Hallo mede tweakers,
Ik heb hier een vraag waar ik al een paar jaar mee zit, maar tot nu
toe nog geen enkele oorzaak laatstaan oplossing voor heb gevonden.
Sinds 2005 ben ik veel meer met muziek,fotografie en video gaan doen.
Kortom, multimedia op de pc.
Ik heb nou al behoorlijk wat foto's video's en vooral muziek op mijn pc staan.
Ik ben de laatste tijd nogal bezig geweest met bedenken voor goede back-up metode's
en de juiste hoeveelheid opslag voor mijn bestanden.
Ik zou dit hele verhaal achterwegen laten, maar ik heb de afgelopen jaren
(sinds ik ook intensief aan het kopieren ben van de ene hdd naar de andere I.V.M.
het maken van back-up's overschrijven naar nieuwe hdd's etc) dat foto's met kopieeren
paars zijn, groene balken hebben ,grijs zijn etc, dat muziek nummers tikken in de muziek hebbenen andere vreemde geluiden, ruis,etc, en dat video bestanden storingen vertonen,etc en soms het in sommige spelers meer vertonen dan in andere spelers, instal bestanden met de extentie exe bevatten fouten waardoor de installatie vanaf het begin beschadigt is etc etc etc.
Ik ben er na veel en lang uitzoeken achter gekomen dat meer mensen ''die veel kopieren, dus niet een paar bestandjes maar gigabyte's in 1 keer B.V.'' dit ook hebben.
Ik heb dit op mijn bijde pc's en nieuwe laptop, heb dit ook bij anderen gemerkt.
Ik heb hier veel vraag naar gedaan en heb alle bussen/controllers al gehad
(USB,Fireware, het netwerk via UTP, IDE,S-ata).
En heb dit veel meer met het FAT en NTSF bestandssysteem dan met FAT32.
Maar aangezien FAT32 niet echt meer veilig is en je ook niet onder Win XP partities groter dan 32GB kan aan maken + de beperkte max bestandsgroote van 4GB maakt dit FS onmogenlijk.
Ik wil vragen of dit een bekend probleem is bij meerdere tweaks en of er iets aan te doen is, B.V.
het EXT2 FS van Linux onder XP gebruiken voor mijn extra stations/partities OID.
De merken HDD's waar ik mee werk zijn WD,Maxtor en 1 Seagate.
En heb het bij alle, maar ook als ik foto's op Flash zet, CD/DVD's en Ipod.
Nog 1 ding waarom ik mij echter afvraag of dit aan het MSFS kan liggen.
Laatst heb ik al mijn floppy's uitgezocht omdat ik die niet meer gebruik en dat waren er nog wat.
Ongeveer 150 van de 200 waren niet of nauwelijks meer leesbaar.
Het ging hier om enkel A merken en de meeste waren zo'n 8 jaar oud.
Ik heb vorig jaar nog even op mijn Amiga zitten spelen, waar ik sinds een paar jaar wel al Winue voor heb, maar goed.
Maar al die floppy's deden het nog als uit 1990, erg vreemt het waren de zelfde floppy's.
Misschien toch het FAT FS dat voor floppy's wordt gebruikt, ik weet het niet.
Verder heb ik ook problemen met voornamelijk foto's die ik naar cd's of dvd's brand, en ik brand.
Ik heb al tientallen merken schijfjes gehad en ben vanaf 2006 volledig overgestapt op Philips schijfjes.
Ik heb een brander van NEC,Plextor 760A en in het verleden heb ik,Plextor 750A ,Ricoh DVD en een HP en Lite-on CD brander gehad, tot nu toe allemaal via IDE.
Het is voor mij 1 groot

Wie kan mij helpen?
Ik heb hier een vraag waar ik al een paar jaar mee zit, maar tot nu
toe nog geen enkele oorzaak laatstaan oplossing voor heb gevonden.
Sinds 2005 ben ik veel meer met muziek,fotografie en video gaan doen.
Kortom, multimedia op de pc.
Ik heb nou al behoorlijk wat foto's video's en vooral muziek op mijn pc staan.
Ik ben de laatste tijd nogal bezig geweest met bedenken voor goede back-up metode's
en de juiste hoeveelheid opslag voor mijn bestanden.
Ik zou dit hele verhaal achterwegen laten, maar ik heb de afgelopen jaren
(sinds ik ook intensief aan het kopieren ben van de ene hdd naar de andere I.V.M.
het maken van back-up's overschrijven naar nieuwe hdd's etc) dat foto's met kopieeren
paars zijn, groene balken hebben ,grijs zijn etc, dat muziek nummers tikken in de muziek hebbenen andere vreemde geluiden, ruis,etc, en dat video bestanden storingen vertonen,etc en soms het in sommige spelers meer vertonen dan in andere spelers, instal bestanden met de extentie exe bevatten fouten waardoor de installatie vanaf het begin beschadigt is etc etc etc.
Ik ben er na veel en lang uitzoeken achter gekomen dat meer mensen ''die veel kopieren, dus niet een paar bestandjes maar gigabyte's in 1 keer B.V.'' dit ook hebben.
Ik heb dit op mijn bijde pc's en nieuwe laptop, heb dit ook bij anderen gemerkt.
Ik heb hier veel vraag naar gedaan en heb alle bussen/controllers al gehad
(USB,Fireware, het netwerk via UTP, IDE,S-ata).
En heb dit veel meer met het FAT en NTSF bestandssysteem dan met FAT32.
Maar aangezien FAT32 niet echt meer veilig is en je ook niet onder Win XP partities groter dan 32GB kan aan maken + de beperkte max bestandsgroote van 4GB maakt dit FS onmogenlijk.
Ik wil vragen of dit een bekend probleem is bij meerdere tweaks en of er iets aan te doen is, B.V.
het EXT2 FS van Linux onder XP gebruiken voor mijn extra stations/partities OID.
De merken HDD's waar ik mee werk zijn WD,Maxtor en 1 Seagate.
En heb het bij alle, maar ook als ik foto's op Flash zet, CD/DVD's en Ipod.
Nog 1 ding waarom ik mij echter afvraag of dit aan het MSFS kan liggen.
Laatst heb ik al mijn floppy's uitgezocht omdat ik die niet meer gebruik en dat waren er nog wat.
Ongeveer 150 van de 200 waren niet of nauwelijks meer leesbaar.
Het ging hier om enkel A merken en de meeste waren zo'n 8 jaar oud.
Ik heb vorig jaar nog even op mijn Amiga zitten spelen, waar ik sinds een paar jaar wel al Winue voor heb, maar goed.
Maar al die floppy's deden het nog als uit 1990, erg vreemt het waren de zelfde floppy's.
Misschien toch het FAT FS dat voor floppy's wordt gebruikt, ik weet het niet.
Verder heb ik ook problemen met voornamelijk foto's die ik naar cd's of dvd's brand, en ik brand.
Ik heb al tientallen merken schijfjes gehad en ben vanaf 2006 volledig overgestapt op Philips schijfjes.
Ik heb een brander van NEC,Plextor 760A en in het verleden heb ik,Plextor 750A ,Ricoh DVD en een HP en Lite-on CD brander gehad, tot nu toe allemaal via IDE.
Het is voor mij 1 groot
Wie kan mij helpen?