Toon posts:

Multimedia Center(s) + digitaal

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik neem aan dat dit in het onderwerp Netwerken valt. Correct me if i'm wrong !!

Ik zou graag meerdere meerdere tv's binnen een huis willen voorzien van digitale tv en een windows multimedia center. Ik zou graag in elke kamer een tv willen aanzetten en dan op een netwerkschijf mijn muziek kunnen afspelen, foto's bekijken etc via wireless internet.
Het gaat om 3 tv's binnen het huis. Ik heb gelezen dat digitale televisie maar op 1 tv kan draaien dus ik neem aan dat er 3 digitale ontvangers nodig zijn hiervoor ?
Ook zou ik graag digitaal willen opnemen (en een tv uitzending op pauze kunnen zetten etc)

Met welke bekabeling kan ik deze apparaten het beste aansluiten ?
(hiermee bedoel ik van de inkomende antenne kabel naar een versterker, daarna naar 1 van de 3 digitale ontvangers, daarna naar de tv en/of multimedia pc.)

Hoe zouden jullie dit aansluiten. Ik krijg geen goed beeld bij hoe ik dit het beste kan gaan aansluiten.

Ook zoek ik nog steeds naar een goede multimedia pc die ik hiervoor kan gaan gebruiken.

Ik heb me al flink wat verdiept op internet en google al veel gebruikt maar kan nergens echt vinden wat nou een echt goede oplossing is en ik zou graag zoveel mogelijk kunnen doen met zo weinig mogelijk afstandbedieningen. (gekke afstandsbedieningen zoals de alles in 1 van Logitech etc. zijn geen probleem. Let niet TE veel op budget)

Tnxx!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 08:35
ikzelf heb voor de volgende oplossing gekozen (ben nog wel bezig met de uitvoering maar toch)
let wel, ik gebruik analoge tv

Kabel (Coax) > Server met 2 tv kaarten

HTPC01
HTPC02

beide HTPC's zijn via RJ45 aangesloten op de Server

op de server is TV-Server van Mediaportal geinstalleerd en alle muziek / foto's staan hierop.

afstandbedieningen is nu nog een crime, maar een logitech all-in-one schijnt ideaal te zijn

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk