Wat is jullie ervaring met asus laptops?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.844 views sinds 30-01-2008

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 03:56
ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen.
Het merk ASUS valt mij erg op als ik naar een laptop zoek.

Wat is jullie ervaring met het merk ASUS en dan specifiek voor laptops
Alvast bedankt

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-01 13:47

Arethusa

Niet die server

Bedoel je ervaringen in het algemeen? Of bedoel je ervaringen over een specifiek model. Ervaringen met modellen zijn genoeg te vinden hier op got. Wellicht kun je de Product reviews er ook eens op nalezen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• nachtwaker
Gewoon in het algemeen. Ik zie diverse modellen bijv bij mycom maar ik wil gewoon de ervaring in het algemeen weten

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:20

Yor

Yor1313#2571

IK heb er hier één staan in de woonkamer. Wordt voornamelijk door mijn vriendin gebruikt, omdat ze geen scherm, case, tobo en de rest van de meuk in de woonkamer wil hebben.

Ik moet zeggen het is allemaal stabiel, ziet er netjes en compleet uit. Maar als ik nog een keer een laptop ga halen, koop ik waarschijnlijk een Compaq, die voelen toch iets steviger aan qua behuizing.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik Asus toch wel zie als een betrouwbare speler op de pc markt, en heb verder nog nooit noemenswaardige problemen met hun producten gehad.

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Goeie ervaringen mee, degelijke ontwerpen, alle functie's onboard en bij problemen een goeie service van Bas computers Nederland, importeur van ASUS Nederland.

Als je al voor een nieuwe gaat zou ik zeker kijken voor een laptop met een HDMI uitgang. Ik weet niet of ASUS al een model ermee heeft maar je ziet steeds meer merken ermee komen die het standaard onboard hebben. Altijd makkelijk naar de toekomst en vrijwel geen meerprijs meer tegenwoordig.

Prijs/kwaliteit vind ik goed bij ASUS, veel voor een nromale prijs. Ik weet niet waar de laptop voor gebruikt gaat worden maar ik zou zeker naar gpu chip van Nvidia, minimaal de 8400. Voor games zou ik minimaal kijken naar een 8600m, scheelt namelijk nogal in de prestatie's.

Maar er zijn meer leuke merken/modellen, het is allemaal een beetje afhankelijk van je budget :)

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb 2 laptops van Asus staan, uit de A6/Z92-serie. Genomen vanwege de 2 jaar garantie, en toch wel redelijk goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik wou een laptop waarmee ik kon gamen, maar het mocht niet teveel kosten. Kom je toch wel weer uit op Acer's en dergelijke. Maar vond standaard 2 jaar garantie toch wel handig, vandaar Asus (iets duurder). Ben er wel tevreden over.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf een Asus A6J en die doet het gewoon goed, prestaties hangt natuurlijk van de specs af maar hij is bijna niet te horen (tenzij je de DVD drive gebruikt) en erg solide, ik neem em vaak genoeg in een alu-koffer mee naar school en daar kan ie gewoon tegen :)

Verwijderd

Heb ook een asus, uit de zelfde serie van BoyzNDaHood... ik gebruik hem echt erg intensief, bijna elke dag mee naar de UT en elk weekend naar huis. Na een jaar zie ik wat slijtingen op mn tobo... maar het helpt ook niet als je er chocomelk overheen gooit ;)

Dus, heb een RMA ingevuld en eergister heeft TNT hem opgehaald, allemaal nog binnen de garantie van ASUS, hoop alleen niet dat ze de choco vinden... Anders wordt het een duur geintje denk ik :S

Ze beloofde me ook dat mn laptop binnen 2 weken gerepareerd is en terug bij mij! Ik hou je dus op de hoogte ;)

Ik heb trouwens ook nooit klachten van andere ASUS gebruikers gehoord, ken er een aantal die al een paar jaar tevreden mee werkten.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Xof

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:27:
Goeie ervaringen mee, degelijke ontwerpen, alle functie's onboard en bij problemen een goeie service van Bas computers Nederland, importeur van ASUS Nederland.

Als je al voor een nieuwe gaat zou ik zeker kijken voor een laptop met een HDMI uitgang. Ik weet niet of ASUS al een model ermee heeft maar je ziet steeds meer merken ermee komen die het standaard onboard hebben. Altijd makkelijk naar de toekomst en vrijwel geen meerprijs meer tegenwoordig.

Prijs/kwaliteit vind ik goed bij ASUS, veel voor een nromale prijs. Ik weet niet waar de laptop voor gebruikt gaat worden maar ik zou zeker naar gpu chip van Nvidia, minimaal de 8400. Voor games zou ik minimaal kijken naar een 8600m, scheelt namelijk nogal in de prestatie's.

