Scythe Infinity Fan Plaatsing

Pagina: 1
Acties:
  • 4.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Topicstarter
Hallo,

Aan welke kant van de heatsink kan ik het beste de fan van de infinity plaatsen in deze setup (van de foto)

1. blaast naar buiten
2.intake

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/6015/urbka0.jpg

hij doet nu idle 35 graden met een vcore van 1.312 zonder fan op de heatsink.

heeft iemand misschien nog andere tips aan de hand van de foto om deze setup cooler te krijgen.

specs:

Asus p5b deluxe /wifi ap
Scythe Infinity
Antec p-182
Core 2 Duo e6600

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

35 graden is gewoon een super temperatuur, niks meer aan doen....

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

-edit-

Verkeerd gelezen. Als ie zo goed koelt, gewoon zo houden.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 212478 op 10-11-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:03

rimpeldinky

nani?

fan 2 warme lucht naar buiten laten zuigen en fan 1 lucht rechtstreeks over je CPU blokkie laten blazen dat zou genoeg moeten zijn, je zou nog met tape of iets een fanductje kunnen maken tussen fan 2 en de infinity maar dat zal niet meer dan 1 of 2 graden schelen verwacht ik

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
ik zou fan 1 weghalen , en een fan onderop (aan de kant van de southbridge dus) plaatsen.
of:
fan 2 weghalen, heatsink 90 graden draaien, en een fan voorop plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik heb praktisch dezelfde setup als de TS: echter heb ik een P5K Deluxe als moederboard.
Fan 1 en Fan 2 blazen bij mij beiden naar buiten.

De fan van de Infinity zit bij mij boven de geheugenbankjes: hij blaast dus richting Fan 1 op jouw foto.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/7100/antecp18211iv7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/7633/antecp18221tf1.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Chills op 12-11-2007 21:07 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-07 00:21

Zygivt

Evenaren en overtreffen

beide fans moeten naar buiten blazen. Je blaast koude lucht (terwijl warme stijgt) van boven de kast in (niet handig lijkt me). De cpufan zou ik gewoon laten mikken op een outtake fan. zuigen of blazen maakt dan niet zo veel uit mits, de fans te dicht op elkaar komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Laatst online: 06-05 21:18
Zygivt schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:40:
beide fans moeten naar buiten blazen. Je blaast koude lucht (terwijl warme stijgt) van boven de kast in (niet handig lijkt me). De cpufan zou ik gewoon laten mikken op een outtake fan. zuigen of blazen maakt dan niet zo veel uit mits, de fans te dicht op elkaar komen te zitten.
Idd, en evt een fan van onderop laten blazen richting 2 wanneer je deze naar buiten laat blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een antec 900 (dus miss wel een iets ander verhaal) en ik heb de Scynthe 120mm fan vanaf onder naar boven gericht en de grote 200mm van mijn case zuigt die warmte lucht wat die scynthe fan blaast naar buiten. Verder blazen de frontfans van de 900 hard genoeg om ook de CPU koeler te raken, dus horizontaal wordt er ook al gekoeld. Verder heb ik ook die fan aan de achterkant zo geplaatst dat ie lucht naar buiten blaast, net als de grote 200mm fan bovenop. De CPU koeler wordt dus eigenlijk vanaf 4 plaatsen gekoeld en het werkt goed (ligt miss ook gedeeltelijk aan mijn koelpasta en case), ik had temps van 23-26 graden idle in vista, met een E6850 op 1.3750 vcore.

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0015.jpg

Foto miss een beetje te weinig detail, maar je kunt iig wel de scynthe fan aan de onderkant zien die dus omhoog blaast en de grote 200mm fan bovenop zuigt dus alles naar buiten toe. De frontfans van de kast blazen hard genoeg om van de zijkant koele lucht toe te blazen, en de outtake fan aan de achterkant blaast ook naar buiten dus.

[ Voor 23% gewijzigd door peakaboo op 11-11-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Laatst online: 01-07 23:29
120mm fan aan breedste kant van de Infinity plaatsen en in verlengde ervan een outtake fan. In jouw geval allebei naar buiten laten blazen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29
Chills schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:55:
Ik heb praktisch dezelfde setup als de TS: echter heb ik een P5K Deluxe als moederboard.
Fan 1 en Fan 2 blazen bij mij beiden naar buiten.

De fan van de Infinity zit bij mij boven de geheugenbankjes: hij blaast dus richting Fan 1 op jouw foto.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit lijkt mij ook de beste optie, alleen zou je je heatsink eigenlijk 90 graden moeten draaien zodat de fan tegen de brede kant aanblaast.

Dat heb ik zelf ook, en de bovenste outtake bleek daarbij compleet overbodig. (die weghalen scheelt een hoop geluidservaring als je de kast onder je hebt staan!)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e3cef3cdeb1e5fb47bfd80dae739a9f/full.jpg

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Idd die laatste pic is de juiste manier...

