Toon posts:

HDTV beeld onscherp

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden kocht ik een HDTV ready LG 37 inch beeldscherm om zo hdtv materiaal af te kunnen spelen en voor mijn xbox 360. Zo streamde ik van mijn pc wmvhd files en het beeld etc was super.

Nu probeer ik mijn tv te gebruiken als monitor voor mijn pc. Die tv staat aangesloten met een hdmi-dvi kabel op een Geforce 8600gts video kaart. Vista en alles op die pc is haarscherp alleen wanneer ik een video wil afspelen, dvd, avi, hdtv etc is het beeld gewoon niet zo scherp als hdtv zou moeten zijn. Als ik hetzelfde materiaal via mijn xbox360 afspeel is het gewoon veel scherper. De kleuren springen er niet uit en het zwart is wat lichter dan normaal.

Ik heb geprobeerd de resolutie te verlagen naar 1280x720 en dat maakt het zwart wel zwarter en over het algemeen wel scherper alleen het is nog steeds niet zoals het hoort. De reso zorgt ook dat windows niet goed op mijn scherm komt.

Weet iemand misschien hier wat ervoor? Ik baal er namelijk best van want had me pc geupgrade om zo hdtv materiaal via pc af te kunnen spelen alleen het is niet zo best allemaal.

Verwijderd

Native resolutie van de LG is waarschijnlijk 1366 x 768.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sommige HDTV's kunnen niet 1366x768 via HDMI/DVI weergeven, maar wel via VGA/D-SUB.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heeft mijn videokaart alleen 2 dvi ingangen. Moet ik dan een dgi-vga converter kopen en dan aan einde van tv met vga verbinden?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:48:
Nu heeft mijn videokaart alleen 2 dvi ingangen. Moet ik dan een dgi-vga converter kopen en dan aan einde van tv met vga verbinden?
Ja, zo doe ik dat met mijn Samsung LCD-TV ook. Via DVI/HDMI kan ik alleen 720P naar de TV sturen, dat wordt omhoog gescaled door de TV en wordt het blurry. Via VGA stuur ik 1366x768 en dat ziet er haarscherp uit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Kanarie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:51:
[...]

Ja, zo doe ik dat met mijn Samsung LCD-TV ook. Via DVI/HDMI kan ik alleen 720P naar de TV sturen, dat wordt omhoog gescaled door de TV en wordt het blurry. Via VGA stuur ik 1366x768 en dat ziet er haarscherp uit.
Ik ga het nu proberen, even andere gfx kaart in pc stoppen en via vga proberen. Heb namelijk geen dvi-vga converter liggen :S Ik laat het zo even weten. Bedankt iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat ik nu gedaan heb is :

toch een dvi converter gevonden

Het is zo aangesloten :

PC DVI : DVI ->VGA converter : VGA binnen -> VGA buiten converter -> VGA kabel naar VGA ingang van TV

Nu heb ik me pc opgestart en over het beeld zit een waas (onscherp) en het scherm vult niet meer op ookal staat hij op 1360x768 reso (wat hij in hdmi stand stond)

Ik heb geprobeerd verschillende resoluties te draaien maar ik krijg geen goed beeld. Enig idee?

EDIT
Als ik via VGA de reso op 1280x768 komt het wel goed in beeld alleen is het nog steeds niet de HD kwaliteit die ik wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een tip heeft?
Pagina: 1