TV aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

• Goesss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,

ik ben een nieuweling en heb niet zoveel ervaring. Ik heb al wat rondgesnuffeld op het forum maar kan niet dadelijk op alles een goed antwoord vinden. Vandaar mijn vraag

ik wens mijn pc aan te sluiten op mijn TV om video's af te spelen en foto's te tonen, afstand ongeveer 10m. Zowel mijn pc als mijn tv hebben een S-video en een DVI- aansluiting. Als ik het goed begrijp is DVI het beste om beelden te versturen. DVI verstuurd enkel digitale signalen. Zit het geluid van de video hier ook bij of dien ik dit met nog een andere aparte kabel naar mijn TV te brengen. Heeft er iemand nog een beter voorstel om mijn pc te verbinden met mijn TV. Graag had ik dat dan vernomen. Alvast bedankt voor de moeite.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je naast beeld ook geluid door dezelfde kabel wil gooien moet je HDMI pakken. DVI is in ieder geval beter dan Svideo, gezien die het signaal digitaal verstuurd, maar of je nu DVI of Svideo gebruikt, in beide gevallen heb je een aparte kabel voor het geluid nodig.

• Goesss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb geen HDMI aansluiting op mijn pc en tv. Als ik een HDMI kabel neem en op het begin en het einde een verloop van HDMI naar DVI werkt dat dan ook om het geluid mee te versturen of is dat te simpel. Hoe kan ik dan eventueel wel een HDMI kabel op mijn pc en tv aansluiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat werkt niet. Je videokaart stuurt immers geen geluid door (wat kaarten met HDMI wel doen). Ook je TV za er niet mee overweg kunnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze topic was niet nodig geweest als je van tevoren zelf wat beter op zoek gegaan was...

- als je je afvraagt of DVI geluid meestuurt of niet, kijk eens op http://en.wikipedia.org/wiki/dvi - daar kom je er snel genoeg achter
- verder is het niet raar dat je in Overige Hardware niets vindt over een onderwerp dat meer in Videoplanken & Beeldkanonnen thuishoort. Kijk eens daar in de FAQ en lopende topics :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.