• Chills
Die laatste foto ziet er inderdaad wel logisch uit ja, toch maar eens de koeler draaien. Ik had mijn pc laten assembleren door Azerty, dus dan weet je het wel... :w

• Xander
Chills schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:51:
Die laatste foto ziet er inderdaad wel logisch uit ja, toch maar eens de koeler draaien. Ik had mijn pc laten assembleren door Azerty, dus dan weet je het wel... :w
Dan hebben ze het nog slordig gedaan ook. De p182 biedt veel meer potentie om alle kabeltjes netjes weg te werken... :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/09adf7057c255160de8c1a99105c3ae1/full.jpg

• Rangourthaman
  • Laatst online: 27-11-2022
zou je eventueel ook nog een kleine airduct kunnen maken van karton ofzo.
op die manier hoeft de voorste fan minder statische druk op te bouwen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb 'm op deze manier gemonteerd, werkt super met erg lage temps:
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/8431/img0398ga1.jpg

edit: plaatje gefixed

offtopic:
ja ik weet het, ik heb een modulaire voeding nodig :P

[ Voor 39% gewijzigd door tjtristan op 16-11-2007 00:00 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemient
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 10:20
Xander schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:26:
[...]

Dit lijkt mij ook de beste optie, alleen zou je je heatsink eigenlijk 90 graden moeten draaien zodat de fan tegen de brede kant aanblaast.

Dat heb ik zelf ook, en de bovenste outtake bleek daarbij compleet overbodig. (die weghalen scheelt een hoop geluidservaring als je de kast onder je hebt staan!)

[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Waarmee heb je die bovenste outtake afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
clemient schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:11:
[...]

Ziet er goed uit!
Waarmee heb je die bovenste outtake afgeschermd?
Daar zit gewoon geluidsdemping voor. Zie ook: http://silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=42258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202174

Min of meer dezelfde setup als jij heb, getest en zo blijft hij echt het koelst:
http://img440.imageshack.us/img440/4469/sta50010qo1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Xander schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:06:
[...]

Dan hebben ze het nog slordig gedaan ook. De p182 biedt veel meer potentie om alle kabeltjes netjes weg te werken... :+

[afbeelding]
hey, op silentepcrevieuw zag ik dat je die scythe bevestigingskit hebt gebruikt, waar heb je die vandaag als ik vragen mag?
want 'k ga me binnekort een mugen aanschaffen en dan zou'k die liefst ook met vijsjes vastschroeven :)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb geen Scythe bevestigingskit gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:59
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/6089/p1010362zz8.jpg

boven is outtake
achter is outtake

in de drivebay heb ik nog een 120mm intake voor de graka's en vlak daarboven net onder de dvd-speler zit nog een scythe kamabay met een 120mm intake
dus 3x 120mm intake en 2x120mm outtake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243579

Mijn specjes:

Kast: Antec 900
Cooler: Scyte Infinity
CPU: E8400 @ 4005 mhz
Idle temp: 22 C
Stressed: 44 C

Ik laat de cpu koeler van onder naar boven blazen, waar de grote koeler zit die de kast uit blaast. (duh, warmte stijgt op slimmie) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Ik heb een Antec NSK6000 casing met een standaard indeling. Voeding boven en 120mm out-take fan. De brede kant van de Infinity zit rechts. De fan van de casing zit in het verlengde van de Infinity. De fan van de voeding zit direct boven de Infinity.

Dit weekend heb ik een 2e fan bij mijn Infinity geplaatst.
De oude fan heb ik onder geplaatst en op de brede kant zit nu een Silverstone FM121.

Dus 2 intake fans op de Infinity:
- Scythe origineel, 46.5 CFM ( fan van Mugen heeft 68.5 CFM)
- FM 121, regelbaar tot 110 CFM

En 2 outtake fans in de casing:
- 120mm in voeding
- 120mm Antec Tri-Cool regelbaar 16-55-101 CFM

Hiervoor had ik alleen de originele Scythe fan en kreeg ik de volgende resultaten bij een E6600 @ 3.3GHz, 1.375V:
- idle 33
- stressed 52 graden

Bij de nieuwe op stelling krijg ik:
- idle 29
- stressed 44 graden

Dat is toch mooi 8 graden winst _/-\o_
Ik heb dan de FM121 op 50% staan. Binnenkort eens hoger klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRaven
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50
Ik zit zelf ook aan een antec 182 te denken met een scythe infinity, maar aan een iets andere koeling setup dan die ik hier gezien heb.
Nu zou ik graag jullie mening horen over het volgende;
Basic concept = http://img246.imageshack.us/img246/5261/p182airflowvv6.png
SCINF-1000 plaatsing = in het verlengde (met de brede kant onder), daar dan ook een fan die naar boven blaast en een cooler voorop die naar achteren blaast.

