Opzoek naar router met DMZ port

Pagina: 1
Acties:
  • 1.646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Helaas heb ik problemen met bepaalde spellen online via Xbox Live. Vaak krijg ik een melding dat mijn NAT STRICT of MODERATE is.

Ik heb geprobeerd de nodige porten open te zetten, maar helaas niets helpt.

Nu ben ik - min of meer - einde raad en ben ik dan ook van plan een nieuwe router te kopen met daarin een zogenaamde DMZ (De-Militarized Zone) port.

Mijn huidige router, ZyXEL heeft helaas geen DMZ port.

Kunnen jullie mij een goede router aanraden voor thuisgebruik met daarin ook een DMZ port?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:07
Een zyxel zonder dmz ? Meesten zijn allemaal op basis van de zywall (zynos) die dat wel aankan via de console. (niet web config)
Mocht je er een hebben zonder intelligente switch dan kun je de 'dmz' functie ook via de console vinden in nat forwarding, SUA only en dan bij default het IP van je xbox opgeven.
Dat is niet DMZ in de zin van een gescheiden netwerk dat apparte rules kan via de firewall maar wel wordt al het externe verkeer daar naar toe gestuurd mocht er geen andere nat rule zijn.
Hoe dan ook moet je naast het instellen van port forwarding e.d. ook de poorten in de firewall open zetten.

[ Voor 130% gewijzigd door DukeBox op 10-11-2007 15:09 ]

• outlandos
Ik heb volgens mij gedaan wat je zei:

SUA only en default IP van mijn xbox invullen ->

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/zy1.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/zy2.jpg

Helaas heeft het geen effect.

Maar als ik port forward doe, welke Service Name moet ik dan nemen? Als ik User define doe dan moet ik ook de start en end port invullen en die weet ik niet ->

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/zy5.jpg

Misschien heb je hier nog wat aan:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/zy3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/zy6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/zy7.jpg

Het type Zyxel router is: P-2602H-D1A

Die heb ik recent gekregen toen ik mijn internet abonnement verhoogden.

Hoe herken ik een DMZ port eigenlijk?

Sorry voor al deze vragen, maar ik ben hier nu al een paar dagen intensief mee bezig, helaas nog steeds zonder vooruitgang. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 10-11-2007 16:55 ]

• DukeBox
Ik zei ook niet via de webconfig, maar blijkbaar kan het daar wel mee..
afb. 2, Is dat ip je xbox ? ja, dan is het goed.. nee dan xbox ip invullen.
afb. 3 Je hoeft geen service te forwarden aangezien je met default al ALLES forward naar default ip.
afb. 4 Als je alles doorstuurd moet je idd WAN to LAN ook op permit zetten.
Hoe dan ook, op deze manier zet je wel volledig je firewall open. Als je via de console je firewall configureerd of apparte rules aanmaakt in de web config (en de 2600 serie kan dat) kun je ook aangeven drop all behalve naar het ip van je xbox.

Gebruik je ook telefonie op dit modem ? Zo ja, dan kan je daar ook problemen mee hebben omdat de standaard zyxel config een gehele UDP range afsnoept en forward naar de voip listener, gebruik je geen voip telefonie of gaat jouw telefonie alleen via sip, dan kan je dat zonder problemen utizetten.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 10-11-2007 17:06 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
De Linksys RV042 en RV082 hebben een DMZ poort.

• DukeBox
> De Linksys RV042 en RV082 hebben een DMZ poort.
Volgens mij is dat ook geen echte DMZ, alleen full ip forwarding (wat zelfde als de defaul nat setting is als bij de 26xx zyxel).

