen om de aansluitingen gaat)

Daar zie je linksonder op ongeveer 5 cm boven de hoek 2 blauwe slots zitten. díe twee bedoel ik. Zijn die te gebruiken, of fikt dan de hele zooi weg.

[ Voor 8% gewijzigd door klomp op 11-11-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

Als de stekker op de aansluiting op het moederbord past, wat is dan het probleem? Nog steeds kan ik er niet veel over zeggen omdat ik niet weet wat voor stekker er aan het eind van je kabel zit...
En ik mag toch wel verwachten dat je na 1000 posts doorhebt dat kicken na 2u niet echt gewenst is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die twee aansluitingen zijn te gebruiken ja :) Dat zijn gewoon interne USB headers.
Kun je geen foto posten van de aansluiting van de cardreader? Of even schetsen ofzo?

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-11-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
Anoniem: 125679 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:01:
Als de stekker op de aansluiting op het moederbord past, wat is dan het probleem? Nog steeds kan ik er niet veel over zeggen omdat ik niet weet wat voor stekker er aan het eind van je kabel zit...
En ik mag toch wel verwachten dat je na 1000 posts doorhebt dat kicken na 2u niet echt gewenst is :X
Bla?

Anyway, ik heb dus geprobeerd die connector te gebruiken, als ik nu een apparaat aansluit dan slaat de hele zooi uit.. Dat lijkt me dus niet goed, de pc blijft gewoon werken maar het apparaat wat er aan gehangen word knalt onmiddelijk uit. In dit geval was dat dus een pda :P

Dus iets klopt niet, of het aan het apparaat ligt lijkt me sterk want in een andere usb poort doet ie het wel gewoon..

De connector die aan de cardreader in kwestie zit is zo een als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.jdresearch.com/9in1pin.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door klomp op 11-11-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik hoop dat je de kaartlezer op één van de twee USB connecters hebt gestoken en niet op de COM header naast de floppy drive. Want die is inderdaad groter qua pinnetjes en daar zal je computer allicht wel op vastlopen als je daar een USB apparaat op aansluit :X

Lees de handleiding er maar eens op na... pagina 2-25 en 2-26

[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-11-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Pas met die cardreader sowieso op dat je het kabeltje wat er al in zit goed aansluit, anders kan aangesloten apparatuur defect raken :( Ik werk bij MyCom en kreeg hier pas een mailtje over:
De platte 4-polige stekker bevat een witte stip om aan te geven hoe deze geplaatst moet worden.

De witte stip moet naar de rechter buitenkant wijzen. Zie afbeelding hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07450/image003.jpg
Verder lijkt het me dat je alle aansluitingen gewoon kunt gebruiken :P

[ Voor 5% gewijzigd door marcieking op 11-11-2007 16:52 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
Admiral Freebee schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:45:
Ik hoop dat je de kaartlezer op één van de twee USB connecters hebt gestoken en niet op de COM header naast de floppy drive. Want die is inderdaad groter qua pinnetjes en daar zal je computer allicht wel op vastlopen als je daar een USB apparaat op aansluit :X

Lees de handleiding er maar eens op na... pagina 2-25 en 2-26
Das dus het rare, voor zover ik begrijp past het er dus wel op.. De pinnetjes zijn exact hetzelfde als die van de aansluiting waar nu de usb poorten van de kast op aangesloten zijn. Alleen het blauwe plastic dat rond de USB56 en USB78 zit ligt verder van de pinnetjes verwijderd. Het ziet er dan ook uit alsof er een blauw stukkie plastic in geklikt moet worden. Maar dat zit er dus weer net niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
klomp schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:49:
Das dus het rare, voor zover ik begrijp past het er dus wel op.. De pinnetjes zijn exact hetzelfde als die van de aansluiting waar nu de usb poorten van de kast op aangesloten zijn. Alleen het blauwe plastic dat rond de USB56 en USB78 zit ligt verder van de pinnetjes verwijderd. Het ziet er dan ook uit alsof er een blauw stukkie plastic in geklikt moet worden. Maar dat zit er dus weer net niet bij..
Dat is perfect normaal hoor. De USB header bij de CPU heeft vaak geen plastieken omhulsel terwijl die aan de rand van het bord dat vaak wel hebben. Ik zou alleen nog even checken of de kabel dus niet andersom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
marcieking schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:45:
Pas met die cardreader sowieso op dat je het kabeltje wat er al in zit goed aansluit, anders kan aangesloten apparatuur defect raken :( Ik werk bij MyCom en kreeg hier pas een mailtje over:

[...]
[afbeelding]
Verder lijkt het me dat je alle aansluitingen gewoon kunt gebruiken :P
Sorry late respons, maar dit was dus inderdaad het probleem. Super dat je dit even doorgegeven hebt. Ik had blijven zoeken en waarschijnlijk nergens gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

klomp schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:02:
[...]

Sorry late respons, maar dit was dus inderdaad het probleem. Super dat je dit even doorgegeven hebt. Ik had blijven zoeken en waarschijnlijk nergens gekomen :)
Fijn om te horen dat je er wat aan gehad hebt :)
Doet hij het nu wel, en de rest van de apparatuur?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1