HDD DVD Recorder naar NAS laten schrijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Bij de zoektocht naar een upgrade van onze televisiebeleving, ben ik op zoek naar een LCD-TV in combinatie met een HDD DVD-recorder. Omdat ik graag alle data in huis wil centraliseren, zou ik graag alles laten wegschrijven naar mijn NAS in plaats van de losse schijven in de PC's en dus ook deze van de HDD DVD recorder.

Ik ben in mijn zoektocht langs de KISS-producten geweest, maar ik hoorde toch wel negatieve ervaringen hier en daar. Daar ik wil dat de setup toch een minimum levensduur van een jaar of 10 heeft, zoals onze videorecorder nu, wil ik liever niet met de PC-link programma's en dergelijke werken. Deze blijven toch maar een beperkte tijd bruikbaar (afhankelijk van het gebruikte OS). Als alles van een netwerkshare afgespeeld kan worden, is dit veel beter upgradebaar. Ook zou het handig zijn mocht alles naar de NAS kunnen geschreven worden zonder tussenkomst van een computer.

Nu dacht ik daarom aan een Mediacenter-PC. Nadelen: een PC gaat hoogstens een jaar of 5 mee en de kostprijs.

Ik loop dus telkens tegen de beperkte gebruiksduur van de apparaten aan. Weet iemand welk toestel aan mijn eisen voldoet? HDTV en dergelijke is niet nodig, enkel hetgeen ik hierboven beschreven heb lijkt me interessant.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben hier ook naar op zoek.
Op mijn zoektocht kwam ik de Neuros OSD tegen.
Alleen bevreemd het me een beetje dat ik hier op tweakers verder weinig informatie over kan vinden.
Je kunt dan b.v. opnemen m.b.v. een digitale tv-tuner van je kabelaar. Er zit ook een ir-blaster bij zodat je dus opnames kunt programmeren. Helaas zit er geen EPG op volgens mij, maar aangezien het open source is, kan dat nog komen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10

Caveman

whahoehaha

Thierryziezo schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:01:
Nu dacht ik daarom aan een Mediacenter-PC. Nadelen: een PC gaat hoogstens een jaar of 5 mee en de kostprijs.
? Waarom zou een mediacenter niet langer dan 5 jaar meegaan. Als het ding geen HD content hoeft af te spelen dan hoeft het geen high end pc te zijn. En het voordeel is dat ie dan aan alle eisen voldoet die jij omschrijft, een netwerk hdd recorder, die kan wegschrijven naar een nas schijf zonder tussenkomst van een pc zal niet eenvoudig te vinden zijn.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Ik ben daar ook naar op zoek.
Wat ik tot hiertoe gevonden heb zijn volgende streaming clients:
http://www.tvix.nl: zonder DVD, optionele HD
http://www.dlink.de: DSM-320
www.t-com.de: Sinus 154 Media
www.trans-technology.com: Transgear DVX-500E
Deze streamers kunnen (volgens de spec) allen video en foto's van een NAS vertonen. Het probleem bij deze streamers is het recorden van TV beelden. Daarvoor heb je een (ingebouwde) TV tuner nodig, die compatibel is met de Belgische/Nederlandse kabel. Ik moet het nog eens verder onderzoeken maar zolang dit geen standaard feature is, wacht ik nog af.