Toon posts:

nieuwe pc maar installeert vista/xp niet

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goeddemiddag iedereen! ik zit hier echt met een groot dilemma,

ik heb vorige maand ( 9 oktober ) een pc besteld bij azerty.nl
ik heb hem vandaag opgehaald , en natuurlijk meteen geprobeerd vista/xp te installeren
maar daar begint het dilemma! ;(

ik start met computer op.
kom in me moederbord beginscherm:
druk op f12 ( boot menu)
klik op cdrom
( heb me vista/xp op dvd/cd staan)
nadat ik dit heb gedaan gaat hij proberen vista/xp op te starten
maar na het laden van het opstartmenu krijgt hij meteen een error: ;(

error is:

er is een prolbeem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

als dat dit de 1ste keer is dat u dit scherm ziet met de stopfout.
moet u hem opneiuw opstarten.
als dit terugkomt kunt het best de volgende stappen uitvoeren.

controleer of er genoeg schijfruimte is.
schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht staat opgegeven,
of raad pleeg de fabrikant voor een buigewerkte versie.vervang zo nodig de beeldschermadapter.

raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele bios-update.
schakel bios-geheugenopties zaols catching of schadowing uit. als u de veiligemodus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, en start de coputers opnieuw op.k
druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.
technische informatie ( mogelijk in het engels)

*** STOP: 0x0000007e (0xc0000005, 0xf770af88, 0xf789e080, 0xf789dd80)
*** PCIIDEX. sys. - adress f770af88
base at f77070000, datestamp 3b7d83e2.

de inhoud van mijn pc is :

Antec Nine Hundred, Zwart
Zalman ZM600-HP, 600 Watt, Retail
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6850, Socket 775
Scythe Mugen â€oeInfinity―.
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC64..
Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16
OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 8,93 1 € 8,93
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Creative X-Fi XtremeMusic € 67,78 1 € 67,78
Azerty Montage volledig systeem 3 jaar garantie
GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail
Logitech G11 Gaming Keyboard, Zwart, zilver,
Club3D GeForce 8800GTX, 768 MB, DDR3, PCI Express.

mijn vriend en ik dachten dat er iets fout is met het geheugen, want volgens mijn vriend is dit een typisch geheugenfout.

zou iemand mij alsjeblieft heel snel willen helpen, want ik wil natuurlijk zo snel mogelijk me pc uitproberen!
alvast heel erg bedankt! :)

Jim Zentveld

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer eens met 1 reepje geheugen als je er twee hebt, download eens memtest en zet die op een floppy. Niet zo moeilijk om te achterhalen of het echt het geheugen is lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:26:
Probeer eens met 1 reepje geheugen als je er twee hebt, download eens memtest en zet die op een floppy. Niet zo moeilijk om te achterhalen of het echt het geheugen is lijkt me.
ik heb dus absoluut niet zo veel verstand van pc's , alleen van games zelf ( ben semi -pro gweest)
maar ik heb deze pc vanaf tweakers best buy guide samengesteld. maar hoe kan ik hem dan op 1reepje laten draaien? me pc openhalen of zijn daar commands voor? en zou je me link kunne geven voor downloadvan memtest? alsvast heel erg bedankt!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 10:30

Arethusa

Niet die server

Bij gebrek aan kennis en op basis van garantie zou ik terug gaan naar de winkel waarbij je hem gekocht hebt. Zo behoud je je garantie en weet je ook dat je probleem word opgelost.

[ Voor 56% gewijzigd door Arethusa op 10-11-2007 17:36 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Arethusa schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:30:
Bij gebrek aan kennis en op basis van garantie zou ik terug gaan naar de winkel waarbij je hem gekocht hebt. Zou behoud je je garantie en weet je ook dat je probleem word opgelost.
maar dat is dus echt he zure, want ik heb hem besteld bij azerty en dat ligt in drenthe geloof ik en ik woon in noordholland ( ben vanochtend 2 uur met de auto heengeweest )

ik zou het het liefst zelf op lossen door wat tips, want om nu weer 4 uur in die auto te gaan zitten?! wel bedankt voor de tip!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
Kan ook nog een foutive instelling in je bios zijn. Wat je kunt proberen is in de bios de optie fail safe gebruiken. Het kan namelijk zijn dat windows struikeld over een geheugen toewijzing.

