Toon posts:

Hoeveel euros vragen voor advertenties op mijn website?

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of ik deze vraag op de juiste plaats stel, maar ik wil graag weten hoeveel geld ik kan vragen voor advertenties (banners) op mijn website. Ik heb gezocht maar niet echt iets goeds gevonden qua richtlijen enzo.

Ik heb een website met 28.000 unieke bezoekers per maand en 75.000 pageloads per maand (and rising 8) )
PageRank is 4 en high in de search listings.

Heeft iemand een idee of een site met info over deze materie?

Alvast bedankt,

PanaMaxi

Verwijderd

Stel jezelf wel de vraag in hoeverre je ads wil en of dit je niet ook een hoop bezoekers gaat kosten

Niet gewoon via Google ads?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Zoek eens op vergelijkbare websites? Wat vragen zij? Zoek eens op google, google zelf biedt ook mogelijkheden.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Google AdSense heb ik al, en mijn visitors zijn best gewend aan behoorlijk opdringerige ads

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:51:
Hoi,
Google AdSense heb ik al, en mijn visitors zijn best gewend aan behoorlijk opdringerige ads
3 opgevraagde pagina's per persoon per maand, dat klinkt niet als bijzonder veel. Weet je erg zeker dat je bezoekers je banners waarderen? :D

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
De meeste content staat op de index pagina, en ik denk dat de meeste mensen niet naar een andere pagina gaan, en dus ook niet worden geregistreerd qua tijd.

Ja, de visitors komen uit Panama, en daar zijn ze echt wel schreeuwerige banners gewend

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:51:
Hoi,
Ik ben ook gewend aan ads, daarom klik ik er nooit op...

Ontopic: ik zou zeggen: "wat de gek er voor geeft!"... Gewoon kijken wat iemand er voor wil betalen :)

[ Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 10-11-2007 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:00:
[...]

Ik ben ook gewend aan ads, daarom klik ik er nooit op...
Google AdSense bij mij loopt goed.

Weet niemand een site met info hierover?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er bestaat geen formule of tabel waarin als input je aantal pageviews per maand gaat, en als output het aantal euro's welke je kunt vragen voor je banners. Het is inderdaad "wat een gek ervoor geeft" waarbij zaken als doelgroep, markt en de eigenschappen van de banner een belangrijke rol spelen.

Je zult dus zelf moeten uitzoeken wat andere vergelijkbare website's vragen, en je zult zelf moeten onderhandelen om de maximale prijs te krijgen. Ik kan wel heel leuk zeggen dat mijn eigen site 10 euro per 1000 bezoekers krijgt, maar dat zegt helemaal niets voor jouw site.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ... ok ... ik denk dat ik +/- 40 dollar per maand zal vragen voor onze eerste adverteerder (de eerste 2 maanden dan). Wellicht daarna 50/m.
We zullen wel zien of het goed zal zijn.

Dank voor jullie inzet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou toch echt wat meer research doen... er is een enorm verschil tussen een site met 28K bezoekers die voornamelijk bijstandstrekkers zijn (=weinig besteedbaar inkomen dus oninteressant voor adverteerders, plus vaak erg locatiegebonden wat betreft uitgaven die ze doen) en een site met evenveel bezoekers die vooral jonge, internationaal georienteerde, hoogopgeleide tweeverdieners zonder kinderen zijn die op zoek komen naar gadgets (=zo'n beetje de meest aantrekkelijke demographics)

Als je voor die tweede groep USD 40/maand vraagt zal de adverteerder een heel grote grijs krijgen. Als je voor de eerste groep USD 40/maand vraagt zal de adverteerder je uitlachen.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 11-11-2007 13:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1