Logitech Z-5500 speakerset werkt alweer niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 5.410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo,

Ik zal even in het kort mijn verhaal en ervaring vertellen over de Logitech Z-5500.

Anderhalf jaar geleden kocht ik tevreden mijn Z-5500 speakerset, ik was echt verbaasd over de goede geluidskwaliteit en dat voor die prijs!. Daarna kreeg ik vooral last van de bekende plopjes. Als ik een lamp aan en uit deed begon de sub nogal te ploppen. Toen las ik op tweakers dat je een nieuwe speakerset zou krijgen zonder het plop probleem en je oude zou worden opgehaald. Dit heb ik toen gedaan en ik kreeg een nieuwe speakerset.

De speakerset die ik toen kreeg had inderdaad geen last meer van het plop probleem máár deze had weer een heel ander probleem. Als ik de speakerset een tijdje aan had staan op 6ch direct begon het geluid alsmaar uit te vallen. Als ik hem dan daarna weer op optisch zette deed het geluid het weer gewoon maar op 6ch direct dus niet.

Toen belde ik weer naar logitech en vertelde het probleem. Ze zeiden dat ze het eerst wilden onderzoeken en de speakerset ging weer terug. Toen na een paar keer bellen kreeg ik een tijdelijke set de X540. Toen weer na een aantal keer bellen kreeg ik uiteindelijk weer een nieuwe Z-5500 speakerset opgestuurd en de X540 mocht ik aan een goed doel geven.

Nu heb ik dus uiteindelijk deze speakerset nog steeds. Maar nu het volgende probleem. Gisteren avond heb ik het verlengsnoer waar de Z-5500 in zit uitgezet omdat ik mijn computer ging verplaatsen. De Z-5500 stond toen in de standby (rooie lampje) waardoor je dus gewoon de stroom uit kan doen. Nu deed ik vanochtend het verlengsnoer er weer in en tot mijn verbazing ging alles aan, de computer, de monitor maar de Z-5500 dus niet. Nu heb ik dus de set helemaal los gekoppeld van alle speaker kabels, in een ander stopcontact ingeplugd. Nu gaat de set nog steeds NIET aan. Normaal gesproken als de stekker in het stopcontact zit en het schakelaartje op de sub omgezet is moet de controle unit rood gaan branden (standby) dit gebeurt dus nu niet. Hij doet gewoon helemaal NIETS meer. Ik vind het erg vreemd dat als je alleen maar de stroom eraf haalt de speakerset meteen kapot gaat.

Ik begin eerlijk gezegd een beetje ziek te worden van logitech en dat elke keer als ze een nieuwe speakerset sturen er weer iets mee is.

Mijn vraag is nu, heeft iemand anders ook dit (laatste) probleem gehad? En wat heb je toen gedaan? Of weet iemand anders misschien wat er mis mee kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.alion.ru/pic/news/Logitech/Logitech_Z5500.jpg

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:13
Zekering (fuse) aan de achterkant eruit draaien, nieuwe erin, aanzetten. Dit heb ik ook al eens gehad, zekering was zonder reden doorgebrand. Gelukkig kan je deze vervangen, 15 seconden werk.

Trouwens, de 2e brandde ook zomaar door. 3e zit er nu nog steeds in.

zekering: T2H250V

Is een time delayed fuse van 2 Ampere.

Ik had alleen fast ipv delayed liggen maar dat maakt volgens mij niks uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Reviews/Homier2/fuse.jpg Sommige subs hebben een reserve fuse op de sub geplakt zitten. Maar ik neem aan dat je dat wel gezien had als dat zo was :P

[ Voor 91% gewijzigd door keldererik op 10-11-2007 12:58 ]

• Snoll3bulk
keldererik schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:47:
Zekering (fuse) aan de achterkant eruit draaien, nieuwe erin, aanzetten. Dit heb ik ook al eens gehad, zekering was zonder reden doorgebrand. Gelukkig kan je deze vervangen, 15 seconden werk.