Carpe Diem

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 10:30

Arethusa

Niet die server

Ik zou in dat geval contact op nemen met het bedrijf en de situatie voorleggen. Noem de afstand tussen jou en het bedrijf en vraag of je de kast met behoud van garantie mag openmaken. Als ze weten wat de situatie is willen ze misschien wel meewerken.

Maar probeer eerst ook de tip van muppet99.

[ Voor 8% gewijzigd door Arethusa op 10-11-2007 17:39 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:28:
[...]

ik heb dus absoluut niet zo veel verstand van pc's , alleen van games zelf ( ben semi -pro gweest)
maar ik heb deze pc vanaf tweakers best buy guide samengesteld. maar hoe kan ik hem dan op 1reepje laten draaien? me pc openhalen of zijn daar commands voor? en zou je me link kunne geven voor downloadvan memtest? alsvast heel erg bedankt!
Memtest is hier te vinden http://www.memtest86.com/, via Google prima te vinden.

Fik het op cdtje en laat het een flink aantal uurtjes draaien.

Is het niet het geheugen, dan is het verstandig om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door te nemen (of het ding terug te doen naar de winkel en het hen uit te laten zoeken).

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:36:
Kan ook nog een foutive instelling in je bios zijn. Wat je kunt proberen is in de bios de optie fail safe gebruiken. Het kan namelijk zijn dat windows struikeld over een geheugen toewijzing.
ik probeer jouw tip uit! maar ik kan in mijn bios alleen load fail-safe defaults aanklikken
en dan lijkt het wel alsof er niks gebeurd, hij laad niks of wat dan ook, klopt dat?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:47:
[...]

ik probeer jouw tip uit! maar ik kan in mijn bios alleen load fail-safe defaults aanklikken
en dan lijkt het wel alsof er niks gebeurd, hij laad niks of wat dan ook, klopt dat?
Je ziet niet dat hij iets verandert, omdat dat allemaal op de tabs gebeurd die je niet ziet tot je ze openklapt. Hij zal ook niet aangeven dat hij iets laadt of wat dan ook, zo snel gaat het.

Verwijderd

Topicstarter
naja als ik hem dan opnieuw opstart, veranderd er niks, krijg ik nog steeds de error als ik xp probeer te laden. is een echt super irritant!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De error die je krijgt ligt waarschijnlijk ook niet bij je bios. Probeer memtest eens.

• ik222
  • Niet online
Je geheugen op een latje laten draaien doe je door de pc te open te maken en een latje uit zijn geheugenbankje te halen.

Maar als je zo'n vraag stelt lijkt het me inderdaad niet verstanding om te proberen > ik zou hem in dat geval gewoon terugbrengen naar de winkel inderdaad en laat ze het daar maar uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:06:
De error die je krijgt ligt waarschijnlijk ook niet bij je bios. Probeer memtest eens.
dus die moet ik gewoon even downloaden? op een cdtje gooien en een paar uur laten draaien op me nieuwe pc?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:21:
[...]

dus die moet ik gewoon even downloaden? op een cdtje gooien en een paar uur laten draaien op me nieuwe pc?
Jup, de iso downloaden en branden op een schijfje en daarmee opstarten en dat laat je gewoon tot morgenochtend lopen ofzo en dan zie je vanzelf wel of er fouten inzitten.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:21:
[...]

Ja ;)

Dat is alleen een test, kun je dus niets fout mee doen ook niet wat betreft de garantie. Geeft die test ook maar 1 error aan dan is er iets mis met je geheugen en kun je in jouw geval gewoon de hele pc terugsturen, omdat je volledige systeemgarantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:25:
[...]

