Toon posts:

Ruist op tv en tv-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal als eerst even de situatie hier beschrijven:

Vanuit de meterkast word het tv-signaal gesplitst met behulp van een splitter. Dit gaat in kabel 1 en kabel 2. Kabel 2 word vervolgens weer gesplitst. Kabel 2.1 en 2.2 zeg maar.

Kabel 2.2 loopt naar de tv-kaart in de computer, kabel 2.1 gaat naar de tv. Ik heb op me tv-kaart hele slechte ontvangst en op de tv regelmatig ruis. Schuine lijnen die door het beeld heen wandelen, beetje sneeuw in beeld. Ik ben op zoek geweest naar een goede versterker en kwam hierbij uit op het merk Hirschmann. Kan ik een versterker tussen de 1e en 2e splitter zetten of het is beter om een versterker met ingebouwde splitter met 3 uitgangen te gebruiken? Ik neem aan de laatste maar wil liever toch wat advies hierover aangezien ik er niet veel aan uit wil geven.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Ik denk dat laatste. Hier in huis is een vergelijkbare situatie en ik heb ook schuine bewegende lijnen en veel ruis. Scheelt wel per kanaal. Hier zit er een T-splitter voor, en daarna een versterkerdoos met 6 uitgangen. Aan een daar weer van zit mijn VCR en TV. Met die ruis en strepen. Vandaaruit via scart naar de video-in en ook daar ruis.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 19:30 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Inderdaad. De splitter zo dicht mogelijk bij punt van binnenkomst plaatsen. Waar je het beste signaal hebt. En vanuit daar gelijk splitsen. Met de hirschmann versterkers kan je nog een beetje spelen qua sign. sterkte. En kwalitatief goede kabels kunnen je ook al een hele hoop helpen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik een versterker met ingebouwde splitter kopen. Ik heb standaard coax kabels van de gamma, zijn die goed genoeg? Kan ik ook gewoon een versterker met splitter ingebouwd van de gamma kopen of zal ik toch voor zo'n hirschmann gaan?

Verwijderd

Ik zou voor de Hirschmann gaan, zijn duurder maar kwalitatief toch wel beter. Verder, standaard gamma-coax helpt niet echt mee aan het verbeteren van het beeld, ikzelf zou eerder de kabels als eerste vervangen als dat ik gelijk met een versterker aan de gang ga. Mijn ervaring leert dat dat beter werkt.

Verwijderd

Om welke kabelboer gaat het eigenlijk ? Bij UPC is namelijk de stelling dat versterkers niet noodzakelijk zijn en uit ervaring kan ik dat wel beamen. Type kabelgebruik en connectors is die netjes gemaakt zijn is vaak vele malen belangrijker.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om UPC, we hebben overigens geen kastje van UPC dus gewoon analoog nog. Ik zal dan eerst eens goede bekabeling kopen en goede connectoren :)
Bedankt voor de hulp!! Jullie horen nog van me of het goed werkte ofniet O+
Pagina: 1