Sony Vaio apart DVD open knopje, hoe te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
Ik heb hier een Sony Vaio laptop PCG-8q8m. Deze heeft op de DVD drive een apart knopje, dus niet echt op de drive zoals normaal. Nu heb ik de laptop opnieuw geinstalleerd (stond Home op nu Pro SP2), maar werkt dit knopje niet meer. Heb geen onbekend aparaten bij hardware manager, en heb alles netjes geinstalleerd.

Iemand een idee?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zal vast een driver/software iets zijn. Aangezien je dus niet de windows van het apparaat zelf hebt geinstalleerd, moet je dus opzoek naar het programma wat dit regeld (Kan zijn dat dat gewoon op de CD staat die bij de laptop zat).

Anders maak je (tijdelijk) nog een XP Home met dualboot, en kijk je welk programma dat regeld, en die installeren binnen XP Pro..

Ey!! Macarena \o/

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb zelf ook z'n probleem gehad, welliswaar niet op een vaio maar toch.

Ik had eerst geen IDE drivers geinstalleerd van nvidia daardoor deed het knopje het altijd.
De eerst volgende keer dat ik hem opnieuw installeerde heb ik (zonder na te denken) de volledige nforce drivers geinstalleerd waardoor de dvd niet meer open ging (gezien het feit dat de dvd ingebouwd in de barebone zat kon je niet bij het knopje).

Mischien dat eens proberen.