Ja ;)

Dat is alleen een test, kun je dus niets fout mee doen ook niet wat betreft de garantie. Geeft die test ook maar 1 error aan dan is er iets mis met je geheugen en kun je in jouw geval gewoon de hele pc terugsturen, omdat je volledige systeemgarantie hebt.
maar ik kan daar de gratis versie downloadne, maar dan moet ik hem uitpakken enzo, of moet ik hem meteen zonder uittepakken op een cdje branden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:31:
[...]

maar ik kan daar de gratis versie downloadne, maar dan moet ik hem uitpakken enzo, of moet ik hem meteen zonder uittepakken op een cdje branden?
memtest is gewoon gratis, dus je kunt hem gewoon downloaden van de link die ik je gaf. Je hoeft niets uit te pakken, je moet die iso branden op cd (bijv vanuit nero door te kiezen voor burn iso vanuit het recorder menu) en daarmee je systeem opstarten.

• ik222
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:44:
[...]

memtest is gewoon gratis, dus je kunt hem gewoon downloaden van de link die ik je gaf. Je hoeft niets uit te pakken, je moet die iso branden op cd (bijv vanuit nero door te kiezen voor burn iso vanuit het recorder menu) en daarmee je systeem opstarten.
Het is wel een ingepakt bestand volgens mij wat ik hier zie. Maar dat pak je dus gewoon uit en dan heb je een iso file die je gewoon kunt branden met bijvoorbeeld nero.

Verwijderd

Topicstarter
oke1 bedankt gozer, hoor net dat me vriend morgen langskomt en dit voor mij gaat doen, samen met andere testen . heel erg bedankt voor de reacties! het forum is vanaf nu closed!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ik222 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:46:
[...]

Het is wel een ingepakt bestand volgens mij wat ik hier zie. Maar dat pak je dus gewoon uit en dan heb je een iso file die je gewoon kunt branden met bijvoorbeeld nero.
Ja, je hebt gelijk. die .zip moet je uitpakken, maar de .iso niet (die door bijv winrar ook gewoon als archive gezien wordt).

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Wie zegt dat die pc memtest kan starten? Ik zou gewoon effe Azerty bellen, en aan hun vragen voordat je je kast open gaat maken, en andere grappen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Emile_14 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:39:
Wie zegt dat die pc memtest kan starten?
We weten dat het systeem post, er kan immers een Windowssetup gestart worden. De kans dat je dan een memtest kan starten is bijna 100%.

Verwijderd

Afgezien van je zeer onduidelijk omschrijving zal ik je proberen te helpen.

Begrijp ik goed dat er nog geen windows versie op staat?
En wil je vista en of xp installeren??

En je krijgt een 0x07 fout. Dit wil zeggen dat windows niet bij je hd kan komen.
Heel simpel gezegd. Ik vermoed dat er een raid controller op zit en deze nu aan staat. Wil je deze gaan gebruiken (ook al heb je maar 1 schijf zul je in het begin meteen F6 moeten drukken bij het opstarten van windows XP/VISTA
Hier kun je dan via je floppydrive of pendrive een raid driver installeren/ toevoegen.
Maar ik denk dat het makkelijkste is als je even in de bios gaat En de raid conroller uitzet en gewoon sata ide gaat gebruiken
.

sorry was ff in de war met de 0x07b fout. Dan kan windows namelijk niet bij je hd komen, vaak door ontbreken raid driver. Dit is dus wat anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 22:51 ]

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Eigenlijk moet je zowieso terug naar de winkel want er is 100 % zeker iets defect !
Dus of je nu wel of niet aan de gang gaat met memtesten ofzo, die afstand van 4 uur zal hierdoor niet verkleinen. Het defecte onderdeel zal ook niet vanzelf herstellen en zelfs als je een fout onderdeel vindt is het niet zeker dat je nieuwe pc hierna zal werken. Heb eens een pc gekocht waarvan 3 onderdelen defect waren...........

