Toon posts:

[XP] net use en webdav share, kan netwerknaam niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mogelijkheid bij XS4ALL webdav te gebruiken, omdat ik hier zelf ook al mee aan het spelen was is dit een goede test omdat webdav van xs4all best goed werkt.

Het probleem is alleen het mounten van de "netwerkshare" via de commandline of IE6. XS4ALL heeft haar eigen webdav programmaatje dat prima werkt, maar alleen op hun eigen domein, dus ik kan het niet testen op mijn eigen webdav server.

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om via "net use" of IE6 of Nieuwe Netwerklocatie een share handmatig te mounten, ook niet de webdisk van XS4ALL, iets wat met hun programmaatje prima werkt.

Dit is wat er gebeurt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]

(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Gebruiker>net use * https://webdisk.xs4all.nl/username /u

:username password
Systeemfout 67.

Kan de netwerknaam niet vinden.

C:\Documents and Settings\Gebruiker>

Aangezien het programmaatje van xs4all ook gewoon een share aanmaakt snap ik niet dat dit niet werkt. Ik heb het idee dat DiskOnWeb (zo heet het dacht ik) ook gewoon een net use command gebruikt en niet direct in de registry gaat zitten klooien.

Ik heb de "webdav MSI file" al opnieuw geinstalleerd maar dit mag niet baten.

Ik heb meer mensen met dit probleem gezien maar het lijkt gewoon een probleem te zijn dat niet oplosbaar is.

Iemand die de "net use" manier van een http(s) disk wel voor elkaar heeft gekregen ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het ziet er naar uit dat Xs4all niet toestaat om webdav mappings te gebruiken buiten hun netwerk. Dat zij een programma ervoor hebben gemaakt is bewijs daarvan. Het programma doet vast iets meer dan een simpele net use commando. Ze gebruiken vast iets anders voor authenticatie oid dan een normale webdav net use share. Ik zie het als een vergelijking met beveiligde wireless netwerken die gebruik maken van certificaten om verbinding te kunnen maken. Heb je dat niet, dan zal de verbinding niet lukken.
Heb je ook al gezocht op error code 67 in google? Andere dingen onderzocht?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus ook onderzocht met een eigen webdav server, zelfde probleem.

Dus opzich zit het naar mijn idee niet in de authenticatie van XS4ALL, je kunt namelijk hun webdav drive ook gewoon via je browser openen, webbased dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 21:56 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eigenlijk had je dat al kunnen doen voordat je dit topic opende. Hopelijk lukt het. Laat het wel even weten, dat is handig voor mensen die hetzelfde tegen komen en de search goed gebruiken, hoeft er geen nieuw topic geopent te worden.

ps, staat er niet een typo in je sig? Definitie van vrieden, moet dat niet vrienden zijn? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:38:
Eigenlijk had je dat al kunnen doen voordat je dit topic opende. Hopelijk lukt het. Laat het wel even weten, dat is handig voor mensen die hetzelfde tegen komen en de search goed gebruiken, hoeft er geen nieuw topic geopent te worden.

ps, staat er niet een typo in je sig? Definitie van vrieden, moet dat niet vrienden zijn? ;)
Ja, ik heb verschillende zaken geprobeerd maar een topic openen biedt wat extra perspectieven.

De oplossing hierboven had helaas geen positief effect, nu maar verder zoeken.

Owja, die typo... ik zal hem nog eens aanpassen :)