Ik vraag me af of dit een beetje een goed idee is? (nog een paar minuutjes en dan is hopelijk alles binnen _/-\o_ )

Vg, Mike

[ Voor 6% gewijzigd door DesertRaven op 04-04-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
dat is dan toch hetzelfde als hieronder, maar dan met nog een extra fan eronder?

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/6089/p1010362zz8.jpg

Zo heb ik het ook en het koelt super. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Bovenstaande foto: jij hebt je fan achter je "bay" zitten terwijl hij deze helemaal aan de voorkant van de kast wil hebben.

Ik had dit zelf ook, maar de ventilator maakt teveel lawaai naar mijn mening: deze dus maar weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een mede-tweaker (leftblank) heeft precies dezelfde fansetup als jij hebt uitgetekent, de voorste fan ghetto vastgemaakt d.m.v. tie wraps. Ik heb naast de kast gezeten en hij is stil op die manier, wel met aftermarket koelers ofc ;) .
Hij heeft er een C2D 6550 inzitten overclocked op 3,2 Ghz met normale temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRaven
Ik zal zo een plaatje maken met mijn huidige setup (heb geen camera), inverband met geheugen banks heb ik een iets andere setup moeten maken (infinity is echt huge).
Ben super tevreden met mijn huidige setup (heeft echt lang geduurt voordat ik alles netjes geordent had) en nu druk bezig met het installeren van alles.

Edit; fixed ;)
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/5678/coolinghuidigpn1.th.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door DesertRaven op 05-04-2008 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Maar dan zou je in theorie de warmte die opstijgt vanuit de kast en videokaart door je cpu-koeler heen blazen. Mij lijkt het logischer om de koeler aan de voorzijde te plaatsen dan aan de onderzijde, zodat je koelere lucht er doorheen blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Volgensmij past dat dus niet omdat Desertraven z'n geheugenbanks in de weg zitten.
Ook zal dat echt 0,0 schelen op je temperatuur, die lucht word uiteindelijk toch wel omhoog gezogen door de fans die in de top van de kast zitten, omdat er aan de achterkant verder geen fan zit bij de graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRaven
Goed beredeneerd flythe, geheugen zit dan inderdaad in de weg (ocz reaper) en dacht precies hetzelfde betreffende de fan (werkt ook erg goed btw, kast is zelfs niet eens een beetje warm van binnen, waarschijnlijk door de constante flow).
Zit nu alleen nog maar te kloten met software, hardware matig ben ik meer dan tevreden.

edit;
heb de koeler helemaal voor, tijdelijk disabled tot ik een wat minder luidruchtige oplossing daarvoor heb gevonden.(misschien net zoals op de bovenstaande foto, voor hangen)

[ Voor 22% gewijzigd door DesertRaven op 07-04-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
Het warmste deel van de CPU is een smalle strook in het midden en loopt horizonaal (bij installatie zoals voorgaande foto's).
Als je de Infinity installeerd met het brede deel rechts, lopen alle heatpipes dwars over dit hete gedeelte. Als je hem installeerd met het brede deel onder loopt alleen de middelste heatpipe erover.

Hij zal dus beter koelen met brede deel rechts. Maar ja als dat niet past met je geheugen kun je niet anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Ik hoop dat ik hier toch nog reactie op krijg omdat in dit topic 2 weken geleden voor het laatst is gepost.

Ik heb vandaag mijn Infinity binnen gehad.
Mijn moederbord is een Asus P5N-E SLI.
Processor E6600.

Ik heb geen casefans maar wil graag nog wel 1 kopen om een airflow te gaan maken. ik heb niet zoveel verstand van koeling.
Ik zie ook dat jullie op verschillende manieren het koelblok hebben bevestigd... op dezelfde manier als ik maar sommige ook kwartslag gedraaid...

Zouden jullie even kunnen kijken naar mijn koelblok???
Zit hij zo goed?
Zit de ventilator zo goed??? zoja, zit hij dan nog steeds goed als ik achter ook nog een ventilatortje wil plaatsen??
moet de ventilator niet aan de andere kant??? want volgensmij blaast hij lucht door het koelblok heen... werkt volgensmij anders dan de stock koeler toch???

Hij draaid nu 30 min en de temperaturen (met open zijkant) zijn volgens:
PC Probe: 41 graden
Pc Wizard 2008: 41 graden
Speedfan: 36 graden.
(programma's zijn de nieuwste versies).

