Merken HD's

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tis al mijn 2e (bijna) kapotte hd... Eerst had ik een seagate en daarna een maxtor. :(

Welk merk is nou goed!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14

Wimo.

Shake and Bake!

Tja ik heb zelf een maxtor 20.4 5400rpn udma 66 hd.. nooit problemen mee gehad ook niet op extreme fsb's. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad want die maxtors zijn echt zo slecht niet.. Ibm's zijn ook wel aardig maar ook daar zijn mensen mee die problemen hebben :( Dan kun je ook nog Quantum hd's proberen die heb ik ook 1 8.4 Qf en die werkt ook 100%....

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ik heb al 5 jaar een Western Digital 850Mb schijf in m'n oude computer zitten. Helemaal niks mis mee.
Verder heb ik nog 2 1-jarige schijven van Seagate en Quantum. Ook nog nooit problemen mee gehad.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Radeon

Today is a good day to die

ik heb nu twee seagate's in me pc hangen ene een medialist van 4.3 GB en de ander een barracuda 2 30,1 GB geen problemen me

It's never easy.....

Verwijderd

Maxtor all the way
ik heb een Diamondmax 30,3 GB ATA66 7200 rpm
en een Diamondmax 20,5 GB ATA100 7200 rpm
die schijven zijn gewoon de beste IDE HD's die er zijn.

check deze review/comparison op Anandtech:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1225&p=1

Verwijderd

IBM is HET merk voor hardeschijven,
voor de rest is Western Digital ook goed.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
ik heb 2 jaar een quantum bigfoot. zo traag als de pest maar nooit problemen. nu heb ik een quantum fireball LT 7200 udma66, zeeer tevreden over.

Verwijderd

Je moet gewoon geluk hebben, elke HD kan kapot gaan.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
nouja door niet te schoppen/slaan/gooien tegen en met je puter verminder je wel het risico :P

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:00
vraag het niet aan mij heb in het laatste anderhalf jaar nu 10 hd's weten te verslijten
bijna allemaal wd's
en 1 x maxtor ( bleek wel vaker te zijn bij die )
maar verder heb ik er goede ervaring mee : maxtor quantum seagate zijn stabiel en onverwoestbaar maar wel traag !

.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

IBM is op dit moment het beste (iig met IDE) lees alle reviews maar na en kom tot de zelfde conclusie ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Heb zelf anderhalf jaar terug een Maxtor gekocht en die is twee weken terug overleden :(
Verder heb ik ook nog een Seagate, tot nu toe probleemloos.
Maaruh Harley : om welk model Maxtor ging ut?

• Liquid
  • Niet online
Weet niet is een 4,3 gig (net 2 weken na de garantie, k*t :( ) Nouja werd toch al te klein , al kon ik met bij betalen een nieuwere krijgen als het binnen de garantie was (seagate was 3 gig gin kapot toen ik nog garantie had, met bij betalen kreeg ik een 4,3 gig maxtor) Ga nu een Quantum 20,4 gig halen (niet zo duur)

Verwijderd

Ieder merk heeft wel eens zijn slechte tijd. De ene lijn kan slecht zijn.

Beetje offtopic voorbeeld. Ik had eerst een Yamaha4416E en dat ding was echt gaar. Om geruilt tegen een 8424E en perfect ding. En ik hoorde later en las ik ook dat er wel meer problemen waren met de 4416E. Het was dus een slecht productie. Niet het Yamaha was bagger alleen die productie. Dat zal waarschijnlijk ook met die HDD zijn.
Ik heb een Maxtor en perfect. Ik had eerst een WD en die wou ik niet meer. Ik had er een slecht gevoel bij. Hij werkt nog wel maar niet helemaal goed. Denk ik.

Dus een Maxtor is nog steeds een goede keus.

Verwijderd

Ik heb in mijn oude comp al drie jaar een maxtor en in mijn nieuwe al bijna een jaar en nog nooit porblemen gehad!

Verwijderd

Ik heb al 1.5 jaar een maxtor diamondmax 13.6 gieg schijffie.
Werkt erg goed, en nog nooit problemen mee gehad. Het enige nadeel ervan is dat hij een teringherrie aan geratel maakt.
Ik heb een 13 gieg seagate schijffie er laatst bijgekocht, en die is bijna geruisloos.
Verder is het bullshit dat sommige bekende hdmerken zouden zuigen. Meestal ligt het puur aan het gebruik ervan dat er zich problemen voordoen. slechte pchardware is er al zo goed als uitgeconcurreerd! :/

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 09:34

CasGas

.

In me server heb ik een IBM 20gb 7200 rpm ding liggen, UITSTEKEND.
IBM heerst gewoon de pan uit, nooit problemen mee gehad o.i.d.
ik zou echt voor IBM gaan.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Wat ik ook wel fijn vind is dat de ibm hd die ik heb (20,5 gb 7200 toeren) fluisterstil is.

Verwijderd

Mee eens. Keb sinds kort een 15GB 75GXP. Snel en erg stil. Een verademing t.o.v. mijn Quantum KX.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:32

johnwoo

3S-GTE

Ik doe nu nog steeds met een IBM DTTA-351010 van dik anderhalf jaar oud: 10.1 GB, 5400rpm.
Dingetje heeft het tot nu toe altijd goed gedaan, maar bij het opstarten van UT (op LANparty) moet ik hem niet vergelijken met de 10,000rpm SCSI schijf van een vriend van mij: die is _snel_! Kweeniemeer precies welk merk, maar UT starten is een kwestie van seconden (ook met introfilmpje!), en als 'ie UT voor de tweede keer draait (en het meeste dus nog in het geheugen zit) dan gaat het echt van *klik* PAF daar is het intro!
Conclusie: /me wil ook SCSI, alleen heb ik het geld er niet voor (over)... Dus waarschijnlijk wordt het binnenkort een 30GB 7200rpm ATA100 schijf van IBM of Maxtor, dat dan in combinatie met een Asus CUSL2 :P :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• harley
het ging in mijn geval om de caviar serie
5400 tpm
1,2 > 2,1 > 2,1 > 3,2 > 3,2 > 3,2
10 > 10 > 10 >
deze maten ( in gb ) heb ik daarvoor gekregen en geen van alle werken goed op de laatste 3,2 gb na
ik heb dus nu nog een kapotte 10 gb liggen maar geen zin meer om hem op te sturen het helpt toch niet !

.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
kan het aan je cd rom speler liggen?

ik had ergens gehoord dat als je cd rom speler veel trilt je harddiks er kapot aan kon gaan!

heb er zelf geen last van gebruik al 5 jaar een quantum bigfoot 1.2 gig :)
en tot nu toe zinder problemen (alleen ruimte gebrek :P )

system

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Harley: Heb je je computer wel goed in elkaar zitten?
Zelf heb ik 5 WD's, als je die van m'n schaakclub meeteld zelfs 7 en de oudste is een jaar of 5/6, maar heb nog nooit ernstige problemen gehad.
Alleen hun ez drive programma is een K** programma, je kunt daarmee geen harde schijf alleen een extended DOS partitie geven. Je moet en zal een primaire partitie.
Ook geeft ie steeds partities aan van maximaal 2 GB , omdat dit een beperking is van FAT16, terwijl ik gewoon FAT32 partities wil.
Hé Hé, dat lucht op...ff m'n frustraties over ezdrive d'ruit gegooid :)

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• harley
Euhm mijn pc is intussen alles aan vervangen zoals moederbord videokaart ide kabels voeding ( complete kast )
dus dat zal wel niet het probleem zijn !

.

Pagina: 1