Toon posts:

Is mijn voeding krachtig genoeg voor een 8800gts of 8800GT

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgende case:http://tweakers.net/pricewatch/reviews/54568/aopen-h600b-(atx-350w-zwart).html

tgaat hier dus over een 350watt voeding. momenteel heb ik een x1950pro zitten en alles draait goed. Gaat mijn voeding ook nog die gts of gt kunnen trekken?

Ik heb een 17inch scherm, 1 HD, 1 dvdrom zitten moest dit er iets tot doen.

mvg

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35
Lijkt mij van niet, maar dit hangt ook van de rest van je hardware af.

350 watt is sowieso weinig voor moderne systemen. Zeker als je er ook nog zware kaarten als die 8800GT in hangt.

Een goede stabiele voeding is het fundament van je PC, koop gewoon een A-merk 500+ watt voeding, en je hardware zal je dankbaar zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
Daar zitten zat handige tips in om te kijken hoe zwaar je voeding moet zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een x2 3600+ en 2gb ddr2 pc6400

kzal ff die topic lezen

Verwijderd

Topicstarter
kheb net deze site gevonden http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

daar kom ik aan 365w aanbevolen. maar ik lees dat die 350watt voeding meer lijkt aan te kunnen dan 350W hmz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zal dan het piekvermogen zijn, dat kan iets hoger liggen. Die gok moet je echter niet nemen, voor je het weet is je hardware stuk. En ietwat ruimte voor uitbreiding kan geen kwaad (extra hddtje oid).

Verwijderd

Topicstarter
kben hier ff aant googln en op 1ne site zegn ze dat aopen H600b een 350w voeding heeft en op andere site 400W

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b369/belvedere86/DSC00006.jpg

foto van mijn voeding, er staat daar ergens van may not exceed 400W dus kheb een van 400W? en zou die dan wel voldoende zijn?

tnx

Verwijderd

Richub schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:28:

350 watt is sowieso weinig voor moderne systemen. Zeker als je er ook nog zware kaarten als die 8800GT in hangt.

Een goede stabiele voeding is het fundament van je PC, koop gewoon een A-merk 500+ watt voeding, en je hardware zal je dankbaar zijn.
Niet waar. Mijn computer verbruikt 25 watt idle/37 watt stressed. Geen fancy videokaarten, oké, maar wel ongeveer 10x minder verbruik.

Verwijderd

Gewoon proberen.... Ik heb altijd met een 550W gedraaid. Maar het onderstaande systeem draait nu op een Chieftec 360W. Loopt prima! En reken maar dat een 7900GTO stroom verbruikt...

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 00:49
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:21:
kben hier ff aant googln en op 1ne site zegn ze dat aopen H600b een 350w voeding heeft en op andere site 400W

[afbeelding]

foto van mijn voeding, er staat daar ergens van may not exceed 400W dus kheb een van 400W? en zou die dan wel voldoende zijn?

tnx
Het typenummer is FSP400, dus je zou denken dat ie 400W is.

Verwijderd

Als de desbetreffende kaarten niet meer verbruiken dan de X1950Pro dan zal je voeding ook die kunnen trekken als er voor de rest niets an het systeem verandert.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Het mag dan wel een relatief goede voeding zijn, die nieuwe grafische kaart verbruiken simpelweg insane veel stroom. Ik denk dan ook dat het met een nieuwe 8800GT(S) heel nipt zal worden. Desalniettemin zou ik het gewoon proberen. Je voeding is van een deftig merk, dus normaal gezien zal je hardware niet vlug kapot gaan, moest de voeding het toch niet aankunnen. PC zal uitvallen of herstarten, maar daar zal het imo bij blijven.

Yes, but no.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Alleen jammer dat het een Aopen is, niet om dat merk nu de grond in te bashen, maar het is een half A-merk. Voeding zijn meestal wel aardig, maar je hebt er rotdingen bij die al bij het mionste geringste getrek eraan ermee kappen. En die optische drives die ze maken zijn ook bagger.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

mieJas schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:54:
Het mag dan wel een relatief goede voeding zijn, die nieuwe grafische kaart verbruiken simpelweg insane veel stroom.
Valt toch goed mee, zeker met de 8800GT die op een kleiner procede is gemaakt en aldus maar 1 PCI-E connector nodig heeft omdat hij (denk ik) tot 105W verbruikt. Dit is zo'n 8.75A op de 12V lijn.
Als je nu zou weten wat die 1950Pro verbruikt, en de 8800GT is niet meer dan de 1950Pro, ja dan gaat de 8800GT logischerwijze ook lukken.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Richub schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:28:

350W A-Merk is prima hoor, alleen moet je niet aankomen met 350W voeding van Sweex oid :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

12V1 - 10A
12V2 - 15A

Ik gok zelf dat de combined output op 22A staat voor beide. 22 x 12 = 264W. Hiervan zou je je HD's, CPU en GPU moeten voeden. Je hebt 1 HD en een 65W processor (denk ik) = samen zo 80W. Resteert ruim 180W voor je videokaart. Volgens mij trekt die zo rond die waardes, dus het zou moeten kunnen. Maar het beste is om toch nog langs de welke voeding heb ik nodig topic te gaan.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Belverdere, je hebt een 400 watt voeding, zie hier.
En Aopen is een goed merk, nix mis mee. Ik zou het gewoon proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door marquis op 11-11-2007 12:26 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Een x1950pro verbruikt ongeveer 70 watt onder max load. Een 8800gt zit daar niet veel boven dacht ik. Een 8800gts is een ander verhaal.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Ik heb in die kast twee overgeklokte 6600gt's zitten. Nou verbruikt een 6600gt niet zo veel maar met zun tweeën komen ze denk toch aardig in de buurt van een 8800gt. Daarnaast draait er bij mij een opteron mee met een tdp van 110watt. Maar het draait nog allemaal uitstekend, de pc is nog niet langzaam geworden of uitgevallen. Volgens mij kan deze 350watt voeding meer aan dan ie aangeeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Voortaan zelf op zoek gaan voor je een topic opent. En als je een topic opent, echt specs geven (maw wat je met eigen ogen geconstateerd hebt dat er in je bak zit, niet een of andere link).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.