Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:09
Dag allemaal,

Ik sta op het punt te verhuizen waar ik een wireless netwerk aan wil leggen voor mijn PC en iMac. Omdat de afstanden door het huis redelijk groot zijn (~20m.) lijkt het me een idee om de nieuwe 802.11n draft producten aan te schaffen.
Klopt het (nog steeds?) dat het verstandig is om te zorgen dat de wifi chip (Broadcom, Marvell, Aceros, etc.) van de router en de wifi kaart hetzelfde zijn? Dit omdat de 802.11n specificatie nog niet final is, en dus iedere wifi chip producent er zijn eigen 'draai' aan geeft. Als de chips hetzelfde zijn ben je dus verzekerd van de meest optimale interoperability.
De nieuwe iMac heeft namelijk een Broadcom wifi kaart, waardoor ik de Netgear (WNR834B) router die ik wil kopen ook moet selecteren op een Broadcom chip. Alleen is er nu een nieuwe versie van eerder genoemde router (WNR854T), alleen heeft deze versie een Marvell chip erin zitten. Ik zit dus nu te twijfelen welke aan te schaffen. Is het wellicht mogelijk om via een firmware flash de uiteindelijke 802.11n specificatie in te stellen, waardoor het niet meer uit zou maken?

Jullie expert-opinion graag!

Met vriendelijke groet,
loc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57

tweakerbee

dus..?

Alle fabrikanten claimen dat ze een final N update zullen releasen. Of dat werkelijk gaat gebeuren moet je natuurlijk maar afwachten.

You can't have everything. Where would you put it?