heb net een wireless router aangesloten op mijn adsl-modem, op alle 3 de pc's die hier aan hangen heb ik werkende verbinding kan naar planet.nl (provider) maar bij alle andere adressen krijg ik een http 403.6 foutmelding met tekst dat mijn ip voorkomt op een lijst met ip's die de betreffende site niet mogen bezoeken terwijl meerdere pc's op mijn verbinding mogelijk zou moeten zijn iemand enig idee wat dit kan veroorzaken.... ?
Is je adsl modem niet al een router ? Zo ja, dan had je een accesspoint moeten hebben i.p.v. een router.
Meestal kun je in je wireless router alle router functies uitzetten en als je de WAN poort niet gebruikt heb als een accesspoint gebruiken.
b.t.w. wat meer info zou ook geen kwaad kunnen (merk/type modem, router enz, klein tekeningetje hoe de boel is aangesloten.. ip's van pc's die er wel en niet bij kunnen komen)
Meestal kun je in je wireless router alle router functies uitzetten en als je de WAN poort niet gebruikt heb als een accesspoint gebruiken.
b.t.w. wat meer info zou ook geen kwaad kunnen (merk/type modem, router enz, klein tekeningetje hoe de boel is aangesloten.. ip's van pc's die er wel en niet bij kunnen komen)
[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 10-11-2007 15:35 ]
adsl modem is een oudje met poort voor 1 pc (alcatel speed touch) hier heb ik netgear wireless g54 router aangehangen gevonfigureerd zoals in handleiding alles zit goed aangesloten want kan pingen van alle 3 de pc's met router en kan ook website planet.nl op alle 3 de pc's openen alleen geen andere sites....
Vermoedelijk doe je nu nat achter nat, en de ip-range van je netgear valt niet in de dhcp range van je speedtouch waardoor deze de boel negeerd.
Zet eens dhcp e.d. uit op je netgeat, prik je alcatel in een van de switchpoorten (niet de WAN) op je speedtouch en reboot (of windows:ipconfig /release & ipconfig /renew, linux:/etc/init.d/network restart) en probeer het dan nog eens.
Hoe dan ook, geef je weer niet alle gevraagde info.
Zet eens dhcp e.d. uit op je netgeat, prik je alcatel in een van de switchpoorten (niet de WAN) op je speedtouch en reboot (of windows:ipconfig /release & ipconfig /renew, linux:/etc/init.d/network restart) en probeer het dan nog eens.
Hoe dan ook, geef je weer niet alle gevraagde info.