[UBUNTU] Pidgin messenger status

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Ik probeer net de Pidgin messenger in ubuntu (7.10) uit. Dit werkt wel vrij vlot, alleen ik krijg van andere contactpersonen te horen dat ik op "offline weergeven" sta, oftewel op onzichtbaar.

In Pidgin maakt het verder niet uit of ik m'n status op afwezig, beschikbaar, etc zet. Ik blijf onzichtbaar voor m'n contactpersonen. Hier op got en google kon ik geen soortgelijke problemen vinden.

Weet iemand wat het probleem is? Moet ik misschien met een andere messenger gaan werken? zo ja; welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pidgin heeft dat probleem hier niet.
ik neem aan dat dit met msn gebeurt?

kun je wel tegen die andere mensen praten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ja gebeurd met het msn protocol.

Ik kan wel gewoon conversaties houden, geen probleem, alleen ik sta op onzichtbaar.
Ik heb net met een ander account mezelf toegevoegd, dan zie ik mezelf wel online! Maar met een account waar ik al in stond, ben ik offline..

-edit-
Wanneer ik iemand blokkeer en dan weer deblokkeer, dan sta ik wel op online.. Maar na een keer af en aanmelden ben ik weer onzichtbaar..

[ Voor 22% gewijzigd door Boyd op 11-11-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

en rechtsonder in beeld (bij kde) , sta je daar op offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Boudewijn schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:04:
en rechtsonder in beeld (bij kde) , sta je daar op offline?
heb gnome, ik neem aan dat je dus rechtsboven bedoelt dan, het tray icoontje? Daar staat een groen rondje van beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

vreemd.
keertje wireshark eroverheen halen? of tcpdump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt aan de MSN servers denik ik,

Hier werkt het ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
werkt prima hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:24:
ligt aan de MSN servers denik ik,

Hier werkt het ook prima
nope.. werkt nu nog steeds niet..
het is een nieuwe installatie van ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hmz, ik gebruik Kubuntu 7.10 met Kopete (KDE dus), en mensen zeggen bij mij ook soms dat ik offline ben. Je zou haast zeggen dat zowel Pidgin als Kopete dezelfde library gebruiken en dat daar ergens iets fout zit...

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Misschien heeft het iets te maken met het aantal contacten dat je hebt?
Als ik namelijk met een nieuw msn adres aanmeld (die dan dus 1 contact heeft), dan kom ik wel mooi op online. Maar als ik met m'n oude adres aanmeld (stuk of 400 contacten), dan sta ik op offline..

ik heb kopete ook even geinstalleerd. Ook daar wordt ik door iedereen als offline gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Boyd op 11-11-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 00:02
Ik heb dit probleem ook onder windows gewoon met MSN messenger gehad. Bij sommige contacten verscheen ik wel online, bij andere contacten weer niet. Ik heb toen een nieuw account aangemaakt die ik sindsdien gebruik en heb het probleem nooit meer gehad. Het lijkt er op dat er bij je account al ergens iets misgaat waardoor je niet meer online verschijnt bij anderen.

Probeer als je in de mogelijkheid bent dus ook even je account in windows met msn messenger om uit te sluiten dat het niet aan je account ligt.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

En anders moet je toch maar het lelijke maar uitgebreide aMSN gebruiken, misschien dat het daarmee wel werkt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
MDtje schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:14:
Ik heb dit probleem ook onder windows gewoon met MSN messenger gehad. Bij sommige contacten verscheen ik wel online, bij andere contacten weer niet. Ik heb toen een nieuw account aangemaakt die ik sindsdien gebruik en heb het probleem nooit meer gehad. Het lijkt er op dat er bij je account al ergens iets misgaat waardoor je niet meer online verschijnt bij anderen.

Probeer als je in de mogelijkheid bent dus ook even je account in windows met msn messenger om uit te sluiten dat het niet aan je account ligt.
in windows live messenger werkt het wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gebruik ik meestal pidgin, de laatste tijd heb ik ook enkele malen Empathy geprobeerd en dat werk ook wel prettig. Dus als je iets anders dan pidgin wil is dat het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Pidgin, Kopete, Amsn.. het maakt allemaal niks uit,
het werkt nergens. Alhoewel gewoon in windows het wel werkt met windows live messenger.

Nieuw account doe ik natuurlijk liever niet.. Maar als het niet anders kan ;). Ik wacht nog even af, misschien komen er nog mensen met oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14

lxz

Ik heb ditzelfde probleem ook.. heel apart
amsn, pidgin en kopete al geprobeerd, steeds sta ik offline volgens mijn contacten. Terwijl ik dit eerder nooit had.