Maar er zijn meer leuke merken/modellen, het is allemaal een beetje afhankelijk van je budget :)
Ik heb een Asus laptop van een jaar oud die heeft gewoon een DVI aansluiting. Daarbij heb ik een kabel die van DVI naar HDMI gaat dus dat is dan ook weer goed :)

Voor de prijs die je voor een Asus betaald krijg je goede kwaliteit en betere onderdelen dan de concurent. Alleen vind ik het design nooit zo mooi. Mijn volgende laptop zal waarschijnlijk een Sony Vaio gaan worden (maar dat duurt nog wel even ;))
Ik ben iig erg tevreden over mijn laptop, mijn vorige laptop was ook een Asus. Die heeft het 1x begeven, standaard zit er 2 jaar garantie op dus dat scheelde al weer. Laptop opgehaald door een koerier en die was 8 dagen later weer gerepareerd in mijn bezit :)

Verwijderd

Xof schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:40:
[...]

Ik heb een Asus laptop van een jaar oud die heeft gewoon een DVI aansluiting. Daarbij heb ik een kabel die van DVI naar HDMI gaat dus dat is dan ook weer goed :)
Ik heb ook een laptop met DVI maar dat is het punt niet :) Met de aankomende beeldschermen en HDMI aansluitingen is het gewoon toekomst gericht aanschaffen, want een 2de monitor straks met HDMI aangesloten op de laptop is prettig werken, dus waarom het laten ? :)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Xof

DVI en HDMI is gewoon hetzelfde, behalve dat DVI geen geluid mee stuurt. Dus voor een 2e monitor zie ik nog steeds het probleem niet?
Alleen als je hem aan wil sluiten aan je tv en hier het geluid ook overheen wil laten lopen is HDMI handiger.
Ik gebruik mijn DVI aansluiting dan ook met volle tevredenheid op mijn projector.

Edit: @nicknec: Dat is de vraag niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Xof op 10-11-2007 18:38 ]

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:13

LyxKyo

Dreambox was fun!

ik heb alleen goede ervaringen met HP en Toshiba.

Naar mijn mening gebruiken ze top onderdelen... bijv net wat voller geluid etc. Het zijn voor mij de kleine dingen die het doen...

cheers!

• nachtwaker
Zoals ik het lees is het over het algemeen wel goed.
waar ik precies naar op zoek ben is het volgende:
De laptop gebruik ik puur om DVD's tekijken, internet of een spelletje. Ik ga er niet echt op gamen want daar heb ik mijn normale pc voor

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Oftewel: alle laptops van +- 3 jaar en jonger voldoen qua specs.
Wat zoek je, waarom zoek je specifiek een Asus als je niet weet wat je wil, en schrijf voor jezelf nou eens de eisen op die je stelt aan je laptop.

Snelheid, schermgrootte, merk en vooral belangrijk budget.
Kijk daarna eens in de PriceWatch, er is vast genoeg!

@nicknec: zonder op de man te willen spelen: welke types, welke andere merken, welke redenen? Volgens mij is het gewoon het gevoel bij de laptop voor jou belangrijker dan de non-reden die je nu opvoert ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Swaptor op 10-11-2007 19:14 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Xof schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:32:
DVI en HDMI is gewoon hetzelfde, behalve dat DVI geen geluid mee stuurt.
zoals je zelf al stelt, het is niet hetzelfde :) Maar het is maar wat men prettiger vind. Persoonlijk vind ik het zelf prettiger om dus maar 1 kabel aan te sluiten voor beeld/geluid. De laptop staat zo op de tv, ligt een extra voeding voor en kan dus makkelijk even van alles doen op de TV.

Verder is het met een monitor wat makkelijker om maar 1 kabel te gebruiken en kan het handig zijn om er ook een console, zoals de Xbox360, erbij op aan te sluiten. De hoofdtelefoon uitgang kan dan mede fungeren als line out :

http://www.alternate.nl/h...1065474&showTechData=true

Maar het is maar net hoe men ertegen aankijkt. Het is straks toch de bedoeling dat HDMI standaard ook op VGA kaarten komt en gelijk een soundchip erbij. Dus persoonlijk zie ik het, als je nu al iets nieuws aanschaft kan HDMI naar de toekomst toe zeker een meerwaarde zijn in gebruikersgemak :)

Maar ASUS maakt gewoon spul, al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd erg gecharmeerd ben van MSi laptops.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 14:54
Ik ben nu zelf al een maand of 2 eigenaar van een a7s. Ik ben er erg tevreden over hij zit degelijk in elkaar het enige nadeel maar dat hebben bijna alle laptops is het hoogglans scherm als je buiten zit heb je altijd heel veel last van spiegeling. Als je hem binnen gebruikt en geen hinderlijke lichtbronnen erin hebt spiegelen is het wel fantastisch beeld. Hij heeft alles wat ik nodig heb en meer. Ook de driver ondersteuning met Vista is goed en heb tot nog toe geen problemen ermee ondervonden.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:27:
...