Religion is Opium for the Masses

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:23:
goeddemiddag iedereen! ik zit hier echt met een groot dilemma,

ik heb vorige maand ( 9 oktober ) een pc besteld bij azerty.nl
ik heb hem vandaag opgehaald , en natuurlijk meteen geprobeerd vista/xp te installeren
maar daar begint het dilemma! ;(

ik start met computer op.
kom in me moederbord beginscherm:
druk op f12 ( boot menu)
klik op cdrom
( heb me vista/xp op dvd/cd staan)
nadat ik dit heb gedaan gaat hij proberen vista/xp op te starten
maar na het laden van het opstartmenu krijgt hij meteen een error: ;(

error is:

er is een prolbeem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

als dat dit de 1ste keer is dat u dit scherm ziet met de stopfout.
moet u hem opneiuw opstarten.
als dit terugkomt kunt het best de volgende stappen uitvoeren.

controleer of er genoeg schijfruimte is.
schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht staat opgegeven,
of raad pleeg de fabrikant voor een buigewerkte versie.vervang zo nodig de beeldschermadapter.

raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele bios-update.
schakel bios-geheugenopties zaols catching of schadowing uit. als u de veiligemodus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, en start de coputers opnieuw op.k
druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.
technische informatie ( mogelijk in het engels)

*** STOP: 0x0000007e (0xc0000005, 0xf770af88, 0xf789e080, 0xf789dd80)
*** PCIIDEX. sys. - adress f770af88
base at f77070000, datestamp 3b7d83e2.
De beschrijving die je geeft wat betreft je poging tot installatie is mij wat te krap. Ik neem aan dat je de installatie probeert te starten van de cd, zoals je het nu uitlegt lijkt het haast wel alsof je een bestaande windows installatie (dus je windows map) op een cd/dvd hebt gebrand en die op probeert te starten, dat gaat natuurlijk niet werken. Ook je error ziet er uit als een error die je niet bij installatie krijgt maar bij het starten van een geinstalleerd windows os.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Je boot van de (originele) installatiecd en voordat je bij het blauwe installatiescherm komt (bij xp install) of bij je vista installatiescherm krijg je deze error?

Misschien is het slimmer om even Ubuntu Gutsy Gibbon (7.10) LiveCD te downloaden en de iso naar cd te branden (met bijvoorbeeld de gratis software ImgBurn) In het bootmenu van de Ubuntu LiveCD zit ook memtestx86 en je kunt doorbooten naar Ubuntu, welke wel van cd kan draaien. Als je dat kan, dan moet windows installeren ook absoluut geen probleem zijn.

En mocht je zelf je installatie CDs branden (om wat voor reden dan ook) brand ze van ISOs en op lage snelheden.

[ Voor 1% gewijzigd door mark_vb op 10-11-2007 23:37 . Reden: url's toegevoegd ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Zonder memtest zegt het weinig...
Verder kan het probleem liggen in SATA-drivers o.i.d., bios-settings of wat dan ook.

Ik zou zeggen, download een Knoppix-CD/DVD, brand die, en start daarvan op. Als die werkt weet je dat je verder moet zoeken in de richting van drivers.
(als-ie niet werkt weet je nog niks en zou ik het op garantie gooien)

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 10-11-2007 23:35 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoholi schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:22:
Eigenlijk moet je zowieso terug naar de winkel want er is 100 % zeker iets defect !
Dus of je nu wel of niet aan de gang gaat met memtesten ofzo, die afstand van 4 uur zal hierdoor niet verkleinen. Het defecte onderdeel zal ook niet vanzelf herstellen en zelfs als je een fout onderdeel vindt is het niet zeker dat je nieuwe pc hierna zal werken. Heb eens een pc gekocht waarvan 3 onderdelen defect waren...........
Als er in mijn systeem 1 dimmetje stuk is dan duw ik die in een envelop en stuur ik het ding naar de winkel toe voor RMA, in de tussentijd kan ik prima werken met mijn pctje. Daarbij zijn we tweakers, je wilt weten wat er mis is lijkt me.
Daarbij, als je kunt aangeven wat er mis is en hoe je daar achter bent gekomen kan de winkel het veel sneller voor je fixen.

