Linksys PCMCIA WPC54GX probleem

Pagina: 1
Acties:

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04
Goedemiddag allemaal,

Op mijn laptop heb ik Windows XP SP2 geïnstalleerd en voor het netwerk heb ik een Wireless PCMCIA Linksys WPC54GX.
Deze heb ik al een redelijke tijd en een jaar geleden toen ik nog op mijn opleiding zat deed hij het ook goed, maar hij gaf vaak na verloop van tijd een raar probleem.
Sinds ik 2 dagen geleden mijn Windows opnieuw heb geïnstalleerd samen met de PCMCIA kaart krijg ik dit probleem alleen maar.

Het probleem is dat ik geen verbinding krijg met mijn router. Dit is ook een linksys. Maar dat niet alleen, hij kan hem ook niet vinden vaak. Ook is het zo dat hij achter de naam van de verbinding "(toegangspunt) heeft staan en de snelheid op 108 Mbps staat i.p.v. 54 Mbps.
Naast dit probleem is er ook nog het probleem dat als ik de PCMCIA kaart probeer aan te zetten dat de computer dan op de 3 seconden hangt, dan stokt de muis ook even als je hem beweegt. Maar dit doet hij dus ook als hij nog geen netwerk gevonden heeft, dus aan de router zal het niet liggen.

Wat ik al geprobeerd heb is: 3 verschillende drivers van linksys, waaronder ook die van de CD die erbij zat. Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende utilities van Linksys zelf en ook met de utility die standaard in Win XP zit. Maar ik krijg het maar niet aan de praat. Heel af en toe wil hij wel even verbinding maken dat ik even op internet kan, maar vaak na 10 seconden komt hij weer op (toegangspunt) en is de verbinding weer weg en hangt mijn computer weer om de 3 seconden.

Iemand die hier ervaring mee heeft en misschien weet wat ik nog meer kan proberen?

Dit geeft hij dus vaak aan:

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/6tbztq8.jpg