Toon posts:

Hoe haal jij het maximale uit mijn 24" (20"+) LCD !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn 24" wondertje van Samsung.. 2 A4 Word document naast elkaar, msn en internet tegelijkertijd, het werkt allemaal perfect omdat het scherm zooo GROOT is.

Maar; mij is opgevallen dat de meerwaarde bij internetten behoorlijk tegenvalt. Telkens weer de vensters, percies naast elkaar opstellen, het werkt niet echt makkelijk!

Mijn vraag is, wat doen jullie om de grote ruimte van jullie monitor maximaal en productief te benutten. Ik gebruik voor Firefox bijvoorbeeld Split Browser.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik cascade de vensters altijd min of meer achter elkaar. Zo kun je als je je browser op een grote resolutie hebt staan toch nog zat schermpjes erachter zetten die je makkelijk kunt aanklikken. 2 vensters naast elkaar heb ik nooit (althans, niet op dezelfde monitor) terwijl het wel kan passen op m'n 20".

Verwijderd

Je kunt ook gewoon (met winxp in elk geval) recht op de stratbalk klikken en iets eggen zoals: Vensters naast elkaar schikken

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Of een programma zoals Gridmove installeren, dan kan je van je 24" een dualscreen maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die functie ken ik.. maar het werkt niet echt ' laagdrempelig ' Vaak staan er ook nog andere vensters open (zoals de verkenner, msn ofzo) en die vensters worden dan ook meegenomen.

Als je gewoon aan het surfen bent heb ik niet echt het idee dat je gemakkelijk alle ruimte kan benutten.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 19:13
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:35:

Maar; mij is opgevallen dat de meerwaarde bij internetten behoorlijk tegenvalt. Telkens weer de vensters, percies naast elkaar opstellen, het werkt niet echt makkelijk!
Je kan toch gewoon met CTRL ingedrukt, de vensters selecteren die wil je naast wilt schikken? Rechtermuisknop => Naast elkaar.
XP doet 't dan automagisch.

specs

Verwijderd

- gridview (staat in programming forum)
- startbalk-naastelkaar-etc

Heb je al geprobeerd om HD content af te spelen? Ik wou deze ook halen maar moet wil hem ook voor films gebruiken

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 14:47
Actual Window Manager is een erg uitgebreid programma, gebruik het zelf ook op m'n 22".

http://www.actualtools.com/windowmanager/

Verwijderd

Leuke vraag inderdaad :)

Zelf heb ik een 22 inch Samsung TFT scherm die een resolutie heeft van 1680x1050. Omdat er in de hoogte veel minder pixels ter berschikking zijn 1050 vs 1680 heb ik ervoor gekozen om alle prominente dingen op het scherm vertikaal te ordenen.

Dit krijg je dan:

Afbeeldingslocatie: http://xs321.xs.to/xs321/07456/Knipsel2.PNG

Omdat Windows terzijde en de taalbalk aan de rand van het scherm staan houd ik een prettig werkoverzicht. De terzijde (die bar met die klok, misschien heet het anders) kan overlapt worden als ik veel ruimte nodig heb. Zo tracht ik het maximale eruit te halen.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 14:37
Ik gebruik switcher. Is heel handig en een soort van MAC OSX functie. Met een druk op de knop krijg je alle vensters naast elkaar en kan je er zo een uitpikken die je moet hebben.

http://insentient.net/
Pagina: 1