besturingssysteemvoor pentium 2

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
hey

We hebben thuis nog een oude pentium 2 staan (400-500mhz), nu is mijn vraag wat het beste besturingssysteem is om te draaien op deze computer?
Ik zou deze computer vooral gebruiken voor mijn eindwerk, ik zou dus makkelijk word 2003 of 2007 moeten kunnen draaien samen met een webbrowser en acrobat reader.
Het mag eventueel ook linux zijn of een ander operating system maar aangezien ik maar weinig kennis heb van linux liever niet.
Ik zag ook dat er warezwereld een heleboel 'lichtere' xpversies beschikbaar zijn, aangezien ik toch een legale versie heb van xp mag ik deze dus ook legaal downloaden.

Weet iemand een geschikt operating sytem?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Hoeveel RAM zit er in die machine?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

XP Home mag je downgraden naar ME / 98 / 95
XP Pro mag je downgraden naar 2000 Pro / NT4

Nu ga ik er van uit dat je een Home licentie hebt zou ik voor 98 gaan, indien je een Pro licentie hebt, zou ik voor 2000 kiezen.

Geen idee of Word (Of heel Office) 2003/2007 nog eisen hebben betreft het OS. Daarbij is het geheugen ook wel een belangrijk punt om een OS te kiezen, aangezien je dat niet meldt, kan ik daar weinig over zeggen natuurlijk :P

Ey!! Macarena \o/

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

nockelyk schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:15:
hey

We hebben thuis nog een oude pentium 2 staan (400-500mhz), nu is mijn vraag wat het beste besturingssysteem is om te draaien op deze computer?
Ik zou deze computer vooral gebruiken voor mijn eindwerk, ik zou dus makkelijk word 2003 of 2007 moeten kunnen draaien samen met een webbrowser en acrobat reader.
Het mag eventueel ook linux zijn of een ander operating system maar aangezien ik maar weinig kennis heb van linux liever niet.
Ik zag ook dat er warezwereld een heleboel 'lichtere' xpversies beschikbaar zijn, aangezien ik toch een legale versie heb van xp mag ik deze dus ook legaal downloaden.

Weet iemand een geschikt operating sytem?
Als je voor Windows wilt gaan zou ik voor Windows FLP met Office 2000 gaan. Of gewoon Windows XP en alle overbodige services uitzetten.

Een Linuxdesktop met Open Office werkt ook goed, maar voor Open Office heb je wel meer geheugen nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 13:26

Thennis

Lachen kan altijd

Ik heb op een pentium celeron 300 met 192MB ram nog XP gedraaid. Werkte wel prima voor office doeleinden.
Vond het probleem van 98 dat het van zichzelf al erg traag is.
Lijkt me dat je met die pentium 2 best gewoon XP kunt draaien als je alle (voor zover aanwezige) grafische zaken minimaliseert. Als er 192MB of meer ram in zit is dit goed te doen.

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
ja sorry was ik inderdaad vergeten, de computer heeft 64.944 kB RAM.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 12:48
64mB dat is vrij weinig, dan kom je uit bij Windows 98 SE of een Linux OS. Als je 128mB of meer had zou ik je Windows 2000 aanraden. Windows 2000 is zeer stabiel, en niet eens zo zwaar.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ik denk niet dat het een Pentium II is met 500 MHz, eerder 400.

Maar goed, mijn eerste keus zou Windows 2000 zijn vanwege de stabiliteit.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet de echte Adobe acrobat reader gebruiken. Die is vreselijk lomp en sloom, zelfs op een moderne machine.

Zelf heb ik Foxit Reader in gebruik genomen. Een factor 10 kleiner en sneller.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je Office 2007 wil draaien heb je iig XP nodig.

Oeps, 64 mb ram? Ga dan voor Windows 98se. Als je het geheugen wat kan opkrikken naar bijv. 256 dan kun je voor 2000 of XP gaan.

[ Voor 56% gewijzigd door Frankie02 op 10-11-2007 17:41 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

300mhz / 192mb ram / XP kan je inderdaad prima mee office draaien, maar de TS heeft het ook over browsen.. En tegenwoordig met al die flashmeuk, zal dat niet erg snel gaan.

64MB ram is wel erg weinig.. Je zou er misschien wat stuivers tegenaan kunnen slingeren om je ram te upgraden.. Maargoed... Ik zou dan voor Windows 98 gaan.

Ey!! Macarena \o/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

"wat moet ik gebruiken" vragen kan je zelf prima beantwoorden door de minimum vereisten van de besturingssystemen en je software-eisen naast elkaar te leggen en kijken waar je het meeste overhoudt.

In jouw geval tekort komt bij 90% van je voorkeuren :+

Maar ga gewoon eens zelf wat uitzoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.