Toon posts:

probleem met tft scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas een nieuw tft gekocht Samsung SyncMaster 225mw.
Nu ben alvast heel te vreden over het scherm maar ik zit met een probleem, iedere keer als ik in mijn menu wil gaan staat da menu verticaal i.p.v. horizontaal. weet iemand hoe je dit kunt draaien ofzo ? heb al op internet gekeken maar ik vind nieveel :(

voor gewoon internet en pc gebruik staat mijn beeld wel goed behalve de menu wel kut :(

Alvast bedankt mensen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk menu bedoel je? Je OSD? Dat is namelijk simpel aan te passe in de settings van de monitor (bij mijn samsung is dat het menuutje dat OSD heet, al kan ik daar geen rotatie instellen, maar deze monitor is dan ook vrij oud (710T))

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:32:
Welk menu bedoel je? Je OSD? Dat is namelijk simpel aan te passe in de settings van de monitor (bij mijn samsung is dat het menuutje dat OSD heet, al kan ik daar geen rotatie instellen, maar deze monitor is dan ook vrij oud (710T))
OSD ? sorry maar ben nogal leek hierin. gewoon als ik op het knopje menu duw van mijn scherm.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:41:
[...]

OSD ? sorry maar ben nogal leek hierin. gewoon als ik op het knopje menu duw van mijn scherm.
Dat is dus het OSD (Onscreen Display). Kijk eens of je daar niet gewoon de instellingen kunt veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:06:
[...]

Dat is dus het OSD (Onscreen Display). Kijk eens of je daar niet gewoon de instellingen kunt veranderen.
heb nergens de instelling OSD :<

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar in je OSD heb je wel het menu 'setttings' zitten, daar kun je volgens de manual kiezen voor reset. Doe dat dus eens.
Ik kon zo snel alleen de duitse handleiding vinden, http://downloadcenter.sam...187_BN59-00587C-01Ger.pdf maar daarin is het toch duidelijk dat je een OSD hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:50:
Maar in je OSD heb je wel het menu 'setttings' zitten, daar kun je volgens de manual kiezen voor reset. Doe dat dus eens.
Ik kon zo snel alleen de duitse handleiding vinden, http://downloadcenter.sam...187_BN59-00587C-01Ger.pdf maar daarin is het toch duidelijk dat je een OSD hebt.
nope ik zie nergens iets dat ik kan aanpassen :'( :'(
nogtans in het begin voor de eerste kaar aan te zetten stond da wel goed en tijdens het opstarten versprong da automatisch

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:38:
[...]

nope ik zie nergens iets dat ik kan aanpassen :'( :'(
nogtans in het begin voor de eerste kaar aan te zetten stond da wel goed en tijdens het opstarten versprong da automatisch
Maar als je in het OSD naar de instellingen gaat en dan voor reset kiest, dan gaat het scherm terug naar de defaults. Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Manual doorgelezen ? Samsung driver geinstalleerd ?

http://www.samsung.com/nl...t%2Frmenu%5Fmonitor%2Esec

De OSD, On Screen Display voor je instellingen moet gewoon werken. Zo niet dan is misschien je scherm brak. Maar zoals Terw al zei, gewoon even resetten de monitor middels je scherm menu.

Verwijderd

Topicstarter
ja kan wel die OSD maar ik zie de balk niet met de figuurtjes. nu het enige dat ik kan resetten is colour reset en image reset. drivers zijn gedownload maar daar is niet veel soeps aan kan niks aanpassen ofzo is niet echt een programma :(

alvast heel veel dank voor de vlugge reacties en voor de hulp !

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 10:41

Edmin

Crew Council

get on my horse!

even de reply van Pim, mod dpc/nos herhalen:
Om te beginnen is dit natuurlijk het verkeerde forum, ten tweede denk ik dat je eerst even wat research moet doen en hier ook laten zien dat je dat gedaan hebt.

Toch welkom op GoT en lees vooral de FAQ even door
grote kans dat hij nu ook weer dicht gaat. Wees bijv. eens specifieker in wat je hebt geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 11-11-2007 01:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:56:
ja kan wel die OSD maar ik zie de balk niet met de figuurtjes. nu het enige dat ik kan resetten is colour reset en image reset. drivers zijn gedownload maar daar is niet veel soeps aan kan niks aanpassen ofzo is niet echt een programma :(

alvast heel veel dank voor de vlugge reacties en voor de hulp !
Die "drivers" zijn mede verantwoordelijk voor je kleurprofiel wat belangrijk is voor je kleurweergave. Maar lees nu maar eerst eens de manual door en anders met Samsung bellen, heb een beetje het idee dat je out of the box geinstalleerd heb en niet de moeite neemt om de troubleshooting door te lezen.

Succes

Verwijderd

Ik heb al eens eerder zoiets gehad.
Bij mij werkte het om even de stroom stekker eruit te halen en dan na 5 minuten er weer in te steken.
Een of andere stroom storing ofzo.

mvg
Peter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:17:
[...]

Die "drivers" zijn mede verantwoordelijk voor je kleurprofiel wat belangrijk is voor je kleurweergave. Maar lees nu maar eerst eens de manual door en anders met Samsung bellen, heb een beetje het idee dat je out of the box geinstalleerd heb en niet de moeite neemt om de troubleshooting door te lezen.

Succes
had al alles goed doorlezen voor ik op een forum iets plaats.
aan de andere kant moet je me ook begrijpen ik koop iets van 400€ en als je dan zoiets meemaakt ... :(

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
een auto kost ook al snel 20.0000€ maar dan lees ik ook wel even in het boekje wat voor benzine er in gaat.... dus jouw punt ?

Verwijderd

Topicstarter
zucht ik heb wel alles gelezen voor ik iets post nja als jullie me niet geloven ..

Terw_Dan bedankt voor alle snelle hulp
Peter bedankt aan jou want het is opgelost

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:34:
zucht ik heb wel alles gelezen voor ik iets post nja als jullie me niet geloven ..

Terw_Dan bedankt voor alle snelle hulp
Peter bedankt aan jou want het is opgelost
De oplossing die Peter aandraagt staat gewoon in de gebruiksaanwijzing ;) Blij dat het opgelost is voor je maar misschien in het vervolg beter lezen :)
Pagina: 1