Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS] zandloper in IE

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-10 12:32

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Ik heb een pagina waarop de achtergrond dmv een scriptje telkens van kleur verandert:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function changecolour() {
    now = new Date().getTime() % (ks.length*fs);
    f = (now/fs) % 1;
    kn = Math.floor(now/fs);
    knn = (kn+1) % ks.length;

k[0] = ks[kn][0] + f * (ks[knn][0] - ks[kn][0]);
    k[1] = ks[kn][1] + f * (ks[knn][1] - ks[kn][1]);
    k[2] = ks[kn][2] + f * (ks[knn][2] - ks[kn][2]);

sk = "rgb("+Math.round(k[0])+","+Math.round(k[1])+","+Math.round(k[2])+")";
    document.getElementById("linker").style.backgroundColor=sk;
    document.getElementById("designknop").style.backgroundColor=sk;
    document.getElementById("aboutknop").style.backgroundColor=sk;
    document.getElementById("contactknop").style.backgroundColor=sk;

setTimeout('changecolour()', traag);
}

dat script roep ik vervolgens aan met <body onLoad="changecolour();">
functioneel gezien gaat dat uitstekend, maar in IE heb ik een irritant knipperende cursor, die telkens een fractie van een seconde een zandloper wordt. Iemand enig idee hoe ik dat kan onderdrukken/voorkomen?

de pagina is hier te bekijken: http://portfolio.extrapuur.nl/

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 10-11-2007 12:04 . Reden: even de highlighter erbij aangezet :P ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ter informatie: onder IE 7 en Firefox 2.0.0.9 met Vista Home Premium is er niets van een zandloper te zien.

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Firefox was nooit een probleem, ik denk dat het voor < IE6 geldt...

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Bij mij in ie6 geen probleem met zandlopers, wel met dat de links geen pointer-cursor krijgen en dat de onmouseover-images niet precies even groot zijn als de onmouse-out-images...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien stom maar hangt het ook niet een beetje af van de hardware van de bezoeker? Ik weet niet of het effect enigzins processorintensief is maar misschien heeft oudere hardware er iets meer moeite mee waardoor Windows het nodig vindt een zandlopertje weer te geven?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Admiral Freebee schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:51:
Misschien stom maar hangt het ook niet een beetje af van de hardware van de bezoeker? Ik weet niet of het effect enigzins processorintensief is maar misschien heeft oudere hardware er iets meer moeite mee waardoor Windows het nodig vindt een zandlopertje weer te geven?
Firefox is een betere browser dan IE, maar wel langzamer, dus dan zou Windows het ook in Firefox moeten doen. Hier trouwens ook geen problemen: Firefox 2.0.0.9 op Ubuntu 7.10

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 10-11-2007 13:55 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Ik heb het probleem met IE6 op Windows XP

Ik merk ook op dat er steeds een refresh gedaan wordt. De bovenste buttons design, over mij, contact worden steeds vervest om de seconde.
Misschien is dit het probleem, dat de refresh veel te vlug gebeurt

edit:
na een tijdje komen de buttons er niet meer door. Gewoon een kleur ipv van een button met tekst.

[ Voor 19% gewijzigd door software op 10-11-2007 14:04 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hier ook IE6 WinXP SP2, als ik over de buttons beweeg krijg ik soms heel kort een zandlopertje te zien. Da's op een relatief oud systeem :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
H004 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:21:
Bij mij in ie6 geen probleem met zandlopers, wel met dat de links geen pointer-cursor krijgen en dat de onmouseover-images niet precies even groot zijn als de onmouse-out-images...
De plaatjes zijn wel precies even groot, maar om een of andere stomme reden heb ik de grootte in het css bestand niet goed aangegeven (85px ipv 86px), bedankt voor je oplettendheid iig!
software schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:00:
Ik heb het probleem met IE6 op Windows XP

Ik merk ook op dat er steeds een refresh gedaan wordt. De bovenste buttons design, over mij, contact worden steeds vervest om de seconde.
Misschien is dit het probleem, dat de refresh veel te vlug gebeurt

edit:
na een tijdje komen de buttons er niet meer door. Gewoon een kleur ipv van een button met tekst.
Het verversen is dus met opzet, het veranderen van de achtergrond kleur... Dat de buttons ook ververst worden heb ik nog niet eerder gezien.
Het probleem met verdwijnende buttons heb ik één keer eerder gezien, maar dat was terwijl er een plaatje (css 'popup') open stond, toen die gesloten was, was het probleem verholpen. Ik heb geen idee wat er gebeurt, dat plaatjes na verloop van tijd zomaar verdwijnen.

Bah, ik heb helemaal geen zin om een flash achtergrond te doen, maar zo zou ik daar haast toe geneigd zijn...

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Mr_Kite schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:50:
Het verversen is dus met opzet, het veranderen van de achtergrond kleur... Dat de buttons ook ververst worden heb ik nog niet eerder gezien.
Het probleem met verdwijnende buttons heb ik één keer eerder gezien, maar dat was terwijl er een plaatje (css 'popup') open stond, toen die gesloten was, was het probleem verholpen. Ik heb geen idee wat er gebeurt, dat plaatjes na verloop van tijd zomaar verdwijnen.

Bah, ik heb helemaal geen zin om een flash achtergrond te doen, maar zo zou ik daar haast toe geneigd zijn...
Ik heb met een screen grabber opgenomen dat er gebeurd.
http://www.bamacs.be/grabber.avi

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zou het op IE6 en lager gewoon uitschakelen. Het lijkt me een "nice to have" en geen "must have" voor je website. Leuk voor mensen met een browser die wat minder antiek is. IE6 kan er tenslotte duidelijk niet tegen.

Je gaat toch ook geen Bioshock of Crysis op een Pentium 3 draaien... ;)

日本!🎌

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
software schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:47:
Ik heb met een screen grabber opgenomen dat er gebeurd.
http://www.bamacs.be/grabber.avi
Dat is inderdaad wel erg heftig! Even voor de duidelijkheid, in FF heb je dus geen problemen?

zou je http://portfolio.extrapuur.nl/index_t.php willen testen? Daarbij heb ik het verlopen van de kleur uitgeschakeld... Als daarmee het probleem verholpen is (maar daar ben ik nog niet zo zeker van) dan maak ik dat inderdaad de IE default...

in elk geval ontzettend bedankt voor alle moeite!

[ Voor 82% gewijzigd door Mr_Kite op 11-11-2007 13:47 . Reden: probleem met menu's opgelost ]

Pagina: 1