Gebruik je toevallig ook een non-hotmail adres om in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
lxz schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:51:
Gebruik je toevallig ook een non-hotmail adres om in te loggen?
jup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14

lxz

Hm, ik ben er nog niet achter wat het is... maar via emesene heb ik nergens last van. Dus dan gebruik ik die de komende tijd maar.. Opzich werkt het best fijn ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere goeie is Mercury. Gratis, wel closed source, gemaakt door een nederlander. Spijtig genoeg redelijk stevige memory footprint, maar over het algemeen een super messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 03:40:
Een andere goeie is Mercury. Gratis, wel closed source, gemaakt door een nederlander. Spijtig genoeg redelijk stevige memory footprint, maar over het algemeen een super messenger.
:o Wat een messenger. Die is echt goed. aMSN in het kwadraat en ik dacht dat aMSN al heel goed was :) Wat dat geheugen betreft maakt het mijn allemaal niet uit, ik heb toch 2GB RAM en nog een gigabyte aan swap op me harddisk liggen. De messenger gebruikt bij mij ongeveer 250MB aan RAM, valt best mee.

Maar Mercury is echt goed :) ik vind hem/het/haar beter dan Windows Live Messenger op Windows. Ik overweeg zeker om deze ook op Windows te gebruiken!

* Sebazzz vindt het tijd worden voor een groot Mercury Messenger topic op GoT

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy crap 250MB....

En mensen zeuren al dat Windows Live Messenger veel resources inneemt met z'n 4MB memory usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

250MB? Vind je dat veel :S
Linux gebruikt toch bijna geen geheugen tov Windows, dus het werd tijd dat er een programma kwam dat wel veel geheugen gebruikt :P

[ Voor 70% gewijzigd door Sebazzz op 13-11-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zondag exact hetzelfde!
Alleen gebruikte ik en de persoon die mij niet zag live messenger. Dus het zou wel eens een serverprobleem kunnen geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Triad schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:58:
250MB? Vind je dat veel :S
Linux gebruikt toch bijna geen geheugen tov Windows, dus het werd tijd dat er een programma kwam dat wel veel geheugen gebruikt :P
Ja ik vind 250MB voor een applicatie extreem veel, buiten games heb ik niets op mijn PC wat zoiets verbruikt. Zelfs Adobe programma's doen niet zo gek (of ik moet echt grote files in photoshop openen, maar dan is het niet het programma wat die ruimte inneemt maar het ingeladen bestand).

En het fabeltje dat Linux minder geheugen zou gebruiken als Windows is onzin, beide zijn vergelijkbaar efficient qua geheugenverbruik. Als je minder doet in Linux als in Windows verbruik je minder geheugen, als je meer doet gebruik je meer. Dat een default Linux distro minder gebruikt als een default Windows distro zegt weinig over de efficientie van het OS mbt geheugenverbruik natuurlijk.

Sterker nog, vanuit de Linux community is er de laatste jaren enorm veel kritiek op Linux distro's dat ze zo enorm bloated zijn dat je nog amper geheugen over hebt op systemen met weinig geheugen (512MB is toch wel het minimum voor een moderne distro als Ubuntu) en ook qua schijfruimte en CPU verbruik is het niet al te best gesteld.

Linux is geen OS wat op een magische manier geschreven is waardoor het ineens veel efficienter met geheugen om zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je daar toevallig ook bronnen voor, dat ze beide vergelijkbaar efficient zijn qua geheugengebruik? En 250M is afhankelijk van de applicatie helemaal niet zo veel, en daar komt bij dat "zomg het gebruikt 250M geheugen" niet zo'n heel bruikbaar statement is. Er zijn nogal wat manieren om te kijken naar geheugengebruik, en zonder verdere informatie hebben we er niet zo veel aan, net als "live messenger gebruikt maar 4M". Mercury is java zo te zien, dus die heeft de hele java vm ook nodig, wat als je nog meer java-dingen gebruikt voor het grootste deel shared is natuurlijk, waardoor "mercury gebruikt 250M" niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
The Triad schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:53:
[...]
:o Wat een messenger. Die is echt goed. aMSN in het kwadraat en ik dacht dat aMSN al heel goed was :)
Just wondering, heb je emesene ook geprobeerd? Zie sig :)
Pagina: 1