Toon posts:

schijfleesfout bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem met een lange voorgeschiedenis:

Ik heb een IBM pc die het eerste half jaar goed gedaan heeft. Daarna begon echter het gemieter. De computer gaf op een gegeven moment aan: schijfleesfout. Ik denk, dat is de HDD. Dus heb ik de schijf eruit gehaald, op fouten gecontroleerd en gedefragmenteerd. De schijf teruggestopt, en ja hij deed het weer. Ik denk probleem opgelost. Niet dus, na een week weer schijfleesfout. Ik denk, dan is de schijf waarschijnlijk kapot dus een nieuwe erin. Opnieuw installeren en alles werkt weer, Maar nee, na anderhalve week weer de melding: schijfleesfout. Ik heb toen de schijf er uit gehaald en als externe harde schijf was gewoon alles te lezen. Ik heb hem gedefragmenteerd en teruggestopt, en ja alles werkt weer. Helaas duurde de pret niet langer dan 2 dagen, want toen verscheen weer die gehate melding: schijfleesfout. Ik ben er achter gekomen dat met een keer defragmenteren de boel weer gaat draaien. Ik dacht toen dat er iets in de computer kapot moest zijn, en heb een andere IBM pc gehaald en daar dezelfde schijf ingedaan (toevallig zelfde mobo enzo) en alles werkt weer!! Ja, voor 2 weken dan, want toen kwam de melding weer: schijfleesfout. Ik wordt er onderhand moedeloos van, Ik heb ook al een piekspanning beveiliging geplaatst, maar ook dat helpt niet.

Wie kan mij hiermee helpen, want ik ben het na een jaar wel spuugzat

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie een boel text, maar geen info waar je ook echt wat mee kan.

Probeer het even opnieuw met een startpost die wél voldoet aan de Windows Clients - Policy.
Dus:
- graag het OS in de titel,
- een duidelijke beknopte uitleg van je probleem
- wat je zelf hebt geprobeerd om een oplossing te vinden.
- Waar je op hebt gezocht tijdens je bovenstaande pogingen.

Vraag je ook even af in welk subforum je je topic hoort te plaatsen, dat er Windows op die PC staat is niet gelijk de reden om 'm dan maar hier neer te zetten.

Ik denk dat je dan een meer samenhangend verhaal kan maken dan je huidige, want die nodigt niet echt uit tot lezen zeg maar ;)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 10-11-2007 21:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.