[afbeelding] Sommige subs hebben een reserve fuse op de sub geplakt zitten. Maar ik neem aan dat je dat wel gezien had als dat zo was :P
Ok bedankt man, ik ga vandaag nog een nieuwe halen. Ik zal laten weten of die dan weer werkt :*)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 07:41

Sebazzz

3dp

Vervelend probleem. Ik denk erover om deze set te kopen dus even bookmarken.
Moraal van het verhaal: Logitech heeft goede service :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Snoll3bulk
The Triad schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:09:
Vervelend probleem. Ik denk erover om deze set te kopen dus even bookmarken.

[...]

Moraal van het verhaal: Logitech heeft goede service :)
Goede service heeft logitech zeker weten! Er zijn alleen veel problemen met deze speakset

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023

[afbeelding] Sommige subs hebben een reserve fuse op de sub geplakt zitten. Maar ik neem aan dat je dat wel gezien had als dat zo was :P
fast zekering zal er sneller uitslaan dan een time delayed, dit betekent gewoon dat ie bij een belasting van 2A pas na een tijdje doorbrandt.
Dit is vooral bedoeld om piekstroom op te vangen die je hebt bij het aanzetten.
Ik denk ook dat het beter is om eerst de schakelaar echt uit te zetten voordat je de stekker erin doet.Waarschijnlijk vangt ie dan die piek bij het aanzetten beter op.

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:13
Niborit schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:23:
[...]

fast zekering zal er sneller uitslaan dan een time delayed, dit betekent gewoon dat ie bij een belasting van 2A pas na een tijdje doorbrandt.
Dit is vooral bedoeld om piekstroom op te vangen die je hebt bij het aanzetten.
Ik denk ook dat het beter is om eerst de schakelaar echt uit te zetten voordat je de stekker erin doet.Waarschijnlijk vangt ie dan die piek bij het aanzetten beter op.
Die piek waar jij het over hebt krijgt hij helemaal niet mee te maken. Dat wil zeggen dat de versterker erin niet goed is? :o Hij krijgt gewoon in een keer wat die nodig heeft en niet meer aangezien ik een stekkerblok heb dat piekspanningen tegenhoudt.

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
keldererik schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:13:
[...]

Die piek waar jij het over hebt krijgt hij helemaal niet mee te maken. Dat wil zeggen dat de versterker erin niet goed is? :o Hij krijgt gewoon in een keer wat die nodig heeft en niet meer aangezien ik een stekkerblok heb dat piekspanningen tegenhoudt.
Dat stekkerblok is leuk bij een instabiel stroomnet of bij blikseminslag, waarbij de spanning dan te hoog kan worden even, maar de meeste apparaten hebben de eigenschap om bij het inschakelen even een stroompiek te trekken, en als de zekering dan wat krap bemeten is, klapt ie eruit.
Een zekering beveiligt immers tegen overstroom, niet tegen overspanning.

• Snoll3bulk
Vandaag effe nieuwe zekerings gehaald. Zekering vervangen en de speakset doet het weer!!! :*) hardstikke bedankt

Verwijderd

vraagje waar kan ik zulke fuse kopen?

want ik denk dat ik het zelfde probleem heb...

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ben van Dijk heeft ze waarschijnlijk, elektronicawinkels hebben ze, bouwmarkten misschien ook wel?

Life is not about specs, it is about joy!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:22:
vraagje waar kan ik zulke fuse kopen?

want ik denk dat ik het zelfde probleem heb...
Ik heb ze bij de mediamarkt. Doosje van 10 ofzo voor 5 euro

Verwijderd

BEDANKT MAN MORGEN FF SNEL KOPEN :D

thanks

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 15:17

Waar moet je dat dingetjes want mijne is kapot gegaan gisteren dee mijn adapter van mijn gsm in het stopkontact en ineens deed de decoder het niet meer. Maar waar moet je die zekering indoen?

ik ben iet zo technisch :O

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 15:17
gevonden

Verwijderd

goosche schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:13:
[...]
Waar moet je dat dingetjes want mijne is kapot gegaan gisteren dee mijn adapter van mijn gsm in het stopkontact en ineens deed de decoder het niet meer. Maar waar moet je die zekering indoen?

ik ben iet zo technisch :O
Thx Noline. Ging bij mij vandaag ook toevallig niet meer aan. Maar binnen 30 minuten opgelost. FF naar de Fixet en et was gefixt. Ik hou van jullie, tweakers.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 18:21 ]

Pagina: 1