Situatie schets: ATI kaart (HD2600pro) met 2 dvi aansluitingen. De ene gaat naar een TV (hdmi) en de andere naar een beamer (hdmi).
Als ik nu via MCE tv kijk op de TV en ik wil overschakelen naar de beamer, zal ik geen beeld krijgen op mijn beamer. Kennelijk moet ik de tweede monitor (in de ati software) activeren.
In de FAQ staat:
Als ik nu via MCE tv kijk op de TV en ik wil overschakelen naar de beamer, zal ik geen beeld krijgen op mijn beamer. Kennelijk moet ik de tweede monitor (in de ati software) activeren.
In de FAQ staat:
Deze faq is van 2002... Is er al een oplossing gekomen?Dual monitor:
Het is alleen mogelijk dual-monitor te gebruiken als de monitor die op de DVI poort is aangesloten een plug 'n' play monitor is (DDC compatible). Een DDC-compatible monitor ontvangt niet alleen een signaal van de videokaart, maar stuurt er ook eentje terug.
Tijdens het booten staan allebei de poorten aan (ongeacht of er een monitor in zit) Daarom zie je bij het opstarten altijd gewoon een cloned image op je 2e monitor. Als deze monitor dus geen DDC compatible monitor is 'ziet' de kaart hem niet en wordt de DVI poort uitgeschakeld.
Volgens de mensen bij Entech Taiwan (van oa. Powerstrip) is er geen mogelijkheid om de DVI poort handmatig aan te zetten.
Het probleem staat bovenaan de buglist van ATi want ze zien dit probleem als een zgn. "showstopper".