Toon posts:

Netwerkoverdracht niet op volle snelheid.

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een lokale omroep waar we bezig zijn met het werke met digitale video editing. Hiervoor is een pc aangeschafd waar het beeldmateriaal bewerkt kan worden, en er is een pc welke het beeld materiaal moet gaan afspelen. Ons plan is dus om iets te maken op de edit pc, dit vervolgens te kopieëren naar de Lan-schijf en het dan weer door de player te laten afspelen. In principe werkt dit wel, maar het kopieren gaat traag naar mijn mening. Als ik tijdens het kopieëren van een bestand van 1gig naar de lanschijf dat netwerk grafiekje bekijken, dan zie ik ook dat er niet meer dan 5% van de gigabit verbinding verbruik wordt.

Ik heb momenteel hier een Gigabit netwerk met de volgende opzet

Switch:
1:Player
2:Ext. Hdd met LAN
3:Edit-pc
4:
5:
6:
7:
8:Uplink naar 100mbit netwerk

Is er een manier om de transfer sneller te maken. Ik maak gebruik van de on-board netwerk aansluiting op een asus P5W DH deluxe.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat voor een snelhied heeft die lan schijf? Zoals als schijf en netwerk aansluiting?

5% van het giganetwerk, is 50% van je 100mb netwerk (en ik gok dat de HD een 100mb netwerk aansluiting heeft).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
De schijf heeft een 1000mbit verbinding, dit wordt ook door de switch bevestigd. Net nog een poging gedaan over een 100mbit verbinding, behaalde percentages lagen daar tussen de 30 en 40% netwerkactiviteit.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat voor netwerkschijf heb je? Meestal zijn die niet zo snel en dus de bottleneck

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 08:04
Als die netwerkschijf ftp ondersteund i.p.v. windows shares, probeer daar eens mee? Indien er linux op die network storage draait (en samba gebruikt wordt voor de shares), kan je eventueel met de send en receive buffers gaan spelen. Dan is er een stuk hogere performance te halen.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
De schuld zal heel waarschijnlijk liggen bij de netwerkhd, je kan sowieso niet verwachten dat je een gbitnetwerk grotendeels kan volladen met een simpele hd, daar zijn de complexere raid-setups voor nodig die de snelheid van verschillende hd's gaan samennemen. Nu zal ook de hardware van je netwerkschijf vast niet heel snel zijn. Een mogelijke oplossing zou zijn van het schijfje eens in een andere pc te steken. Dit kan een simpele oude pc zijn, die je als server gaat installeren. Misschien er enkel voor zorgen dat eer een gbitkaartje inzit. Later zou je dan zelfs een raidsetup kunnen toevoegen. Nu is het alleen de vraag of je daarvoor het nodige materiaal, kennis en tijd hebt. Volgens mij kan je door de hd in een gewone pc te steken al heel wat snelheidswinst maken. Dus +/- 100% op 100mbitnetwerk, en 10á15% op gbitnetwerk.

BLU3_VV

Pagina: 1