Toon posts:

Externe harde schijf vinden nà opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje voor de kenners:
Ik heb een externe harde schijf van Lacie met eSAta verbinding. Als ik die samen met de pc (Vista) opstart verloopt alles prima, maar als ik hem pas na het booten opstart, dan kan de pc hem niet vinden. Bestaat hier een oplossing voor?

Poor old Gill.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan welke controller heb je het ding hangen? Je zou dan even moeten kijken of die controller hotswapping ondersteund, als dat niet het geval is dan wordt het al een stuk lastiger om voor elkaar te krijgen (dan zou je na het aansluiten van de hdd moeten zoeken naar nieuwe hardware).

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me, maar ik versta niet wat je wil zeggen. Het zal zijn omdat ik Belg ben zeker? 8)7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:30:
Het spijt me, maar ik versta niet wat je wil zeggen.
:? moet ik harder typen dan.

Anyway, je hdd hangt aan een i/ocontroller, welke is dat?

Verwijderd

Topicstarter
verstaan = begrijpen (in het west-vlaams toch, dat sluipt nog soms in mijn schrijftaal)

er zit een speciale eSata aansluiting op mijn pc waarop die schijf aangesloten is. Als het dat niet is wat je moet weten, gelieve wat meer info te geven waar ik moet zoeken.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Van een gemiddelde Tweaker verwachten we wel dat hij deze termen pakt (staat in de Registratievoorwaarden / korte FAQ ) . En anders zoekt hij deze op. ;)

@Terw_Dan: Waarvoor heb jij eigenlijk 290 Socket A cpu's nodig? :p

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 11-11-2007 20:38 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:35:
verstaan = begrijpen (in het west-vlaams toch, dat sluipt nog soms in mijn schrijftaal)

er zit een speciale eSata aansluiting op mijn pc waarop die schijf aangesloten is. Als het dat niet is wat je moet weten, gelieve wat meer info te geven waar ik moet zoeken.
Nee, andersom ; jij hoort de info te geven en dus zelf te zoeken. Als je niet begrijpt wat iemand zegt, zoek dan even wat termen op en/of lees je in. :)

geef 's wat meer specificaties..

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 11-11-2007 20:39 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:35:

Maar die eS-ATA connector zit ook ergens aan vast natuurlijk. Die kan doorgelust zijn op de interne poorten, maar ook gewoon op het mobo zitten. Belangrijk is om even te weten aan welke chip dat het dingetje zit. Daarvoor moet je even kijken wat voor mobo je hebt, welke controllers daarop zitten en aan welke je eS-ATA connector zit. Veel moderne moederborden hebben een controller die geintegreerd is in de chipset (bijv de ICH#R chips) of een los ding zoals een Jmicron.
Pagina: 1