Denon AVC-A11XVA HDCP

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 19:15
Probleem:
De Denon AVC-A11XVA blijkt alleen maar HDCP DVI en HDMI poorten te hebben.

Mijn HTPC heeft een Geforce 7600GS 512MB video, waarvan ik intussen heb achterhaald dat deze dus niet HDCP compatible is. Zodoende krijg ik ook geen beeld via de Denon AVC-A11XVA.

Zodoende kom ik tot volgende vragen ter overweging:

1. Is er softwarematig iets met de HTPC cq videokaart te doen zodat deze wel een HDCP signaal kan uitzenden en zodoende herkent wordt door de Denon AVC-A11XVA.
(1.1 Is er uberhaupt al iets mogelijk om HDCP te omzeilen???)
2. Ga op zoek naar een vergelijkbare nieuwe videokaart welke wel HDCP compatible is. Maar welke zal dat dan kunnen worden?
3. Sluit de HTPC via DVI of VGA aan naar component (video) en coaxial (audio), voor zover ik heb kunnen vinden heeft de component aansluiting van de Denon AVC-A11XVA geen HDCP protocol.
4. De makkelijkste weg, maar daarmee geen antwoord op de eerste drie vragen. Sluit de HTPC DVI naar HDMI aan op de Pioneer 506XDE, welke geen DHCP protocol (althans voor zover ik nu weet) heeft en sluit de HTPC coaxial aan op de Denon AVC-A11XVA voor het geluid.

Wie herkent deze vragen en kan mij mogelijk verder helpen. Bij voorbaat dank.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 19:15
Een mogelijk ander alternatief heb ik zojuist gevonden op http://www.hdfury.nl. Maar ga eerst verder zoeken op gebruikerservaringen met dit product.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij heeft het hele HDCP gebeuren er helemaal niets mee te maken. Dat is namelijk alleen van toepassing als de bron ook DHCPHDCP encoded data bevat.

DHCPHDCP is dus niet nodig om HD content af te kunnen spelen! Waar dan wel het probleem zit? Vermoedelijk vind de Denon de resoluties die je hem aan biedt niet erg leuk. Ik zou daar in ieder geval even mee spelen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

voodooless schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:43:
Volgens mij heeft het hele HDCP gebeuren er helemaal niets mee te maken. Dat is namelijk alleen van toepassing als de bron ook DHCP encoded data bevat.

DHCP is dus niet nodig om HD content af te kunnen spelen! Waar dan wel het probleem zit? Vermoedelijk vind de Denon de resoluties die je hem aan biedt niet erg leuk. Ik zou daar in ieder geval even mee spelen...
Ik begrijp niet wat het Dynamic Host Configuration Protocol met AV te maken heeft ;)

#StopBurningStuff

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ook niet 8)7

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?