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 10:51
Toevallig vandaag een nieuwe kast van Azerty en wat nieuw spul (moederbord en HD) binnen gekregen. De melding die TS geeft komt wel erg dicht in de buurt van het probleem waar ik voor stond. (Blue screen of death met vergelijkbare tekst in de eerste stappen van installatie van XP.)

Oplossing bleek floppy-drive aansluiten, op F6 drukken als er om gevraagd wordt, floppy met de juiste SATA driver-bestanden van de CD die bij het moederbord zat er in duwen en bidden dat windows die slikt.

Verwijderd

_FlasH_ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:45:
Toevallig vandaag een nieuwe kast van Azerty en wat nieuw spul (moederbord en HD) binnen gekregen. De melding die TS geeft komt wel erg dicht in de buurt van het probleem waar ik voor stond. (Blue screen of death met vergelijkbare tekst in de eerste stappen van installatie van XP.)

Oplossing bleek floppy-drive aansluiten, op F6 drukken als er om gevraagd wordt, floppy met de juiste SATA driver-bestanden van de CD die bij het moederbord zat er in duwen en bidden dat windows die slikt.
Ikzelf heb de ga q6 van gigabyte, als de pc gewoon boot lijkt het me geen geheugen probleem,
maar eerder de instellingen van de sata drivers zoals eerder gezegd, zet die op ahci bij de ide configuratie, je zegt ik heb een xp/vista DVD, probeer je een dual boot te maken, altijd eerst xp installeren, ook wat hiervoor gezegd wordt de sata (ichr9 ahci drivers met F6, voor de installatie van het OS installeren.
Een stopfout na de boot (als windows op moet starten ligt vaak aan de ide-sata instellingen en drivers(sata). Brak geheugen komt later aan het licht windows reboot dan, of de pc post totaat niet. O-)

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 13:42
Om ook mijn 5 cents erbij te doen en wat hierboven ook geopperd wordt:
Ik zou eerst de goede sata drivers downloaden, op stick of op flop zetten.
Tijdens het begin van de installatie van windows op F6 (dacht ik, extra drivers) drukken en eerst de sata drivers laden.
Zover ik weet heeft zeker XP geen native sata drivers onboard.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@ de mensen hierboven.
Als je de drivers niet laadt voor een controller dan zal windows idd niet kunnen installeren, maar zal deze aangeven geen drives te kunnen vinden. Als je echter stop errors krijgt zoals hier is er meer aan de hand.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:30:
@ de mensen hierboven.
Als je de drivers niet laadt voor een controller dan zal windows idd niet kunnen installeren, maar zal deze aangeven geen drives te kunnen vinden. Als je echter stop errors krijgt zoals hier is er meer aan de hand.
Dat is niet geheel waar. Ik heb laatst Vista op de Dell PC van m'n broertje geinstalleerd en die gaf in eerste instantie ook een bluescreen. Door de sata drivers van Dell.com met de Vista DVD te integreren wilde de installatie opeens wel werken.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Lijkt mij dat je RAM niet helemaal opperbest is, eigenlijk wat andere dus ook gezegd hebben. Eigenlijk is het plaatsen en verwijderen van geheugen vrij makkelijk, maar je moet echt zeker weten dat je het goed doet anders kan het misschien fout gaan (Ik heb zelf wel eens de stomme fout gemaakt een sd-ram dimm in een DDR moederbord te proppen xD Mobo was hartstikke dood). Maar als je op zeker wil spelen kun je het beter laten zitten en gewoon memtest draaien. Memtest kan een geheugenprobleem uitsluiten en dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Je kunt dan je systeem terugsturen naar Azerty met de melding dat memtest een fout of meerdere heeft gevonden. Ze zullen het dan zelf nog wel controleren en tot dezelfde conclusie komen.