...
Deze A7s heeft een HDMI uitgang en standaard de 8400m G met 128MB intern. Ik had geen keuze om de 8600 te pakken.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 22:44
De laptops zelf zijn top alleen soms hangt het van de leverancier af hoe goed je garantie is, mijn A6 Z92 was aangeschaft bij Mycom en de extra garantie van 160 euro bleek uiteindelijk useless want helaas heb ik nooit een gerepareerde laptop teruggekregen, ik mocht voor 350 een refurbished laptop terugkrijgen waar ik niet voor heb gekozen terwijl ik een extra verzekering had afgesloten die zelfs vocht over het toetsenbord zou dekken (niet dat dat wasgebeurd maar dan nog, de verzekering/garantie was dus goed geregeld).

Iig voor mij geen ASUS meer vrees ik :(((

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 09:06
Asus is een top merk. Voor mij staat hij op nummer 1. Het bedrijf heeft zelfs een prijs gewonnen. Namelijk 'Beste merk voor computer onderdelen' iets wat ze naar mijn mening ook zeer verdienen. Verder mogen Hp/Compaq en Toshiba er ook bij wezen. HP/Compaq gaat ook als een speer als het om kwaliteit gaat en ik ben van mening dat beide merken kwalitatief ongeveer gelijk zijn. Als ik een laptop koop dan kijk ik vooral bij:

1: Asus
2: HP/Compaq
3: Toshiba

Merken die mij niet zo liggen zijn Acer en Packard Bell. Acer is nog wel enig sinds 'oke' maar Packard Bell is echt een klote merk. Je kunt zeg maar net zo goed je geld in de vuilnisbak gooien als een Packard Bell kopen.

Ik heb zelf bij een computerzaak gewerkt en het merk waar we de meeste problemen mee hadden was Packard Bell. Wel zeker 1/3 misschien zelfs 1/2 van de aankopen van dit merk kwamen weer met klachten terug. Dan heb ik het voornamelijk over laptops van hun. Acer deed het een stuk beter maar had ook meer klachten dan het gemiddelde top merk (Asus, HP/Compaq en Toshiba)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-01 22:59
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:35:
Dus, heb een RMA ingevuld en eergister heeft TNT hem opgehaald, allemaal nog binnen de garantie van ASUS, hoop alleen niet dat ze de choco vinden... Anders wordt het een duur geintje denk ik :S
Ga maar sparen! Die vinden ze wel. Laatst had iemand een met vruchtensap opgestuurd. Die had wel extra verzekering die het mooi betaalde. Hij kreeg toch echt foto's mee met de plekken waar het zat! Ik heb zelf ook ranja over mn A6T gegooid (De A6T heeft wel een probleempje, maar is ook al uit productie). In eerste instantie werkte hij weer 4 maanden. Laatst begaf hij het alsnog, al verwacht ik door een andere reden. Ik kon gewoon opgeven dat ze alleen mn mobo moeten vervangen. Hij staat nog in reparatie, maar gezien het forum zal het 300-400 euro worden. Valt me mee als ik sommige reparaties zie aan laptops... (er meot ook een heuze Go 7600 worden vervangen direct).

Ben het eens met andere mensen. Asus is goed (laatst kwam de service ook als 1 van de besten uit de bus). Zit nu achter een toshiba die ik klaar meot maken voor mn opa en oma, maar ik merk toch echt dat mn Asus net even wat degelijker is. Ook merkte ik bij mn A6 dat alles op de goede positie zit en ook exotische aansluitingen heeft (zo heeft mijn 15-16 maanden oude A6T gewoon DVI). Verder ook prima drivers. Alle, maar dan ook alle drivers voor Vista x64 kwamen te beschikking en dat voor een laptop die alleen met XP is geleverd! Al met al top.

Naast Asus zou ik idd HP/Compaq aanraden, die zijn ook goed stevig. Verder zal ook MSI goed zijn welke ook standaard 2 jaar garantie levert. Overigens staat zelfs Medion hoog bij mij na de ervaringen van een klasgenoot. Ook die was niet kapot te krijgen en toen hij een kapot scherm had was het zo verholpen. De man aan de lijn vond het echt serieus gewoon erg dat hij niet een mogelijkheid zag om de laptop nog die dag te komen halen en dat dat pas morgen mogelijk was.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

Hier kan ik alleen een slotje aan toevoegen :). Er zijn genoeg ervaringen te vinden in de zogenaamde 'ervaringen' topics. Het is op GoT niet gewenst om 'zomaar' even naar ervaringen te vissen zonder eigen inbreng en/of eigen onderzoek.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.