[TFT] AG Neovo H-W22: wazig beeld met DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
ik heb mij laten verleiden om een 22-incher aan te schaffen door een Ster-aanbieding bij Makro. Zeg nu zelf, € 248 voor een 22"-scherm met D-Sub- én DVI-ondersteuning, dat valt dik mee!

Ik ben er tot nu toe ook heel erg tevreden van (ik wil er zelfs een tweede van, voor op kot in Gent, helaas is de aanbieding al een tijdje niet meer geldig ;() maar ik zit toch met een probleem.

Ik kan het scherm namelijk niet gebruiken met DVI. Het beeld is onwerkbaar wazig als ik het scherm via DVI aansluit. Ik had dit op mijn oude PC (met een Asus V9999GE, dat is een gemodde Geforce 6800) en nu ook op mijn nieuwe (Gainward Geforce 8600 GTS), dus ik ben er vrij zeker van dat het aan de monitor ligt.

Als ik de monitor op VGA aansluit (bij mijn nieuwe PC moet ik dan wel zo'n DVI->VGA-verloopstukje gebruiken) is het beeld scherp, zolang ik maar vaak genoeg op "automatisch aanpassen" ram ;)

De OSD is ook altijd scherp, onafhankelijk van de gebruikte aansluiting.

Wat ik mij nu afvraag: doe ik iets verkeerd, of is mijn monitor gewoon kapot? Het kan eventueel ook nog aan de meegeleverde DVI-kabel liggen, dat kan ik niet testen want ik heb geen andere.

Ik zou graag gebruik maken van de extra voordelen die DVI biedt, in het bijzonder wat betreft interpolatie bij niet-native resoluties (oudere games ondersteunen 1680x1050 immers zelden).

Als er niks aan te doen is ga ik van mijn garantie profiteren.

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:49
Ik sta ook op het punt deze te kopen, maar je doet me wel twijfelen. Heb je al enige vooruitgang geboekt met jouw DVI probleem?

Groeten.

• Sthony

ik wil er zelfs een tweede van, voor op kot in Gent, helaas is de aanbieding al een tijdje niet meer geldig )

Groeten.
Die promotie is terug geldig tot en met aanstaande dinsdag

[ Voor 52% gewijzigd door Sthony op 12-11-2007 16:49 ]

• 84n44n
aanstaande dinsdag zijnde vandaag?
dan is het dus al te laat :'(

Ik ben enkel tijdens het weekend thuis dus ik heb er verder niks aan kunnen doen. Ik zou ook niet weten wat er mij nog te doen staat, behalve eventueel met een andere kabel testen... dus ik ga maar eens contact met hen opnemen denk ik.

EDIT: tot volgende week dinsdag blijkbaar! Ik denk dat ik er nog maar eentje ga halen dan!

[ Voor 13% gewijzigd door 84n44n op 13-11-2007 21:15 ]

• Sthony
Valt de weergave via VGA mee tijdens het gamen? Heb al vaak gehoord dat je ghosting krijgt door gebruik VGA vs DVI.

Betreffende makro promotie had ik me vergist, ik ben ook nog aan het twijfelen.

• 84n44n
Nog niks gemerkt van ghosting in o.a. Oblivion, Battlefield 2, Crysis en ET:QW :)

• 84n44n
'k heb nu sinds een paar uur een tweede :)

het oude is weldegelijk defect, maar er is iets heel geks aan de hand. Het DVI-signaal geeft wazig beeld, maar zodra ik de fabrieksinstellingen herstel wordt het beeld haarscherp. Dat blijft zo tot ik de stroom afsluit, denk ik. Voorlopig is het in ieder geval werkbaar.

Aan het nieuwe scherm mankeert niks, dat werkt gewoon zoals het hoort op DVI, out of the box.

Verwijderd

Is die makro aanbieding incl. btw?
Ik zag hem bij citypc in groningen voor 260 euro.
Pagina: 1