Afbeeldingslocatie: http://www.locktar.nl/Foto/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.locktar.nl/Foto/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik zou de fan van rechts naar links laten blazen en dan de fan plaatsen aan de rechter kant. dus dat hij blaast tegen de koelribben. blazen is beter dan zuigen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
LockTar schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:36:
Zouden jullie even kunnen kijken naar mijn koelblok??? ok gedaan
Zit hij zo goed? ja
Zit de ventilator zo goed??? ja
zoja, zit hij dan nog steeds goed als ik achter ook nog een ventilatortje wil plaatsen?? als je een andere ventilator gaat plaatsen doe die dan voor je hd's voor een flow door je hele kast heen
moet de ventilator niet aan de andere kant??? probeer het eens en kijk of je temps beter worden
want volgensmij blaast hij lucht door het koelblok heen... werkt volgensmij anders dan de stock koeler toch??? de stockkoeler blaast de lucht naar 'beneden' door de fins van het koelblok heen
succes ;)

edit: je kan aan de pijltjes die op de fan staan zien waar de lucht heengaat, kan ze zo niet zien dus misschien gaat de lucht -> die kant op, als je een fan aan de voorkant van je kast plaatst laat die dan ook -> die kant op blazen. of draai de fan op de koeler om zodat beide fans <- kant op blazen

[ Voor 16% gewijzigd door Flythe op 23-04-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Bedankt voor jullie snelle reacties... de temperaturen zijn nu nog steeds hetzelfde als in mijn vorige post.
Volgensmij gaat de koeling nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.locktar.nl/Foto/3.jpg

Volgensmij is dit het beste:
Ventilator aan de andere kant en dan links een ventilator plaatsen en rechtsonder bij HDD een ventilator plaatsen... Dus zichtbaar op het plaatje hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.locktar.nl/Foto/4.jpg
Rood: ventilator zoals hij nu zit en gaat dus naar andere kant...
Groen: geeft luchtstromen weer
Zwarte blokjes(met photoshop de ventilator gekopieerd): 2 extra ventilatoren...
Geel, Bottleneck!?!?!?: de ventilator van mijn 8800GT???

Hoe kan ik trouwens zien wat voor ventilatoren ik moet kopen?? je hebt verschillende smaken, maten enz... moet je de afstand tussen de 2 schroefgaatje opmeten ofzo???
zijn er bepaalde merken welke stil zijn???

echt alvast weer bedankt voor het helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
je maakt een paar kleine foutje, de ventilator van je voeding zuigt de lucht in je voeding en blaast het aan de achterkant weer er uit.
Je videokaart blaast ook de andere kant op.

Maar verder zit het zo goed

Zou wel je kabels zoveel mogelijk wegwerken, om de airflow niet te belemmeren

[ Voor 16% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 24-04-2008 12:05 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Bedankt voor het reageren... _/-\o_
Chef_v_leeuwen schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:05:
de ventilator van je voeding zuigt de lucht in je voeding en blaast het aan de achterkant weer er uit.
Dus hij blaast niet maar zuigt het dus... ok, Dan word het alleen maar verbeterd...
Je videokaart blaast ook de andere kant op.
De videokaart zuigt ook? waar gaat de warmt dan heen?? het is een single slot...
Zou wel je kabels zoveel mogelijk wegwerken, om de airflow niet te belemmeren
Lukt me helaas niet beter dan dit. ;(

ik ben blij dat de rest wel goed is... nu nog even kijken wat voor ventilatoren erbij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
LockTar schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:42:
Geel, Bottleneck!?!?!?: de ventilator van mijn 8800GT???

Hoe kan ik trouwens zien wat voor ventilatoren ik moet kopen?? je hebt verschillende smaken, maten enz... moet je de afstand tussen de 2 schroefgaatje opmeten ofzo???
zijn er bepaalde merken welke stil zijn???
De ventilator van de videokaart zuigt ipv dat ie blaast er zitten kleine sleuves oid waar de lucht weer door naar buiten gaat.

Voor goede ventilator merken kijk even in het stille PC topic Nexus fans zijn redelijk goedkoop en stil, noctua zijn duurder maar ook heel stil.

Kast ziet eruit als een Coolermaster Centurion?, dan gaat er denk ik een 120mm fan voorin je kan de grootte meten door de afstand tussen twee gaten horizontaal of verticaal te meten (niet diagonaal).

Volgensmij zit er in die kast tussen het mobo tray en de hd bays een sleuf daar kan je veel kabels in kwijt. ook kan je de kabels sleeven met een goedkoop sleeve kitje van ac ryan voorbeeld dan zijn de kabels wat handzamer, kost alleen wel wat werk om alles goed te sleeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Bedankt voor je reply.
Ik ga over een uurtje mijn twee andere ventilatoren ophalen. ze zijn binnen in rotterdam.(ik ben daar nu toch :) )

dan nog de ventilator die nu op me koeling omdraaien, de twee nieuwe plaatsen en dan kijken hoe die is... mijn temp (bij heel wat uur idle draaien of msn, internet, outlook, word) is 41 graden...

Het is trouwens een Procase Zirco kast :-).
Pagina: 1