Timelapse film maken

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16
Afgelopen week hebben wij op ons werk een grote verbouwing gehad, wat allemaal is gefilmd door onze beveiligingscamera´s (4 ip camera's)
Nu vond ik het een leuk idee om daar een filmpje van te maken, maar om nou 48 uur film op internet te kwakken gaat ook een beetje ver.
Een timelapse filmpje leek me dan het leukst.
Het probleem is nu dat de camera's allemaal na iedere 30 mb een nieuw bestand aanmaken, wat er op neerkomt dat ik 90 bestanden van 30 heb.

Als ik de tutorials op internet mag geloven dan moet je om een timelapse film te maken ongeveer iedere 8 seconden een foto hebben.
Nu moet ik dus iedere 8 seconden een screenshot maken van deze 30 filmpjes, maar hier kan ik geen software voor vinden.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16
niemand??

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 12:32

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Eerst beginnen met de 90 bestanden achter elkaar te zetten met een montage programma.
Daar één film van maken. Als je in een montage programma dan een 'posterize' opzet krijg je om de zoveel seconden 1 frame te zien.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Die 8 secs lijkt me overdreven. Het is maar net hoelang jij je filmpje wilt laten duren, en hoeveel details je wilt laten zien. Het is vrij simpel. Deel het aantal secondes van de totale film door het aantal secondes dat het uiteindelijke filmpje moet duren. Dus heb je een filmpje van 3600 secondes, en moet hij 10 secondes duren dan: 3600/10=360. Dus dan pak je elke 360 secondes een frame. Dan krijg je dus een filmpje met 1fps. Wil je echter meer fps, bijvoorbeeld 2, dan doe je die 360x2, en dan zorg je voor een interval van een halve seconde tussen de frames.

Dan nog over de software, je moet software hebben die een frame uit een filmpje kan pakken, en daar een export van kan maken naar eventueel jpg. Die kun je dan achter elkaar plakken. Volgens mij moet e.e.a. kunnen met VirtualDub. http://www.google.nl/sear...al+dub+video+to+jpg&meta=

Hopelijk kun je hier mee verder.

edit: bovenstaande oplossing is makkelijker :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 11-11-2007 16:15 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Alles kan in virtualdub, zoals hierboven al vermeld. Mijn werkwijze zou idd zijn alles aan elkaar plakken in VD, daarin kun je frames bewaren als jpg, pak om de zoveel sec een frame nagelang de lengte van je timelaps. Importeer de jpg's weer in VD en maak er een filmpje van, je moet er wel rekening mee houden dat je de framerate gewoon op 25 fps houdt anders krijg je een soort diashow, en dat is geen timelaps.

Om het geheel niet super arbeidsintensief te maken, heb je bv de mogelijkheid in VD om alle frames te exporteren naar jpg's met een opeenvolgende nummering. bv 000001.jpg met een beetje slimme filemask pak je dan iedere 10de frame.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !