Toon posts:

[XP] Snelheid doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist Windows xp eens geformateerd en windows xp er opnieuw opgeplaatst.
Alleen raar genoeg, bij bijv. het zoeken op google naar een woord, en je scrolt naar beneden(of gewoon in een map met veel bestanden zodat je moet scrollen).

Zat er een vertraging in van ongeveer 1 sec, als je naar beneden scrollde dan ging de balk aan de zijkant wel naar beneden, maar de files die er eerst stonden bleven nog ff staan, en dan pas de nieuwe.
De pc is in ieder geval slomer geworden dan dat die was, meestal hoort het andersom te zijn dacht ik?

Ik heb dan de hardwareversnelling aangepast van maximaal naar geen, en nu is die wel iets sneller dan eerst, maar er is nogsteeds een kleine vertraging.

Het is niet zo dat er een slechte processor/werkgeheugen inzit ofzo waarom die sloom is.

Verder doet die ook al zo raar met naar beneden scrollen met een cpu gebruik van 4%

Alvast bedankt, groeten Yannick

owja: Bij het opstarten van windows doet het blauwe kleur eerst heel raar, langzamer wordt het van donker blauw lichtblauw in ong 3 sec telkens flikkerend, was voorheen ook niet. Als iemand hier antwoord op weet mag je natuurlijk ook antwoorden ;)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:32

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb je de/een driver van je video-kaart al geinstalleerd? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 10-11-2007 20:13 ]

Verwijderd

Videokaart drivers installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is noujuist het probleem :$ die drivers, die cd's kan ik niet vinden, en omdat ik op de pc van me oom zit, en die niet thuis is, weet ik ook niet wat voor een videokaart erin zit :P

Is er een mogelijkheid op een andere manier om achter die info te komen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 20:18 ]

Verwijderd

Als je dan even GPU-Z download, dan kun je dit uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi programma'tje, maar ik krijs de melding bij het opstarten 'Unknown architecture', en er komt niks te staan bij Name, GPU etc, alles is leeg namelijk?

Verwijderd

Probeer het dan eens met Everest Home Edition. Als het programma opgestart is, ga je naar computer->overzicht. Kijk dan wat er staat bij videokaart. Succes!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:55

KRG

en als je SIW of AIDA32 eens probeert?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je kan ook gewoon naar de device manager gaan.... en daar kijken :P
Of je pc open doen en een beetje kijken :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb is met SIW gekeken, en daar staat bij 'Overige apparaten', 'PCI Device' en 'Videocontroller', alleen bij geeneen van deze staat de naam van de videokaart.

Dus ik ga de pc is ff openen, en maar ff hopen dat het geen onboard is, anders kom ik er nooit achter denk ik :P

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:56
Je kunt ook de drivers installeren, en dan windows online laten zoeken. De meeste kaarten zijn wel bekend en worden dan dus ook geinstalleerd :)

Verwijderd

Probeer Everest Home Edition ofzo

Verwijderd

Topicstarter
lolgast schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:37:
Je kunt ook de drivers installeren, en dan windows online laten zoeken. De meeste kaarten zijn wel bekend en worden dan dus ook geinstalleerd :)
Dat is 't em juist :P ik kan er niet achterkomen welke drivers ik nodig heb om die videokaart en pci-drivers te installeren :P

• L.N.
  • Laatst online: 11:43
Waarschijnlijk zijn de drivers van je moederbord ook niet geïnstalleerd.

Herstart de PC eens en kijk of het biosscherm het modelnummer weergeeft. Of maak de kast van de pc eens open en kijk of je het typenummer van het moederbord kunt vinden. Meestal staat dit tussen de PCI-sloten (en als je dan toch bezig bent, kijk dan ook of er iets op de videokaart staat).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :) ga ik doen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:53:
[...]

Dat is 't em juist :P ik kan er niet achterkomen welke drivers ik nodig heb om die videokaart en pci-drivers te installeren :P
Daarom moet je ook kiezen voor de optie om Windows online te laten zoeken :+

• L.N.
  • Laatst online: 11:43
lolgast schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:37:
[...]

Daarom moet je ook kiezen voor de optie om Windows online te laten zoeken :+
Slimmerd, meestal is de netwerkaart onboard en zal deze niet werken als de mobo-drivers niet geïnstalleerd zijn en dus kun je Windows ook niet online gaan zoeken....
Pagina: 1