Sata schijf blijft onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 864 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:00
Hallo,

Ik zit met het probleem dat de sata schijf (Western Digital 320 gb 16mb cache) onzichtbaar blijft.

De fout die ik krijg:
- Tijdens/voorafgaand aan windows installatie blijft de schijf onherkenbaar en kan de installatie niet voortgezet worden

Systeem samenstelling:
- Western Digital 320gb SataII schijf (WESTERN DIGITAL Caviar SE16 - 320 GB - 7200RPM - 16 MB SATA 2)
- Gigabyte P35 moederbord (Gigabyte P35-DS3R)
- Samsung dvd-brander Sata (Samsung SHS203B)
- Geen IDE apparaten

Het moederbord heeft 6 sata ICH9 aansluitingen en 2 Gigabyte sata 2 sata aansluitingen (Gsata).
De ICH9 aansluitingen gaan van Sata0 t/m Sata5
De Gsata aansluitingen gaan van Gsata0 t/m Gsata1

Mijn dvd-brander zit op aansluiting Sata2
Mijn HD zit op aansluiting Sata0

Het geheugen wordt in de bios aangegeven en het aantal klopt
De processor wordt in de bios aangegeven en klopt
De brander wordt in de bios aangegeven met een naam
De hd heeft in de bios enkel een lege regel op de plaats van aansluiting (geen naam dus)

Ondernomen stappen/wat gebeurd er:
- In de bios staat de schijf/controller op dit moment als AHCI
- Ik heb de drivers van de controllerversie op diskette gezet
- Na opnieuw opstarten wordt de windows xp cd geladen (32bit versie)
- Tijdens het inladen druk ik op F6 als daar naar gevraagd wordt
- Ik kies voor de optie om de drivers van een floppy te halen (E)
- Ik laad de drivers van de floppy (ik kies hier voor de SATA AHCI controller (ICH9R) (staat ook zo in de handleiding van het moederbord).
- Ik krijg de waarschuwing dat windows ook de drivers heeft, maar kies voor de drivers op de floppy
- iastor.sys wordt geladen
- Bevestiging dat de ondersteuning voor deze hardware wordt geinstalleerd (ik kies dan voor doorgaan).
- Nu wordt de cd-rom actief benut

- Ik krijg de melding dat er geen vasteschijfstation gevonden kan worden. De enige keuze is F3 (afsluiten).

Wat heb ik al geprobeerd:
- orginele bios versie - geen resultaat
- bios update naar nieuwste versie - geen resultaat
- kabels van sata-schijf vervangen - geen resultaat
- sata schijf als default (IDE) in bios - geen resultaat
- sata schijf als AHCI in bios - geen resultaat
- sata schijf op Gsata 0 aansluiting - geen resultaat
- sata schijf op sata1 aansluiting - geen resultaat
- drivers van internet op diskette - geen resultaat
- drivers van meegeleverde cd-rom op diskette - geen resultaat
- drivers geslipstreamed op windows xp cd - geen resultaat

Wat doe ik fout?? Ik wordt er gek van!

Verwijderd

Zo te zien niets. Enige wat ik niet kan terug vinden in je verhaal is of je de HD hebt getest in een ander systeem en/of je de HD kan horen opspinnen als je deze PC aanzet?

• LA-384
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:15:
Zo te zien niets. Enige wat ik niet kan terug vinden in je verhaal is of je de HD hebt getest in een ander systeem en/of je de HD kan horen opspinnen als je deze PC aanzet?
Bedankt voor je snelle reactie.

De hd wordt wel warm. Ik hoor hem niet opspinnen, maar kan dat ook komen doordat hij vast zit tussen rubber dopjes? (sonata III kast). Het enige wat ik hoor is namelijk de dvd-drive als er een schijf in zit.

Ik kan hem overigens niet testen op een ander systeem, aangezien die geen sata-aansluitingen heeft.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Beste wat ge kunt doen is even een medetweaker opzoeken, in de buurt, en daar even langsgaan met u schijf, en daar even testen. Alleen dan hebt ge zekerheid dat u schijf in orde is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• LA-384
Ik heb inmiddels een ide-schijf proberen toe te voegen, maar die kwam niet verder dan een waarschuwingsvenster dat windows is afgesloten om schade te voorkomen. Het volgende wat ik ga proberen is windows vista installeren. Als dat ook niet werkt, zal ik genoodzaakt zijn het product terug te sturen voor reparatie/vervanging. gelukkig valt het nog binnen de garantie.

Hieronder volgen een paar screenshots van de bios. mocht iemand er wat aan hebben:
http://img209.imageshack....screenbootvolgordenw3.jpg
http://img136.imageshack....screeninstellingenfd8.jpg
http://img46.imageshack.u.../screenmasterslavepv3.jpg

• heyajohnny
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-02 11:57
Ik hoop dat je met het installeren van je harddisk wel de stroom van je pc hebt gehaald, want anders is hij gewoon dood. Tijdens het opstarten moet je anders gewoon even de harddisk in je handen houden om te voelen of hij gaat trillen/spinnen (Zo test ik altijd of een schijf in ieder geval nog draait). Anders inderdaad bij iemand anders proberen, of in een externe hd behuizing plaatsen.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Die hdd heeft een tweetal voeding connectoren. Ik mag hopen dat je OF de sata-voeding, OF de molex voeding hebt aangesloten en niet beide. In het laatste geval is ie dood.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie topicstart, jammer genoeg niet de juiste plek. Ik move even :)

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1