Hey,
Ik draai Debian en heb een paar folders in mijn home directory encrypted.
# encfs /home/baiko/.private /home/baiko/private
folder ".private" komen de encrypted files in te staan
folder "private" komen de un-encrypted files te staan zodra je met encfs gaat mounten.
Ik heb ze dus gemount en kan netjes de files in de folder "private" zien in de shell. Waar het mis gaat is wanneer ik met ProFTPD inlog dat de folder "private" niet zichtbaar is of handmatig binnen te komen is. Folder ".private" is wel zichtbaar en kan gewoon de encrypted files zien maar daar heb ik natuurlijk niks aan.
Hoe kan ik wel met FTP files transferen naar mijn "private" folder? Om nou telkens handmatig de files te kopieren van mijn "private" folder naar een andere map word ik een beetje flauw van.
- Ik log met met dezelfde user/passwd in bij ProFTPD als shell.
- Ik heb de --public parameter gebruikt bij het mounten.
- Ik heb geprobeert /home/baiko/ftp te binden (mount --bind) aan /home/baiko/private maar "ftp" laat de content van "private" ook niet zien
Ik draai Debian en heb een paar folders in mijn home directory encrypted.
# encfs /home/baiko/.private /home/baiko/private
folder ".private" komen de encrypted files in te staan
folder "private" komen de un-encrypted files te staan zodra je met encfs gaat mounten.
Ik heb ze dus gemount en kan netjes de files in de folder "private" zien in de shell. Waar het mis gaat is wanneer ik met ProFTPD inlog dat de folder "private" niet zichtbaar is of handmatig binnen te komen is. Folder ".private" is wel zichtbaar en kan gewoon de encrypted files zien maar daar heb ik natuurlijk niks aan.
Hoe kan ik wel met FTP files transferen naar mijn "private" folder? Om nou telkens handmatig de files te kopieren van mijn "private" folder naar een andere map word ik een beetje flauw van.
- Ik log met met dezelfde user/passwd in bij ProFTPD als shell.
- Ik heb de --public parameter gebruikt bij het mounten.
- Ik heb geprobeert /home/baiko/ftp te binden (mount --bind) aan /home/baiko/private maar "ftp" laat de content van "private" ook niet zien
[ Voor 6% gewijzigd door Baiko op 10-11-2007 17:46 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB