NVidia Driver Update, iets mis gegaan.

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem opgelopen bij het updaten van m'n nvidia drivers.
Eerst een beetje achtergrond.
Ik draai dit systeem nou 8 maanden zonder problemen, xp draait nog steeds soepel. Het is goed onderhouden.
Vorige week heb ik me bioshock gekocht en merkte dat hij niet zo goed liep als ik had verwacht met m'n systeem, na wat lezen vond ik al gauw dat er fixes in latere nvidia drivers zaten waarbij specifiek de performance van bioshock werd genoemd en o.a. mijn kaart. Tijd voor een driver update dus. Normaal haat ik het om dit te doen onder het motto 'Don't fix it if it ain't broken'.

Omdat ik doorgaans gewend ben dat z'n guides hoge kwaliteit zijn heb ik het stappenplan van de forceware driver guide gebruikt op http://www.tweakguides.com die luidt als volgt:

1. Configuratiescherm -> software -> programma's verwijderen/toevoegen -> NVidia Drivers.
nvidia display driver verwijderen. Reboot. Nieuwe hardware wizard annuleren.

2. c:\windows\system32\nv_disp4.dll verwijderen

3. een scan met regsupreme pro om restanten uit het register te halen

4. nieuwe driver installeren

stap 2 en 3 is wat driver cleaner doet als ik me niet vergis.

Helaas ging het hier niet zoals beschreven.

na het verwijderen van de oude display dll in stap 2 ging het fout.
de pc werd opeens heel traag opeens toen ik op start drukte om stap 3 te gaan doen en leek uiteindelijk in superslomo te hangen met een open grijs start menu zonder items.
uiteindelijk maar reset knop gedrukt, hij bootte gewoon normaal maar werd al snel weer sloom na het verschijnen van m'n desktop. uiteindelijk verdween de startbalk en de icoontjes op n desktop en zag ik alleen m'n achtergrond kleur, kort daarop volgde een blauw scherm. Dit scherm heb ik helaas niet helemaal meegkregen hij kreeg iets kritieks niet gestart of afgesloten oid.

reboot in safe mode and driver erop gezet en weer opgestart in normale modus.
alles lijkt weer prima,bioshock loopt een stuk soepeler ook alleen er klopt iets niet.
m'n systeem voelt niet helemaal lekker aan en toenstraks kreeg ik een bluescreen in de nieuwe settlers.
fout in nv_disp4.dll.

Nu denk ik het is het beste om de driver install opnieuw uit te voeren maar voor ik een poging waag weer te schonen en opnieuw te installeren wou ik eerst kijken of iemand nog adviezen heeft.

mijn systeem:
amd athlon x2 4200+
nforce 570 sli chipset
3gb ddr2
geforce 7600 gt
windows xp pro sp2
driver update ging van 93.x naar de laatste 163.75

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 12:15

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je eenmalig een blauw scherm hebt gehad in Settlers kan je daar eigenlijk nog niet zo heel veel van zeggen. Gewoon overnieuw installeren is iets wat je kan proberen.
Kaell schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:11:
[..]
m'n systeem voelt niet helemaal lekker aan [..]
Voelt hij een beetje warm aan, heeft hij koorts? :+
Wat doet hij dan anders?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
voelt niet lekker/normaal aan: harde schijf ratelt,lijkt wat moeizaam te gaan allemaal, het is allemaal begonnen na het schonen van nv_disp4.dll en de eerste bluescreen die daaruit volgde.

ik heb meerdere bluescreens gezien sinds de driver update.

Het werd gister nog even vreemder, ik besloot de driver maar weer te verwijderen en opnieuw te installeren, dit keer door gebruik te maken van driver cleaner/sweeper in safe mode na het deinstalleren van de driver. Toen ik hem daarna opnieuw opstartte om de driver in normale modus te installeren kwam hij niet tot de desktop maar bleef uiteindelijk bij een zwart scherm met muisaanwijzer staan, nog eens reboot. hetzelfde.

weer terug in safe mode.. dacht misschien vraagt register toch nog en oude driver file op die er niet meer is, in safe mode regsupreme gedraait en hem troep van de drivers uit het register laten halen. reboot. hij leek het te doen, behalve dat internet niet wou, ik de diskeeper service niet kon starten om een defrag uit te voeren (ik zet de achtergrond serice uit als ik het programma niet gebruik)

uiteindelijk, o gruwel, m'n system restore punt van helemaal voor ik ik aan de driver update ben begonnen hersteld (heb die functie nooit gebruikt, vertrouw het niet helemaal.. ms he)

naja restore, toen ik na de restore m'n driver versie ging kijken stond daar gewoon de nieuwe versie, maar het lijkt weer vlug te lopen hier en alles lijkt het te doen zoals het hoort. straks eens uitproberen met wat grafisch geweld of er weer bsod's uit komen rollen.

als er iemand een idee heeft wat er op de achtergrond mis gaat of wat ik fout heb gedaan in eerste instantie met de driver update.
uit dit laatste gebeuren komt nog een vraag uit. ik heb dus een nforce mobo, netwerk, systeemdrivers enz. zijn ook nvidia, maar die heb ik bij het desinstalleren nlaten staan en alleen de display driver verwijderd. toch gebeurde dat met netwerk, niet kunnen starten van service enz. zijn de forceware en nfoce drivers inmiddels zo onderling afhankelijk geworden dat ik de volgende keer het beste alles kan verwijderen en updaten?

de event logs van xp zijn ook niet bepaald behulpzaam in dit geval