Logitech X-540 op GA-P35C-DS3R

Pagina: 1
Acties:

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc en om mijn set compleet te maken heb ik besloten om een 5.1 surround set aan te schaffen ipv mijn Philips MMS321 2.0 setje.

Mijn keus is gevallen op het Logitech X-540 setje. Dit omdat ik niet al teveel geld uit wil geven aan een surround set en deze over het algemeen wel goed uit de reviews kwam.

Ik heb in mijn pc een Gigabyte P35C-DS3R moederbord zitten. Hierop zit een 7.1 audio aansluiting, namelijk de ALC889A.

Gigabyte schrijf als volgt:
Excellent Audio Performance
High-performance DAC (Digital-Analog Converter) with 106 dB Signal-to-Noise ratio playback quality, designed especially for Windows Vista Premium PCs.

Blu-ray/HD DVD Full Rate Audio Support
The ALC889A enables high quality Full Rate Lossless Audio for content protected media and support for both Blu-ray and HD DVD formats for an exhilarating home theater entertainment experience.

7.1+2 Channel High Definition Output
The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.

Is deze aansluiting 'goed' genoeg om hoge, maar vooral goede, kwaliteit geluid af te spelen, of zou ik hiervoor toch moeten overwegen om een Creative X-Fi XtremeMusic kaart aan te schaffen? Ik luister veel muziek, mijn hobby is het downloaden/kijken van films/dvd's en game aardig wat. Is het verschil met die kaart en het Logitech 540 setje dan erg groot in vergelijking met de onboard ALC889A?

Suggesties voor de verandering van het setje zijn altijd welkom, budget voor het setje ligt tot de 100 euro. (voor de kaart wanneer nodig moet ik zelf nog even kijken)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:15

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je al niet teveel geld aan een 5.1 setje uit wilt geven, zal jouw Realtek chip het prima doen hoor. Enige voordeel van zo'n Creative insteekapparaat is EAX, wat nogal overgewaardeerd is imo. Voor de geluidskwaliteit hoef je het niet te doen, je speakers en geluidskaart zijn aardig in balans :)

Sluit het gewoon eens aan en kijk wat je ervan vindt. Je kan altijd nog upgraden.

Hier stond een dode link.