Ik heb het zelf ook meegemaakt, splinternieuwe pc en mijn RAM was ook brak. Bij mij was het probleem dat ik in eerste instantie niks merkte aangezien Windows bij mij zonder problemen installeerde. Ik kreeg na verloop van tijd allerlei BSODs als ik kladblok probeerde te openen... Memtest gedraaid en ja hoor, over de 100 fouten in een paar minuuten. RAM teruggestuurd en toen was dat probleem ook meteen weg.

Dus ik zeg, memtest draaien en kijken of hij wat vind.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie hier een heleboel bruikbare tips al staan! echt alvast bedankt, want me vriend komt hier vanmiddag heen en zal ik jullie reacties laten zien, en hopen dat 1 van deze tips werkt en dat het hopelijk niet aan het GEHEUGEN ligt, want dan moet ik weer een week/2weken w8en.

bedankt jongens !

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:41:
ik zie hier een heleboel bruikbare tips al staan! echt alvast bedankt, want me vriend komt hier vanmiddag heen en zal ik jullie reacties laten zien, en hopen dat 1 van deze tips werkt en dat het hopelijk niet aan het GEHEUGEN ligt, want dan moet ik weer een week/2weken w8en.

bedankt jongens !
Een goed webshop zou over het vervangen van het geheugen geen twee weken moeten doen...

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Maat van me koopt spul altijd bij azerty, is vrij vlot in het afhandelen van zulke zaakjes

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Vreemd genoeg krijg ik dezelfde fout als ik Vista probeer op mn laptop te zetten. De oplossing bij mij was om de 64-bit variant te installeren. Worth a try?

Yes, but no.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik denk persoonlijk dat het beter is om de de oorzaak op te lossen. Bovendien staat x64 vista nou niet bepaald bekend om goede drivers en onderstuening daarvoor.

Verder als hij Vista x64 installeert en het draait nog steeds zo onstabiel als wat dan heb je er niks aan.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je hem hebt laten assembleren bij azerty dan moeten zij een goed werkend product afleveren. Is dit niet het geval dan moet je een RMA bij azerty indienen en de pc opsturen. Je kan de kosten voor het opsturen etc achterhalen op azerty want dit zit in de garantie.
Als ik mij niet vergis heb je namelijk standaard 1 jaar garantie. Weet niet of je toevallig deze optie ook hebt aangeven toen je hem hebt laten maken daar

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

En als Azerty niet wil helpen (wat ik betwijfel) kun je altijd nog de fabrikant van een eventueel defect product aanspreken, die zijn meestal makkelijker ingesteld dan webshops.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb zelfs hem daar laten assembleren en heb daar 3 jaar garantie bij genomen, maar ik wil het graag zelf oplossen en niet helemaal daarheen sturen!. naja als het echt niet anders moet kan ik dat wel doen, maar ik weet niet of het aan me gehuegen ligt, want als ik die memorytest wilt doen , ( zet hem op een floppy) en ik doe f6, wnr dat wordt aangegeven, dan krijg ik een error dat er een fout is gevonden en dat hij hem nie wilt openen, dat had ik ook al bij he instaleren van drivers voor me hardeschijf, echt zo vaag, naja ik denk dat het dan maar opsturen wordt?!

bedankt voor de hulp jongens!

zn1p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat nergens over :/

GoT Huisregels

- het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen (mbv Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ) *voordat* je een topic opent
- als je een topic opent, hoort daar te staan wat je geprobeerd hebt, niet alleen een gecopy-paste foutmelding en "los het maar op jongens"
- het moet leesbaar zijn. Dat is dit van geen kanten.
- als je schijnbaar zonder zelf in de materie te willen duiken opgeeft en maar een systeem terug naar de leverancier wilt sturen zonder zelf het probleem op te zoeken zit je op GoT verkeerd :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.