converteerprogramma AVI-> WMV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.657 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik maak met mijn Canon A640 digicam regelmatig (korte) filmpjes, die dan als AVI in het geheugen komen. Kost heel veel ruimte, ook op mijn pc met 100-en filmpjes.
Nu ben ik op zoek geweest naar een programma om dat om te zetten naar Windows Media Video (wmv), maar tot nu toe niet het ideale programma gevonden.

* Windows Expression Encoder (veel te zwaar, te duur, trial is afgelopen), kan niet echt handig in batch werken.
* SUPER (crasht regelmatig, artefacts)

Mijn eisenlijstje:

* kan bestanden uit een bepaalde directory in batch verwerken en ze in de eigen directory weer uitspugen
* meet de kwaliteit van de bron en past doel erop aan, of is handig in te stellen
* liefst freeware of (goedkoop) opensource

Wie gebruikt er zoiets of heeft andere (goede) ervaringen met converteren van AVI naar WMV?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:19

kraats

Ik rol

Misschien kun je genoeg doen met de commandline-functionaliteit van de gratis Windows Media Encoder van Microsoft. In de help van dit programma staat precies hoe je het kunt aansturen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:24
TMPGEnc 4.0 Express is erg goed en kan ook batch encoding aan.

Het is alleen niet gratis, kost $100. Er is wel een trial beschikbaar.

Verwijderd

In Vista zit Windows Moviemaker daar kan je ook avi omzetten naar WMV. Kan zelfs naar HD WMV converteren...

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Waarom wmv ? omdat het lekker klein is ? WMV is (vind ik) een vervelend fomaat, je kunt er nix meer mee, alleen in microsoft proggies.
Waarom pas je niet gewoon een codec toe op die avi's, want volgens mij komen er gewoon raw avi's uit die camera, als je bv xvid erop los laat heb je net zulke grote bestanden als wmv en waarschijnlijk een beter kwaliteit.
Er zijn legio freeware programma's die avi naar avi converteren, een hele makkelijke (3 klikken) is bv Autogordianknot

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !