Met antenne beter signaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 19:32
Ik heb een Asus WL500g welke een ontiegelijk slecht signaal heeft. Ik kom nog maar net door een binnenmuurtje heen. Nu heb ik het even nader bekeken, en toen bleek dat de antenne niet goed was, de pin in de connector van de antenne kan je er gewoon uithalen en maakt dus geen contact met de antennedraad uit de router. Hij zend dus met het interne kabeltje, ipv via de antenne. Nu dacht ik, als ik een nieuwe antenne koop, heb ik dan beter signaal? Of wordt het er niets beter op en moet ik kijken naar een draadloze accespoint om de boel te versterken? De router van mijn buurman (30 meter verderop, 2 buitenmuren, 1 binnenmuur) ontvang ik prima, dat is er zo eentje met 2 antennes, maar de wl500g op 5 meter afstand en een binnenmuurtje is niets meer #@$%#@!^$

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Soldeer er eens een stuk ijzerdraad aan, dan weet je het. Kun je altijd nog een nieuwe antenne kopen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Voor zover ik heb begrepen met antenne's is het mogelijk dat je zender al opgeblazen is als de antenne niet daadwerkelijk kontakt heeft gemaakt tijdens gebruik. Mogelijk dat, al zet je een nieuwe antenne erop dat hij het niet meer goed gaat doen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op een 500g van asus past een fontenna.. Geeft bij mij een hele goede verbetering.
(is wel een richtantenne)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:31:
Voor zover ik heb begrepen met antenne's is het mogelijk dat je zender al opgeblazen is als de antenne niet daadwerkelijk kontakt heeft gemaakt tijdens gebruik. Mogelijk dat, al zet je een nieuwe antenne erop dat hij het niet meer goed gaat doen.
Hmz is dat zo :? :o
Dus als je je antenne van je wifi AP of ontvanger loskoppelt terwijl hij aan staan bestaat het risico dat de zender wordt vernietigd? Kan iemand dit bevestigen (of ontkrachten)?

🌞🍃

Verwijderd

Ik heb zoiets ook wel eens gehoord, denk dat de zender dan zn vermogen niet kwijt kan ofzo? Maargoed als die kapot is zou je helemaal NIETS meer kunnen ontvangen toch? Denk dat het wel mee valt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

theoretish kan het, omdat al het vermogen wat naar je antenne moet daar niet heen kan. en in je de transistor terug wordt greflecteerd

je moet het zien als hangend touw,
(Dit iets wat je ook zelf kan proberen bij voorkeur op een flat)

je hang een (lang) touw over de balustrade naar benden met een los uiteinde. als je dat touw even snel heen en weer beweegt dan die zie je die beweging naar beneden gaan en weer omhoog komen
Als het touw langer was zou de golf verder komen. toch ?
stel dat er iets aan het touw hangt dat het zelfde reargeert als een ondeindig touw, dan komt je golf niet meer terug

het zelfde gebeurt met een antenne, je antene reargeert (ideaal) als een oneindig lange verbinding
en stuurt al je singaal de ruimte in ipv terug naar je zender

in praktijk zie je dit alleen met zenders met wat meer vermogen. zoals 27mc "bakkies" en beter
in heb nog nooit een normale ap gezien waarvan de zender is opgeblazen

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 11-11-2007 11:26 ]

Iperf

• maarud
Ik zal eens kijken of ik van iemand een RPSMA antennetje kan lenen, of het dan beter is ... Het is wel een hele fijne router dus wil hem niet kwijt :)

• maarud
het werkt perfect met een andere antenne (precies dezelfde, gewoon die zwarte standaardspul). Heb achterin de kamer nog vol signaal. Weet iemand een winkel(keten) die deze standaard zwarte antennes verkoopt? Op internet zie ik alleen maar van die omniantennes terwijl ik dat helemaal niet nodig heb!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omniantennes ... ehm dat is gewoon een rondstaler ... wat is daar mis mee?

Iperf

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:20
Kan je je huidige antenne niet een beetje modden zodat hij weer goed werkt?

• maarud
fish schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:41:
omniantennes ... ehm dat is gewoon een rondstaler ... wat is daar mis mee?
dus gewoon zo'n zwarte standaardantenne? Anders koop ik die gewoon :P

maar die oude antenen is stuk, valt niet meer te modden. Koop ik liever een nieuwe :P

edit: ik zie het al, gewoon zo;n gewone antenne :) ga wel kijken of dat uberhaupt hier bij dynabyte/vobis etc is want meer hebben we hier niet, he frankiepankie :P

waarempel, de Dyna heeft het ook nog :P

[ Voor 23% gewijzigd door maarud op 12-11-2007 22:59 ]

Pagina: 1