Overigens, de 26xx kan echt DMZ op basis van VLAN, echter kan het zijn dat die niet in je huidige firmware zit als deze custom van een provider is. Sla anders eens je handleiding er op na, dat ding is niet voor niets ruim 300 blz ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 10-11-2007 17:09 ]

• outlandos
DukeBox schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:02:
Ik zei ook niet via de webconfig, maar blijkbaar kan het daar wel mee..
afb. 2, Is dat ip je xbox ? ja, dan is het goed.. nee dan xbox ip invullen.
afb. 3 Je hoeft geen service te forwarden aangezien je met default al ALLES forward naar default ip.
afb. 4 Als je alles doorstuurd moet je idd WAN to LAN ook op permit zetten.
Hoe dan ook, op deze manier zet je wel volledig je firewall open. Als je via de console je firewall configureerd of apparte rules aanmaakt in de web config (en de 2600 serie kan dat) kun je ook aangeven drop all behalve naar het ip van je xbox.

Gebruik je ook telefonie op dit modem ? Zo ja, dan kan je daar ook problemen mee hebben omdat de standaard zyxel config een gehele UDP range afsnoept en forward naar de voip listener, gebruik je geen voip telefonie of gaat jouw telefonie alleen via sip, dan kan je dat zonder problemen utizetten.
-> Ja dat is de IP van mijn xbox.
-> Wanneer ik WAN to LAN op permit zeg krijg ik nog steeds NAT Moderate te zien op Xbox Live.
-> Ik gebruik geen telefonie.

Ik ga mijn oude modem er nog even bij pakken, misschien lukt het daar wel mee.

En anders even kijken of ik een firmware update kan doen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
je kan ook gewoon uPNP aanzetten op je router. Voordeel is dan dat je ook zelf nog servers kan draaien (DMZ is gewoon 1:1 alles doortrappen, dus bv een webservertje EN dmz tegelijk wordt lastiger).

• DukeBox
DJSmiley schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:20:
je kan ook gewoon uPNP aanzetten op je router. Voordeel is dan dat je ook zelf nog servers kan draaien (DMZ is gewoon 1:1 alles doortrappen, dus bv een webservertje EN dmz tegelijk wordt lastiger).
Nee, DMZ is iets heel anders, maar in de meeste huis/tuin/keuken routertjes wordt idd alles doorgetrapt naar 1 ip.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 23:06
Port Forwarding for the ZyXEL P-2602H-D1A en Xbox Live (360)
Je moet poorten 88 en 3074 forwarden.

[ Voor 10% gewijzigd door Eegee op 11-11-2007 00:50 ]

• DukeBox
En dan dus ook tcp/udp rule in de wan->lan firewall settings aanmaken.

• outlandos
DJSmiley schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:20:
thanks, nu is de NAT open!

Verwijderd

Hoi, ik heb hetzelfde modem en kom er niet uit.
Zou je misschien alle settings nog eens kunnen opnoemen?

Ik krijg steeds Moderate te zien, ookal zet ik de UPnP aan of uit :(

Verwijderd

Ik heb het uiteindelijk gevonden... weet niet of het een veilige manier is, maar goed...

Ik heb uiteindelijk mijn ZyXEL modem gereset...(balpen 20 sec op reset knop drukken)

Blijkt dat je helemaal geen geen poorten HANDMATIG hoeft open te zetten bij NAT settings (Network - NAT), maar alleen je UPnP te activeren.

1) Ga naar: Advanced - UPnP scherm.
2) Vink zowel "Active the Universal Plug and Play(UPnP) Feature" als "Allow users to make configuration changes through UPnP" aan.
3) Klik op Apply
4) Stel GEEN ip adressen in op je Xbox 360, maar stel alles op "Automatic".
5) Doe de Xbox Live test op je Xbox 360

En voila... OPEN!

Ik heb dit zowel bedraad als draadloos getest.
Weet niet of het op langer termijn (langer dan 20-30 min) gaat werken. Maar daar zal ik binnenkort over reply-en.

Bron: ZyXEL Support

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 22:28 ]

Verwijderd

Ik zit inmiddels al een tijd te prutsen, maar ik kom er niet uit.
De ene dag staat de Xbox Live NAT Open, andere dag Moderate... heel vaag.
Na het rebooten van die zyxel, komt er wel Open te staan...

Iemand nog wat screenshots om dit probleem op te lossen?

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 15:22 ]

Pagina: 1