Ik ben opzoek naar utilities voor mijn recent aangeschafte laptop. Het is een custombuild met onderstaande specs. Met de utilities doel ik op software waarmee ik verschillende batterijprofielen kan inschakelen om de snelheid van de processors kan verhogen maar ook verlagen. De laptop is gebouwd voor Vista, maar ik heb er met mijn afkeer voor Vista met betrekking tot gamen WinXP opgezet.
Mijn vraag, zijn er algemene utilities/softewaren waarmee ik bepaalde profielen kan instellen, zodat ik het verbruik van mijn processor zelf kan regelen. Op de site van Cristline of Intel kan ik niets nuttigs vinden. Iemand suggesties?
Specs laptop:
PROCESSOR: Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET: Intel GM965 + ICH8M (van het merk Crestline)
VIDEO: nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB 128bit interface met TurboCache (max. 511MB met 1GB RAM, max 1023MB met >2GB RAM) DirectX 10.0 compatible
AUDIO: Intel High Definition audio 7.1 digitaal (SP/DIF) en 5.1 analoog 2 stereo speakers + subwoofer Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN: 4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
Mijn vraag, zijn er algemene utilities/softewaren waarmee ik bepaalde profielen kan instellen, zodat ik het verbruik van mijn processor zelf kan regelen. Op de site van Cristline of Intel kan ik niets nuttigs vinden. Iemand suggesties?
Specs laptop:
PROCESSOR: Intel Core 2 Duo T7500 (2,2GHz, 800MHz FSB, 4Mb cache)
CHIPSET: Intel GM965 + ICH8M (van het merk Crestline)
VIDEO: nVIDIA GeForce 8600M GS 256MB 128bit interface met TurboCache (max. 511MB met 1GB RAM, max 1023MB met >2GB RAM) DirectX 10.0 compatible
AUDIO: Intel High Definition audio 7.1 digitaal (SP/DIF) en 5.1 analoog 2 stereo speakers + subwoofer Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN: 4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)