De juiste batterij en proccesor utilities

Pagina: 1
Acties:

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik ben opzoek naar utilities voor mijn recent aangeschafte laptop. Het is een custombuild met onderstaande specs. Met de utilities doel ik op software waarmee ik verschillende batterijprofielen kan inschakelen om de snelheid van de processors kan verhogen maar ook verlagen. De laptop is gebouwd voor Vista, maar ik heb er met mijn afkeer voor Vista met betrekking tot gamen WinXP opgezet.

Mijn vraag, zijn er algemene utilities/softewaren waarmee ik bepaalde profielen kan instellen, zodat ik het verbruik van mijn processor zelf kan regelen. Op de site van Cristline of Intel kan ik niets nuttigs vinden. Iemand suggesties?

Specs laptop:
PROCESSOR: Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET: Intel GM965 + ICH8M (van het merk Crestline)
VIDEO: nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB 128bit interface met TurboCache (max. 511MB met 1GB RAM, max 1023MB met >2GB RAM) DirectX 10.0 compatible
AUDIO: Intel High Definition audio 7.1 digitaal (SP/DIF) en 5.1 analoog 2 stereo speakers + subwoofer Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN: 4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)

Verwijderd

Met die wensen kom je (trouwens ook door de search) uit bij RMclock!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 14:31
RMclock is erg fijn idd.
Je kan er ook je voltages mee verlagen (zoek ook even op ondervolten / undervolting), met als gevolg langere batterijduur en minder warmteontwikkeling. Ik gebruik het ook op mijn desktop.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zweer bij Notebook Hardware Control _/-\o_
http://www.pbus-167.com/

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
NHC (Notebook Hardeware Control)

Kan je alles instellen!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn ervaring met beide tools is dat RMClock wel sneller opstart. Bij een koude start duurt het nogal lang eer NHC is geladen. Dit ligt natuurlijk ook deels aan mijn tragere processor (Pentium M 1,7GHz) dus misschien dat het op jouw laptop wat minder speelt.

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05-2025
Dit ziet er goed uit inderdaad, dit is wat ik bedoel inderdaad. Ik moest ff alle opties aanzetten, en kan nu precies wat ik zocht! RMclock lijkt me wat beperkt maar ga ik ook nog even testen, heren bedankt en nog een fijne avond.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Thanx, dat zocht ik ook. En ik zie meteen een probleem bij mij. Zelfs in idle mode geeft NHC een CPU temperatuur van 79 graden aan op m'n Lenovo T60. Dat verklaart ook vast waarom de fan zo vaak draait :) Zal hem eens schoonmaken van binnen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1