Toon posts:

10/100 switch met daarnaast 1000 switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk wat prima werkt, router en 16 ports switch 10 /100.
Nu heb ik in mijn netwerk 2 pc's die een gigab. lan aansluiting hebben en wil een netwerkschijf kopen van lacie die ook een gb lan aansluiting heeft.
Mijn vraag is kan ik een 5 poorts switch kopen die ik op een vrije poort van de 10/100 switch aansluit en de 3 apparaten die met gb lan werken op de gb switch aansluiten of geeft dit problemen.
Ik vraag dit omdat alle tot 8 poorts gb switchen zijn nog betaalbaar, meer poorten wordt ineens een heel stuk duurder.
Alvast bedankt

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Geen probleem, maar dat had je zelf met een beetje zoeken ook wel kunnen vinden.

Alle apparaten op de gigabit switch zullen onderling op gigabit werken, en de "uplink" naar je 100mbit switch zal gewoon werken.
Alle apparaten op de 100mbit switch zullen ook op 100mbit blijven werken, alleen zullen ze bij data naar de gigabit switch deze moeten delen over dat ene 100mbit uplinkje.

Meestal merk je hier niet veel van, omdat je bijna nooit 12MB/s met 3 a 4 pc's tegelijk zult (proberen) te trekken over die uplink

[ Voor 73% gewijzigd door rdfeij op 11-11-2007 12:17 ]

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Het kan wel , maar volgens mij blijft alles dan op max 100 mbit steken kwa snelheid

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18

BHQ

Werkt, alleen de uplink naar de oude switch zal max. 100mbit zijn. Data van de gigabit switch naar de 10/100 zal dus maximaal ~11,5MB/sec gaan.

Staar je trouwens niet blind op snelheden die NAS drives beloven.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Uiteraard werkt dit. Alleen de overdracht tussen een apparaat rechtstreeks op de 10/100-switch en de ethernet harddisk zal natuurlijk maar maximaal met 100Mbit verlopen. Apparaten op dezelfde switch kunnen met de snelheid van de switch communiceren met elkaar, mits de apparaten dit ook ondersteunen natuurlijk. :)

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 11-11-2007 12:23 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

coller schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:15:
Het kan wel , maar volgens mij blijft alles dan op max 100 mbit steken kwa snelheid
Nope, de Gigabit apparaten gaan dan over op Gigabit, op de poort van de Gigabitswitch die verbonden is met de 100Mbitswitch wordt 100Mbit gebruikt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Waarom herinner ik me nog iets te sterk dat dit (in een iets anders gevormde vraag) ook net gevraagd was in dit deel...
Owja, omdat iemand de zoekknop niet gebruikt heeft ;)

Find my other post and you'll get the prove this works.
Zelfstandig dingen uitzoeken is zeer belangrijk, en dat heb ik ondertussen ook al geleerd :) Tot je er zelf niet uitgeraakt natuurlijk
Nog veel succes met je netwerkje daar.

En btw: dell heeft vrij goedkope Gb switchen, ik heb zelf een 16-poorts.. zie mijn andere post in het andere topic. zie ook nog andere topics dan vorige vermelde (wordt verwarrend he :))
Pagina: 1